GĂ„ til innhold

E - resept. Kan de hentes ut i sverige?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Resepter som er utstedt av autorisert lege i Danmark, Finland, Island og Sverige, samt utenlandske leger som fyller krav til Ä tjenestegjÞre i Norge i henhold til EØS-avtale, kan ekspederes pÄ norske apotek."

Fra apotek 1 sine hjemmesider. Er jo rart om det ikke gÄr an motsatt da. Men ring apoteket og hÞr:) De vet det garantert.

Anonymous poster hash: 4f7d3...0d5

Annonse

AnonymBruker

"Resepter som er utstedt av autorisert lege i Danmark, Finland, Island og Sverige, samt utenlandske leger som fyller krav til Ä tjenestegjÞre i Norge i henhold til EØS-avtale, kan ekspederes pÄ norske apotek."

Fra apotek 1 sine hjemmesider. Er jo rart om det ikke gÄr an motsatt da. Men ring apoteket og hÞr:) De vet det garantert.

Det fordrer jo at Svenske apotek har E-respten tijenglig.

Anonymous poster hash: 7f902...03d

AnonymBruker

Her er det snakk om papirresepter. 

Anonymous poster hash: e6069...536

Takk for svar. NÄr det var papir-resepter hendte det nemlig at jeg henta ut resept i sverige samtidig med handelen skjÞnner dere ;)
Har ikke testa pÄ e-resept. Men nÄ har jeg ogsÄ flyttet Ä fÄtt et apotek i gÄavstand her hjemme ;)
Sparte uansett ikke mange kronene pÄ Ä hente i sverige fÞr...

• 3 Ă„r senere...

Annonse

AnonymBruker
PĂ„ 23.7.2015 den 18.45, Teardrop skrev:

Noen som vet?

GAMMEL TRÅD FRA 23.JULI 2015.

ts bÞr ha funnet svaret nÄ, tror dere ikke? Eresepter kan ikke brukes over landegrensene... legen mÄ fortsatt skrive en gammeldags papirresept.

Anonymkode: 21700...7ae

• Liker 1
7 hours ago, AnonymBruker said:

GAMMEL TRÅD FRA 23.JULI 2015.

ts bÞr ha funnet svaret nÄ, tror dere ikke? Eresepter kan ikke brukes over landegrensene... legen mÄ fortsatt skrive en gammeldags papirresept.

Anonymkode: 21700...7ae

Joda, men nÄ er det ikke TS som dro denne trÄden opp igjen ;) Det ser du jo over det forrige svaret mitt ;) 

Endret av Millimani
  • Liker 1
Annonse
AnonymBruker

Takk for svar! 😀

Jeg antok at det var noen som satt pÄ svaret her, siden det tross alt er sÄpass mange som drar pÄ svenskehandel, og en god del medisiner er billigere pÄ svenske apotek.

Det er vel i grunnen logisk at de norske datasystemene, som omfatter personsensitive ting, ikke er knyttet opp mot utenlandske.

Anonymkode: bc03c...f7d

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...