Mardina Skrevet 25. januar 2024 #81 Del Skrevet 25. januar 2024 Rosa Dartle skrev (1 time siden): Terrier-raser. Ser på dem som sinna, sære og gneldrete 😄 De små terrierne kan nok være litt for glad i sin egen stemme. Men de større er sjelden sinna, sære og gneldrete 😊 Jeg har hatt Airedale terrier og hun var en kjempeflott hund. Savner henne 🥲 Hun hadde 2-3 hunder hun ikke kom overens med, men ellers var hun omgjengelig og snill. Hun var verken sær eller gneldrete 😊 Jeg synes det er dumt at folk har så dårlig inntrykk av terriere... 🙁 Det er flotte hunder i de rette hender 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #82 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så hunden til foreldrene dine irriterte deg så mye at du hadde lyst å kaste den ut vinduet? Med en sånn holdning burde du ikke ha ansvar for dyr! Anonymkode: 2944e...379 Drømte ofte om å gjøre det ja, gjerne fra loftet. Makan til drittdyr skal man lete lenge etter. Den er heldigvis død nå og de skal aldri ha hund igjen. Da er det endelig levelig å komme hjem til dem med mine hunder, som faktisk er godt opptatt, stille og lydige. Anonymkode: 93e22...2f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #83 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så hunden til foreldrene dine irriterte deg så mye at du hadde lyst å kaste den ut vinduet? Med en sånn holdning burde du ikke ha ansvar for dyr! Anonymkode: 2944e...379 Forskjell på hva man har lyst til og hva man faktisk gjør. Anonymkode: 48b91...5e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #84 Del Skrevet 25. januar 2024 Staff grunnet hundeaggressiviteten av de vanlige rasene vi har. Bor i by og aggressivitet mot hunder eller mennesker hadde jeg sett på som det absolutt mest krevende, en potensiell drapsmaskin hadde bok ødelagt nervene mine. Anonymkode: 12c80...eda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 25. januar 2024 #85 Del Skrevet 25. januar 2024 Mardina skrev (1 time siden): De små terrierne kan nok være litt for glad i sin egen stemme. Men de større er sjelden sinna, sære og gneldrete 😊 Jeg har hatt Airedale terrier og hun var en kjempeflott hund. Savner henne 🥲 Hun hadde 2-3 hunder hun ikke kom overens med, men ellers var hun omgjengelig og snill. Hun var verken sær eller gneldrete 😊 Jeg synes det er dumt at folk har så dårlig inntrykk av terriere... 🙁 Det er flotte hunder i de rette hender 😊 Blir litt generaliserende i en sånn tråd 😄 De fleste hunder blir jo fine med de rette eierne. Tror det vil handle like mye om at jeg ikke ville vært den rette eieren for en terrier. Jeg digger dachser som også kan være ganske skarpe, men jeg ville ikke hatt en selv om jeg har vokst opp med rasen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 25. januar 2024 #86 Del Skrevet 25. januar 2024 Rosa Dartle skrev (12 minutter siden): Blir litt generaliserende i en sånn tråd 😄 De fleste hunder blir jo fine med de rette eierne. Tror det vil handle like mye om at jeg ikke ville vært den rette eieren for en terrier. Jeg digger dachser som også kan være ganske skarpe, men jeg ville ikke hatt en selv om jeg har vokst opp med rasen. Og jeg er en av dem som synes Golden retriever og Labrador er dritkjedelige hunder 😄 Det er jo bra at ikke alle liker det samme... 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #87 Del Skrevet 25. januar 2024 Mardina skrev (10 timer siden): De små terrierne kan nok være litt for glad i sin egen stemme. Men de større er sjelden sinna, sære og gneldrete 😊 Jeg har hatt Airedale terrier og hun var en kjempeflott hund. Savner henne 🥲 Hun hadde 2-3 hunder hun ikke kom overens med, men ellers var hun omgjengelig og snill. Hun var verken sær eller gneldrete 😊 Jeg synes det er dumt at folk har så dårlig inntrykk av terriere... 🙁 Det er flotte hunder i de rette hender 😊 Hvordan er pelsstellet på airdale terrier? Er det vanskelig å nappe dem til utstilling? Hvordan gjøres det? Jeg har veldig lyst på airdale terrier.🤩 Anonymkode: 23766...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 25. januar 2024 #88 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvordan er pelsstellet på airdale terrier? Er det vanskelig å nappe dem til utstilling? Hvordan gjøres det? Jeg har veldig lyst på airdale terrier.🤩 Anonymkode: 23766...edc Det er ikke veldig vanskelig nei. Men ganske tidkrevende 😊 Vi gikk på trimmekurs når vi fikk vår Airedale. Etter det gjorde vi jobben selv. Men man må fort regne med 4-5 timer om man skal ta hele hunden på en dag. Vi tok det gjerne over 2-3 dager. Tok kroppen først og så mindre partier etterhvert. Det kan lønne seg å lære trimme-teknikken selv, for det finnes ikke så mange som trimmer hunder. Og det koster nok en del, da det som sagt er en ganske tidkrevende jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #89 Del Skrevet 26. januar 2024 Alle raser som er avlet ihjel og spesielt som medfører større plager for hunden. Gigant hunder som jeg ikke kunne kontrollert selv i en knipe. Små selskapshunder som man er ett feilsteg fra å brekke tærne på hvis man tråkker på dem ved et uhell. Anonymkode: d3659...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå