Gå til innhold

Hvilken hunderase synes du er verst/vanskeligst og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tørill skrev (18 minutter siden):

Artig tråd. Jeg har hatt hunder og katter hele livet. Har ofte tatt over hunder andre ikke ville ha av forskjellige grunner. De enkleste var en som var en bearded collie og en korthåret collie. De var så rolige og behagelige at selv folk som var redd hunder likte dem. Ellers var alle hundene snille og ufarlige, fra den lille nakenhunden til sjæferen. Siden jeg også har hatt katter, lærte de seg fort å behandle dem forsiktig. Nå er jeg så gammel at jeg vil ikke ha en ny hund, men jeg har 2 katter som blir 15år til våren, og så passer jeg noen andre hunder når eierne er på ferie og sånt. Hvis jeg skulle velge en hund jeg ikke ville ha, så må jeg si at jeg foretrekker hunder som er så store at jeg ikke trår på dem 😆. Herlig med hund, og da er det lettere å komme seg ut i naturen 🐕 👍.

Kattene dine er flere år yngre enn denne tråden…

Anonymkode: 6d880...f1f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kattene dine er flere år yngre enn denne tråden…

Anonymkode: 6d880...f1f

Beklager, så i ettertid at tråden var gammel. Vet ikke om jeg får til å slette den.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kunne aldri hatt Jack russell pga bjeffing😅

saint bernard er utelukkende og pga all sikling og hofte problemer.

Anonymkode: 29f7b...b08

Mine jack russell terriere bjeffer aldri og har aldri gjort det. Har flere av rasen og hatt rasen i mange år.

Mulig du bare har opplevd uoppdratte individer. For de er det mange av. 

Anonymkode: 4c100...92a

• Liker 1
Skrevet

Schæfer. Verste sort!!! Én manns hund. Vi andre vet aldri hvor vi har den. Eiere tror den er kjeeempetrygg, men så plutselig skjer det..

De elsker å knaske i seg miniatyrhunder, feige som de er.. Altfor mange avls-linjer har dårlige mentale egenskaper.

Anonymkode: c5fc4...1fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

20 år gammel tråd, så nyttig 😄

Kunne ønske det var 2004.

Anonymkode: db6c9...b0e

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Gammel tråd, men interessant å se hva stå var for 20 år siden. Velsigna fri for doodler og gatebikkjer....

Anonymkode: bf2ff...399

• Liker 5
Skrevet (endret)
Gjest Anonymous skrev (På 9.9.2004 den 12.29):

Amstaff.

Føler ikke de er helt til å stole på.. Traff en som visstnok var snill vanligvis, men som begynte å knurre å vise tenner da den hilste på tantebarbet mitt. De fleste er sikkert snille, hva vet jeg..

gammel tråd så jeg slettet kommentaren min

Endret av anonymx74
Skrevet
Ella skrev (På 11.9.2004 den 1.14):

Hører det er noen som rakker ned på afganske mynder!

FYYYY!!!!

De er slett ikke dumme! De er virkelig intelligente, men tenkende intelligente. Dvs. de er lette å lære diverse kommandoer, men det betyr ikke at de vil gjøre ting på kommando. I dårlig utformede intelligenstester for hunder kommer gjerne en border collie godt ut. Men så er jo denne intelligenstesten nærmest skreddersydd til denne rasen.

En afganer er en merkelig hunderase, den gidder ikke å sitte fordi en sier "sitt". Det er da mye mer bedagelig å gå å legge seg i den deilige sofaen der borte..... Og så kan jeg heller forsyne meg av den deilige store kaken på bordet. Eller er det noe godt i kjøleskapet? Jeg går og ser.... (slik "tenker" en afganer).

Jeg vil heller påstå at en afganer er bemerkelsesverdig intelligent. Men en må kjenne rasen for å uttale seg!

Hilsen Ella

Den rasen høres helt jævlig ut i følge din beskrivelse. 

Anonymkode: c7895...e0f

• Liker 1
Skrevet

Ingen hund er verst er min mening, men er avlet opp til sine særegne egenskaper. Hvis jeg som hater jakt,  fått meg jakthund, hadde jeg blitt irritert og frustrert av et jaktinstinkt, sta personlighet og høyintensiv hund. På samme måte som at jeg hadde blitt koko av gneldrebikkje (som er avlet på vokt av hus og hjem)

så Finn hunden som passer deg.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Tingelling skrev (6 minutter siden):

Ingen hund er verst er min mening, men er avlet opp til sine særegne egenskaper. Hvis jeg som hater jakt,  fått meg jakthund, hadde jeg blitt irritert og frustrert av et jaktinstinkt, sta personlighet og høyintensiv hund. På samme måte som at jeg hadde blitt koko av gneldrebikkje (som er avlet på vokt av hus og hjem)

så Finn hunden som passer deg.

Helt enig.

Er flere raser jeg ikke kunne tenke meg fordi at de ikke passer for meg, men liker rasen for det.

Om jeg opplever noe negativt med en hund, så liker jeg ikke den hunden. Rasen har ikke noe å si.

Anonymkode: 84145...2a3

• Liker 1
Skrevet

Den fineste hunden jeg vet om kan jeg aldri ha.

Den krever aktivitet fysisk og mentalt hver dag. 

Anonymkode: 5001d...c53

Skrevet (endret)

Fuglehund! De er så lettdistraherte, mye uro i kroppen, mange konstant på jakt, miljøfokuserte, henger i lina og kan løpe flere kilometer fra eier om de er løse. Mye er selvfølgelig trening, men sammenlignet med andre hunderaser synes jeg det er mye slik adferd. Og fugler finnes overalt... Jeg er vant med gjeterhunder som er mye mer førerorienterte og ikke har like stor trang til å løpe ut. 

Deformerte selskapshunder. Hunder som er så anatomisk ukorrekte at de har helseplager. Engelsk bulldog, engelsk bullterrier, schæfer med bakbeina i bakken (streng tatt ikke selskapshund men), fransk bulldog, mops, King Charles Spaniel, enkelte "tekopp" hunder som ser helt rare ut, bassethound fra enkelte linjer etc... Selvfølgelig først og fremst pga helse, men for meg er disse hundene ubehaglig å se på. De er rett og slett litt groteske. Fatter ikke at folk synes de er søte. 

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 4
Skrevet

Flatnesehunder. Jeg får helt vondt inni meg der de snøfter, surkler og hiver etter pusten for den minste ting. At eiere klarer å ha slike hunder med god samvittighet forstår jeg ikke.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Staffordshire bullterrier. Søte nok, men mange er alt for aggressive og lettantennelige, og når enkelte eiere er av samme kaliber så blir det katastrofe. 

Anonymkode: 5e8c5...863

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Den fineste hunden jeg vet om kan jeg aldri ha.

Den krever aktivitet fysisk og mentalt hver dag. 

Anonymkode: 5001d...c53

Alle hunder trenger fysisk aktivitet og å få brukt hodet hver dag. 

• Liker 1
Skrevet

Ville aldri valgt de største hunderasene, selv om jeg syns de er nydelige. Dette på grunn av at de bruker så lang tid på å bli skikkelig voksen, og så dør de tidlig. Da får man jo ikke mange år med voksen frisk hund egentlig. Skjønner egentlig ikke at noen vil kjøpe seg en hund som de kan forvente at dør 8 år gammel. 

Ellers syns jeg de fleste hundene er fine, med unntak av de som er ekstremavlet på eksteriør. Av gemytt jeg ikke ønsker meg er jeg skeptisk til hunder som har høyt stress og mye nedarvet nervøsitet i rasen. Som Dansk Svensk gårshund for eksempel. Border Collie har det også blitt mye stress på de siste årene har jeg hørt så ville ikke tatt sjansen på an valp av de rasene. 

Anonymkode: c4b0b...2d4

• Liker 1
Skrevet

Flatnesehunder kommer ALDRIG i hus her. Jeg støtter ikke avl på sånne hund + at jeg ikke syntes de er spesielt pene heller. 

Jeg er heller ikke spesielt begeistret for Schæferhund 😬 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en Labrador fordi jeg ville ha en stødig, sosial, lettlært tur-kompis. Jeg er veldig glad i ham men han er ganske vanskelig. Mye vakt-instinkt (bjeffer og knurrer uten like). Generelt ganske skarp. Firer ikke en millimeter ovenfor andre hann-hunder.

Anonymkode: d9c94...564

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater.. huskyer og små gneldrebikkjer.

Eller, kanskje det er eierne jeg hater, som ikke har kontroll på bikkjene sine.

Har hatt så mange ekle møter med husky-eiere som faen ikke vet hvilken hund de har i bånd. Grrr.

Anonymkode: cc035...6b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har en Labrador fordi jeg ville ha en stødig, sosial, lettlært tur-kompis. Jeg er veldig glad i ham men han er ganske vanskelig. Mye vakt-instinkt (bjeffer og knurrer uten like). Generelt ganske skarp. Firer ikke en millimeter ovenfor andre hann-hunder.

Anonymkode: d9c94...564

Jeg har også en Labrador, og han er faktisk stødig, sosial og lettlært. Men han har også en egen vilje, så det har jo vært en jobb å få en så god hund også. Men han driver ikke med noe særlig bjeffing og knurring, og han er fin med andre hunder.

Det er min 2. labbe, og snart kommer nr 3 i hus.

Anonymkode: 1b872...dca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...