Gjest gjest1 Skrevet 15. september 2004 #21 Skrevet 15. september 2004 Morsom trå! Og ikke minst mye rart som står om de forskjellige rasene Jeg kunne ikke hatt riszensauser (skrives nok ikke sånn men :oops: ) har ingen erfaring med de, men de går for å være en av de vanskligste å oppdra, og jeg syntes det var nok jobb å oppdra de såkaldt "lette" rasene Kunne heller ikke hatt sjæfer, er redd dem.. Men jeg kunne heller ikke tenke med tibetask spaniel og kinesisk naken hund (er litt sær, men nakenhunden er så ekkel å se på)
Elle Melle Skrevet 15. september 2004 #22 Skrevet 15. september 2004 Er ikke enige i at schäfere er stressete. De er kanskje litt overlykkelige når de først er glade, men de er lette å oppdra, så ev. uvaner er da ikke så vanskelige å plukke av dem. En trygg og godt oppdradd schäfer er ikke stresset. Når det gjelder utseende er jeg absolutt enig. Det er helt sykt hvordan de har drevet på med rasen, og resultatet er jo at det er en utfordring å få tak i friske hunder. Alle våre tre har hatt hd og diverse andre arvelige sykdommer, så det vil jeg si er hovedgrunnen til å være skeptisk til rasen. Men det gjelder jo forsåvidt mange andre populære raser også, det er vel ofte populariteten som genererer dettte.
Quinden Skrevet 15. september 2004 #23 Skrevet 15. september 2004 Jeg har en fobi mot bichon frise, syns de ser helt teite ut, naboen hadde en, snøfting og avføring bak (konstant) nei takke meg til retrievere...
Gjest Ninakanin Skrevet 15. september 2004 #24 Skrevet 15. september 2004 Jeg tror at grunnen til at mange små hunder blir gneldrete er fordi eierne glemmer at det er hunder de har og ikke kosedyr.. Og at det er oppdragelsen som er skyld i gneldringen. At de har en litt mer masete bjeffelyd enn store hunder er vel fordi stemmebåndene er mindre.. Men når det gjelder "den rasen ville jeg aldri hatt" på grunn av at det er en vanskelig rase, tror jeg at jeg må velge.. Vet ikke. Amstaff. Stoler ikke på dem. Men om de er vanskelige har jeg ikke noe peiling på. Jeg har bare erfaring med fuglehunder, og de elsker jeg over alt på jord. Kosete vimsete familiehunder som ligner meg på en prikk I personlighet altså, hehe!
Ylajali Skrevet 23. september 2004 #25 Skrevet 23. september 2004 Pudler er ekle og stygge, definitivt de verste hundene jeg vet om. ÆSJ! Jeg har egentlig ikke så mye peiling på de, men jeg bare VET at de er dustehunder assa!Skjønner ikke hvorfor noen vil ha disse hundene jeg. En som mente han var smart sa en gang det var fordi vi alle har forskjellig smak, det tror jeg er bare tøys. Hvorfor kan vi ikke bare utrydde de hundene jeg ikke liker?
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2004 #26 Skrevet 28. september 2004 Er storpuddeleier som Ulrikke her, og er DØDSfornøyd (selvsagt ) Jeg er ikke spesielt glad i boksere (masete og sikler, pluss mange sykdommer), rotweiler (tjukke, stygge, alt for sterke til sitt aggresive gemytt), labradorer (blir så tjukke) schäfer (oppskrytt, og vet alt for mange som har en slik bare fordi folk tror at det er sånn en hund skal se ut; har sinnsvak bakpart (for lav) og så er de stressa og masete og bjeffete). Og selvsagt amstaff/pitbull osv. Skjønner ikke hvorfor man skal ha sånne, folk som har dem sier de er "så glad i familien sin" Det er jo alle hunder, DE ER FLOKKDYR! Ja, ja. Når alt dette er sagt er det forskjell innen disse rasene også, så jeg sier ikke at alle er sånn. Rottwailer har aggrresiv gemytt?Hvor i all verden har du det fra? Synes det er dust å si at en hund er fæl fordi de er stygge, det er alt for mye fokus på utseende og ikke gemytt/funksjon (eks. schäfer).
Gjest 1111 Skrevet 28. september 2004 #27 Skrevet 28. september 2004 Jeg tror ikke jeg kunne hatt en sånn engelsk bull terrier. av en eller annen grunn får jeg en vond følelse i hele meg når jeg ser dem. jeg sier sjeldent at dyr er stygge, men er det en rase som er det, så er det den.
kattepus1 Skrevet 30. september 2004 #28 Skrevet 30. september 2004 Jeg er ikke akkurat noe hundemenneske men hvis jeg skulle hatt en ville jeg ikke hatt amstaff og lignende, det er altfor mye jobb å oppdra dem. Bedlington terrier derimot kunne jeg tenkt meg. Makan til kosete og snille hunder skal man lete lenge etter. (Litt kjipt at de bør børstes hver dag for ikke å se ut som en sau...)
Diva Skrevet 30. september 2004 #29 Skrevet 30. september 2004 Synes det er litt vanskelig å si hva slags hund jeg IKKE vil ha. Men noen preferanser har jeg da. Jeg er ikke så glad i pudler og andre mindre hunder,- slike som jeg stort sett oppfatter som kjeftete, bortskjemte etc. Nå kjenner jeg ikke noen pudler sånn direkte da, men snakker mest om generelt inntrykk her. Men jeg vil ikke ha for store hunder heller. De lever visstnok kortere og spiser vannvittig mye mat osv osv. En hund i "mellomklassen" hadde vært fint. Og jeg vil bare presisere at jeg ABSOLUTT SER PÅ UTSEENDET! Men det betyr ikke at jeg ikke ser etter andre kvaliteter SAMTIDIG. Jeg vil ha en hund som 1) Kan være vakthund 2) Ser fin, sunn og frisk ut 3) Og litt kos da, selvfølgelig. Jeg er interessert i boxer, dobermann, schäfer (dessverre mye guffent i de oppdrettene hører jeg , så spørs hvor aktuelt det blir), rottis, labrador, m f. Det blir nok uansett lenge til jeg anskaffer meg hund, men en gang skal jeg ha vovs :D P.S : Og den må selvfølgelig "matche" katt greit nok, for katt har jeg nå, og det kommer jeg nok til å fortsette å ha i mange mange år.
Ylajali Skrevet 30. september 2004 #30 Skrevet 30. september 2004 Kattepus1: Har du noen gang oppdratt en Amstaff?
Gjest Revenka Skrevet 30. september 2004 #31 Skrevet 30. september 2004 Jeg ville ikke hatt: *hunder med voksenvekt på under 40 kg *typiske arbeidshunder som rottis, doberman, shæfer
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #32 Skrevet 30. september 2004 Jeg er ikke akkurat noe hundemenneske men hvis jeg skulle hatt en ville jeg ikke hatt amstaff og lignende' date=' det er altfor mye jobb å oppdra dem.[/quote'] Dæven, da hakke du vært borti så mange hunder vil jeg tro, hvis du mener at det er for mye jobb med en amstaff (og du kunne tenkt deg en bedlington terrier, sa du?), men kanskje basert deg på hva media sier om diverse raser?
Ylajali Skrevet 1. oktober 2004 #33 Skrevet 1. oktober 2004 De fleste som uttaler seg slik om amstaffen har såvidt tatt i en før. Jeg merker jeg lar meg provosere HVER gang, enda jeg egentlig burde gitt opp for lenge siden. Jeg kan bare ikke noe for det, da jeg ser hvor mange som kommer med slike idiotiske utsagn. Man burde lære seg å klemme igjen når det kommer til noe man ikke har snøring på. Jeg begynner å vurdere å ha hunden min til utlån, så dere kunne lært litt FAKTA om rasen. 1 1
Gjest Lea Skrevet 1. oktober 2004 #34 Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har hatt både små og store hunder. Ingen av dem har vært vanskelige. Men hunder jeg ville strøket fra MIN liste før jeg hadde skaffet meg hund ville vært: Schafer: Synes at de er for impulsive og "vinglete". Border Collie: For hyper / aktiv. Mynde: Liker ikke utseendet. For tynne. Fuglehund/setter: Jeg jakter ikke. Jeg ville heller ikke valgt små "pyntehunder". Jeg vil ha en hund med god psyke og rolig gemytt. Hunden må være litt kraftig og robust. Den må være glad i mennesker og kos. Tror at jeg har valgt riktig hund, jeg. Rottweileren har alt dette.
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2004 #35 Skrevet 1. oktober 2004 Jeg begynner å vurdere å ha hunden min til utlån' date=' så dere kunne lært litt FAKTA om rasen.[/quote'] Dørum at first.
Gjest Eir Skrevet 2. oktober 2004 #36 Skrevet 2. oktober 2004 Jeg er enig i det med amstaffen. Jeg har hatt und hele livet, og følte meg godt forberedt når jeg fikk meg amstaff, men må bare si at enklere hund har jeg aldri hatt. Stikkordet med amstaffen er positiv trening, og at man må være konsekvent, men det gjelder jo egentlig alle hunderaser. Og terriere generelt er sta hunder med mye personlighet, jeg blir litt irritert når folk skaffer seg en liten terrier og tror at de slipper å oppdra den. Og at slike holdninger skyldes uvitenhet får jeg bekreftet hele tiden. Har ennå ikke møtt noen som ikke blir overbevist etter å ha truffet tispa mi, selv ikke folk som egentlig ikke liker hunder i det hele tatt. :-)
Saeria Skrevet 3. oktober 2004 #37 Skrevet 3. oktober 2004 Selv synes jeg det er noe keitete og sjarmerende over bullterrieren. Men aller helst ønsker jeg meg en Grand Danois. Hund jeg ikke liker så godt er Bichon Frisé, men det kan ha noe med at jeg ikke har møtt en vennlig en, bare gneldruser. Ellers synes jeg at Borzoien ikke er noe særlig fin. Har så dypt bryst. Men det kan godt være det er en super hund.
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2004 #38 Skrevet 3. oktober 2004 Alt som går inder kategorien "sofaglefser" er ut hær i huset.. sofaglefser = hunder som når midt på leggen ca. de er sååå masete! og for et mål på en så liten dått.. neitakk. stor puddel er faktisk gøyale hunder. en venninne av men hadde en, den elsker sangen "Who let the dogs out".. sang med så vinduene klirret!
Tørill Skrevet 16. januar 2024 #39 Skrevet 16. januar 2024 Artig tråd. Jeg har hatt hunder og katter hele livet. Har ofte tatt over hunder andre ikke ville ha av forskjellige grunner. De enkleste var en som var en bearded collie og en korthåret collie. De var så rolige og behagelige at selv folk som var redd hunder likte dem. Ellers var alle hundene snille og ufarlige, fra den lille nakenhunden til sjæferen. Siden jeg også har hatt katter, lærte de seg fort å behandle dem forsiktig. Nå er jeg så gammel at jeg vil ikke ha en ny hund, men jeg har 2 katter som blir 15år til våren, og så passer jeg noen andre hunder når eierne er på ferie og sånt. Hvis jeg skulle velge en hund jeg ikke ville ha, så må jeg si at jeg foretrekker hunder som er så store at jeg ikke trår på dem 😆. Herlig med hund, og da er det lettere å komme seg ut i naturen 🐕 👍.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #40 Skrevet 16. januar 2024 Kunne aldri hatt Jack russell pga bjeffing😅 saint bernard er utelukkende og pga all sikling og hofte problemer. Anonymkode: 29f7b...b08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå