Gå til innhold

Hvilken hunderase synes du er verst/vanskeligst og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan svare på spørsmålet ditt men motsatt. Jeg har skaffet meg 2 hunder av en frisk rase. Hunder med snuter, normalt utseende og ikke hunder som er avlet frem som sliter med helse. Jeg støtter inne avl på bulldog og mops som lider

Anonymkode: d2aed...e95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små "rotte-hunder" og flatnese-hunder. Skjønner ikke at folk syns de er fine i det hele tatt, og med flust av helseproblemer.

Anonymkode: 9ffdf...295

Skrevet

Hadde aldri orket å ha en stor "skarp" hund, som belgiske gjeterhunder, schæfer, bullehunder, schnauzer osv. 

Orker ikke ansvaret med en slik hund. 

Anonymkode: 434ed...518

• Liker 1
Skrevet

Kunne aldri hatt bully-type hunder, absolutt ingenting ved som som jeg liker. 

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, Tanuki said:

Kunne aldri hatt bully-type hunder, absolutt ingenting ved som som jeg liker. 

Samme her. De ser jo også ekstremavlet ut. Hverken pent eller funksjonelt.

Skrevet
Tørill skrev (På 16.1.2024 den 1.39):

Beklager, så i ettertid at tråden var gammel. Vet ikke om jeg får til å slette den.

Fortsatt koselig med hund 😊

Anonymkode: d4060...e6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 13.56):

Den rasen høres helt jævlig ut i følge din beskrivelse. 

Anonymkode: c7895...e0f

Er derfor jeg finner mange hundeelskere skremmende. De trenger et dyr som følger de slavisk, ikke et dyr de lever sammen med. 

Anonymkode: 48b91...5e3

Skrevet

Valgte ikke hund utelukkende pga rase, men utseende. Han har snute, plass til alle tennene i munnen, plass til øyne, ører som står, lang nok i kroppen til indre organer. Eneste problemet hans, er at han er kort i beina, så må tørke magen for snø og søle.

Anonymkode: dda55...6a2

Skrevet

Alle raser som er tunge/store, de har ofte hofteproblemer, mye hud/lepper som gjør at de sikler og de lever vanligvis ikke så lenge. 

Alle raser som har ekstreme anatomiske trekk. Lang rygg, korte bein, ekstremt lange ører, kort snute, mye hud typ shar pei, "naturlig" bob tail, hunder som har pels og værhår må klippes, typ puddel og doodle. Værhår er en viktig del av sanseapparatet. 

Det jeg kom på i farta. 

Skrevet

Alt av designerhunder, men særlig da de som blir avlet kun for utseendet. Det er dessverre mange blandinger som kan slå ut uheldig, noe folk (som ikke leser seg opp) ikke vet.

For eksempel kan puddelblandinger ende opp med dobbel og svært vanskelig pels, og den "allergivennlige" biten trenger ikke nødvendigvis å bli videreført. Altså, en kan ende opp med en hund som både røyter og må klippes, og vil fort bli ustelte og flokete i pelsen.

Jeg ser alt for ofte oppdrettere som bruker sine "flotte og fantastisk snille" hunder til avl, uten å tenke på å undersøke tilstander som kan følge hver enkelt av de innblandede rasene. Tenker da på arvelige tilstander. 

Anonymkode: 6d009...65c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 1.20):

Kunne aldri hatt Jack russell pga bjeffing😅

saint bernard er utelukkende og pga all sikling og hofte problemer.

Anonymkode: 29f7b...b08

Har J.R og hun var det aldri lyd i, unntatt når hun så katter på nært hold. Måtte kastreres av helsemessige årsaker når hun var 5 og etter det- HJELP! Hun prater tror hun, svarer meg i samme toneleie som jeg snakker, øker stemmen hvis jeg gjør det, og tar fullstendig av når det ringer på 😲 Får ikke plukket det av heller, hun gjør det bare i glede og kan ikke få kjeft 😅 Distrahering funker heller ikke, de er jo en særdeles målrettet rase 🤦‍♀️ Definitivt ikke hunder for pyser eller de som ikke er hundevante 😆

Anonymkode: 3c766...870

Skrevet

Ville aldri hatt rottweiler grunnet deres ustabile lynne og samkjønnsaggresjon. 

Anonymkode: 61bb7...0b7

Skrevet
Ylajali skrev (På 1.10.2004 den 7.34):

De fleste som uttaler seg slik om amstaffen har såvidt tatt i en før. Jeg merker jeg lar meg provosere HVER gang, enda jeg egentlig burde gitt opp for lenge siden. Jeg kan bare ikke noe for det, da jeg ser hvor mange som kommer med slike idiotiske utsagn. Man burde lære seg å klemme igjen når det kommer til noe man ikke har snøring på.

Jeg begynner å vurdere å ha hunden min til utlån, så dere kunne lært litt FAKTA om rasen.

har du en amstaff? hvilket land bor du i?

Skrevet

hadde aldri orket å ha en border collie, de fleste jeg har møtt er så ekstremt intense. på tur kommer de bare løpende med pinner og alt mulig for å kaste, selv om jeg ALDRI kaster noe til sånne hunder, og til og med inne så bare spretter de opp om jeg skal på do, for eksempel, bare i tilfelle det skal skje noe. synes aldri en border collie slapper skikkelig av.

foretrekker min som er selvstendig ute og løper masse, og skikkelig chill inne og ikke bryr seg om hva jeg driver med.

Anonymkode: 703ec...1f1

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 19.45):

Den fineste hunden jeg vet om kan jeg aldri ha.

Den krever aktivitet fysisk og mentalt hver dag. 

Anonymkode: 5001d...c53

Glemte å skrive rase. Vi snakker om border collie. 

Anonymkode: 5001d...c53

Skrevet
Hundejente skrev (På 18.1.2024 den 14.59):

har du en amstaff? hvilket land bor du i?

Innlegget er skrevet i 2004. 

Skrevet

Dachs. Passet to av korthåret type og begge var veldig engstelige og bjeffete. Bjeffet på alt av mennesker og andre hunder ( og katter selvfølgelig ). Også av den minste lyd i gangene, så ville ikke anbefalt den rasen hvis man bor i blokk. 
Vet ikke om dette er vanlig blant dachser generelt, men jeg har fått inntrykk av at det er en veldig krevende rase og det er noe spesielt med bjeffingen deres, veldig gromme og gneldrete. 

Anonymkode: c6316...148

Skrevet

Vi har border collie og tibetansk spaniel. Flotte hunder begge to og vi er veldig fornøyd med dem.
Mine foreldre hadde dachs og jeg hadde lyst å kaste den ut vinduet. Slik en gneldring og tigging etter mat har jeg aldri vært borti. Også var den satans ulydig. Utrolig dominant og skulle bestemme. Glefset gjorde den også. Også var den fryktelig stygg.

Beagle er også vanskelig å få lydige og er en del lyd i dem.

Gordon setter, engelsk setter og andre fuglehunder er ikke fine synes jeg. Også var naboens gordon veldig aggressiv. 

Chihuahua, dvergpinscher og andre små rottehunder av åpenbare grunner. Altfor små, lite pene og gneldrete.

Samme grunn som chihauhua: pomeranian og slike hunder.

Exotic bully fordi de er grisestygge og det er ikke etisk forsvarlig. 

Malinois(og tervueren) fordi det er for mye driv og for mye hund. 

Mynder fordi jeg synes de er stygge og dessuten er mange av de ganske primitive. Ser ut som de har anoreksi hele gjengen.

Rottweiler, dobermann og beauceron. Litt for store og mye hund. Lett å fucke de opp. 

Doodler og pooer. Bare dumme mennesker kjøper de overprisa blandingene der.

Terriere, typ skotsk terrier, Yorkshire terrier og Jack russell terrier.

Labrador og golden retrievere. Overavlet, også synes jeg de er ganske ekle.

Husky. Kan ikke ha de løse, røyter ekstremt mye, bråker mye og krever generelt for mye.

Sikkert mange flere jeg ikke kunne tenkt meg heller. Eneste hunden jeg kommer til å ha i fremtiden er border collie. Muligens vanlig collie eller Australian sheperd.

Anonymkode: 93e22...2f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi har border collie og tibetansk spaniel. Flotte hunder begge to og vi er veldig fornøyd med dem.
Mine foreldre hadde dachs og jeg hadde lyst å kaste den ut vinduet. Slik en gneldring og tigging etter mat har jeg aldri vært borti. Også var den satans ulydig. Utrolig dominant og skulle bestemme. Glefset gjorde den også. Også var den fryktelig stygg.

Beagle er også vanskelig å få lydige og er en del lyd i dem.

Gordon setter, engelsk setter og andre fuglehunder er ikke fine synes jeg. Også var naboens gordon veldig aggressiv. 

Chihuahua, dvergpinscher og andre små rottehunder av åpenbare grunner. Altfor små, lite pene og gneldrete.

Samme grunn som chihauhua: pomeranian og slike hunder.

Exotic bully fordi de er grisestygge og det er ikke etisk forsvarlig. 

Malinois(og tervueren) fordi det er for mye driv og for mye hund. 

Mynder fordi jeg synes de er stygge og dessuten er mange av de ganske primitive. Ser ut som de har anoreksi hele gjengen.

Rottweiler, dobermann og beauceron. Litt for store og mye hund. Lett å fucke de opp. 

Doodler og pooer. Bare dumme mennesker kjøper de overprisa blandingene der.

Terriere, typ skotsk terrier, Yorkshire terrier og Jack russell terrier.

Labrador og golden retrievere. Overavlet, også synes jeg de er ganske ekle.

Husky. Kan ikke ha de løse, røyter ekstremt mye, bråker mye og krever generelt for mye.

Sikkert mange flere jeg ikke kunne tenkt meg heller. Eneste hunden jeg kommer til å ha i fremtiden er border collie. Muligens vanlig collie eller Australian sheperd.

Anonymkode: 93e22...2f5

Så hunden til foreldrene dine irriterte deg så mye at du hadde lyst å kaste den ut vinduet?
Med en sånn holdning burde du ikke ha ansvar for dyr!

Anonymkode: 2944e...379

Skrevet

Terrier-raser. Ser på dem som sinna, sære og gneldrete 😄

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...