Gjest Labanen Skrevet 9. september 2004 #1 Skrevet 9. september 2004 Bare som et svar på den andre tråden... Men ærlig talt; hva slags hund kunne du aldri hatt og hvorfor?
Gjest Madam Felle Skrevet 9. september 2004 #2 Skrevet 9. september 2004 dobberman, for av en eller annen merkelig grunn er jeg livredd den typen. :-?
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #3 Skrevet 9. september 2004 Amstaff. Føler ikke de er helt til å stole på.. Traff en som visstnok var snill vanligvis, men som begynte å knurre å vise tenner da den hilste på tantebarbet mitt. De fleste er sikkert snille, hva vet jeg..
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #4 Skrevet 9. september 2004 Puddel. De virker så gneldrete og sære. Jeg synes også de er stygge å se på.
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #5 Skrevet 9. september 2004 -Lassie-hunder - de er hårete, nervøse og vimsete -Afgansk mynde, for de er så stygge og dessuten verdens dummeste hunderase! -St bernhard, fordi de er sååå svæææææære og slimer over alt! -Puddel - stygge og gneldrete
~Viva~ Skrevet 9. september 2004 #6 Skrevet 9. september 2004 Dømt utifra utseende så kunne jeg ikke tenkt meg å hatt en mynde, en puddel eller en kinesisk nakenhund, men hva oppførsel/gemytt angår så har jeg faktisk ikke peiling på noen raser som utmerker seg negativt. Ville absolutt ikke skaffet meg en liten gneldrete enmannsbikkje, men har som sagt ikke noen eksempler på rase.
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #7 Skrevet 9. september 2004 Papillon og tibetansk spaniel. Makan til gneldrebikkjer skal man lete lenge etter.
~Viva~ Skrevet 9. september 2004 #9 Skrevet 9. september 2004 Papillon og tibetansk spaniel. Makan til gneldrebikkjer skal man lete lenge etter. Hmmm... de (tre) tibbene jeg kjenner er laaangt ifra gneldrete...
~Viva~ Skrevet 9. september 2004 #10 Skrevet 9. september 2004 Jeg kom på en jeg absolutt ikke liker utseendet på: Engelsk Bull Terrier (Men nesten alle hunder er jo herlige når en blir kjent med dem da)
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #11 Skrevet 9. september 2004 Hmmm... de (tre) tibbene jeg kjenner er laaangt ifra gneldrete... De rundt her jeg bor er helt jævlige.
Ella Skrevet 10. september 2004 #12 Skrevet 10. september 2004 Hører det er noen som rakker ned på afganske mynder! FYYYY!!!! De er slett ikke dumme! De er virkelig intelligente, men tenkende intelligente. Dvs. de er lette å lære diverse kommandoer, men det betyr ikke at de vil gjøre ting på kommando. I dårlig utformede intelligenstester for hunder kommer gjerne en border collie godt ut. Men så er jo denne intelligenstesten nærmest skreddersydd til denne rasen. En afganer er en merkelig hunderase, den gidder ikke å sitte fordi en sier "sitt". Det er da mye mer bedagelig å gå å legge seg i den deilige sofaen der borte..... Og så kan jeg heller forsyne meg av den deilige store kaken på bordet. Eller er det noe godt i kjøleskapet? Jeg går og ser.... (slik "tenker" en afganer). Jeg vil heller påstå at en afganer er bemerkelsesverdig intelligent. Men en må kjenne rasen for å uttale seg! Hilsen Ella 3
Leviin Skrevet 10. september 2004 #13 Skrevet 10. september 2004 De er virkelig intelligente, men tenkende intelligente. ----- En afganer er en merkelig hunderase, den gidder ikke å sitte fordi en sier "sitt". Det er da mye mer bedagelig å gå å legge seg i den deilige sofaen der borte..... Og så kan jeg heller forsyne meg av den deilige store kaken på bordet. Eller er det noe godt i kjøleskapet? Jeg går og ser.... (slik "tenker" en afganer). Jeg vil heller påstå at en afganer er bemerkelsesverdig intelligent. Dette er min erfaring også At afghanske mynder er intelligente og dessuten vet utmerket godt hva de vil. De syns visst ikke de nødvendigvis skal lystre bare fordi de forstår en kommando, den bør helst passe med det hunden selv vil.. Tror dette er hunder som setter pris på luksus.
Leo Skrevet 11. september 2004 #14 Skrevet 11. september 2004 Dette er min erfaring også At afghanske mynder er intelligente og dessuten vet utmerket godt hva de vil. De syns visst ikke de nødvendigvis skal lystre bare fordi de forstår en kommando, den bør helst passe med det hunden selv vil.. Tror dette er hunder som setter pris på luksus. Dette er jo en beskrivelse som passer godt på dachsen også, men har aldri hørt at de mistenkes for å være dumme! Kan nok ha noe med å gjøre at afganeren har et ganske "blondt" utseende Jeg kunne aldri hatt en engelsk setter. Har kjent mange hunder av den rasen gjennom oppveksten, og synes de er pysete, krypende vesener, selv om dette sikkert kan variere fra hund til hund. Kunne heller aldri ha hatt yorkshire terrier. Maken til dustete "vattdott" skal man vel lete lenge etter...
Elle Melle Skrevet 13. september 2004 #15 Skrevet 13. september 2004 Har truffet noen labradorhannhunder som har gitt meg et ekstremt dårlig inntrykk av rasen. De var egenrådige, uinteresserte, gjorde som de ville, stakk av ved enhver anledning, jukket på alle de treff og la dem i bakken... Virket veldig usosiale og egne og tok aldri en beskjed. Var også matvrak som plyndret alt de kom over av matvarer. Men kanskje tispene er bedre?
Mossa Skrevet 13. september 2004 #16 Skrevet 13. september 2004 Tror nok at oppførselen til hunder er et speilbilde av hordan de er blitt oppdratt!! Men er det hundetyper jeg ikke liker, så er det kamphund-rasene. Vet om mange kjempesnille av den sorten, men de har et utseende som på ingen måte tiltaler meg. Og jeg vet at de trenger enorm god oppdragelse....og der svikter SVÆRT mange eiere!! 1
Ulrikke Skrevet 14. september 2004 #17 Skrevet 14. september 2004 Puddel. De virker så gneldrete og sære. Jeg synes også de er stygge å se på. Puddel gneldrete? Ulldotten her lager aldri en lyd, verken når det ringer på eller ellers... Annet enn litt piping når hun står i vinduet og har lyst til å jage skjærer.... Vi har en storpuddel, og små raser gneldrer kanskje mer enn store, sånn generelt? Sånn at en toypuddel sikkert kan være gneldrete.. Stygge å se på? Tja... Jeg skulle ALDRI ha puddel... Jeg synes fortsatt det er MANGE raser som er mye penere å se på (vår er klippet like lang over hele kroppen da, overhodet ingen puddelklipp) - men allikevel er Ulldotten verdens beste hund (som om det ikke alltid vil være sånn, hehe...) 3 1
Imax Skrevet 14. september 2004 #18 Skrevet 14. september 2004 Er storpuddeleier som Ulrikke her, og er DØDSfornøyd (selvsagt ) Jeg er ikke spesielt glad i boksere (masete og sikler, pluss mange sykdommer), rotweiler (tjukke, stygge, alt for sterke til sitt aggresive gemytt), labradorer (blir så tjukke) schäfer (oppskrytt, og vet alt for mange som har en slik bare fordi folk tror at det er sånn en hund skal se ut; har sinnsvak bakpart (for lav) og så er de stressa og masete og bjeffete). Og selvsagt amstaff/pitbull osv. Skjønner ikke hvorfor man skal ha sånne, folk som har dem sier de er "så glad i familien sin" Det er jo alle hunder, DE ER FLOKKDYR! Ja, ja. Når alt dette er sagt er det forskjell innen disse rasene også, så jeg sier ikke at alle er sånn. Synes det er dust å si at en hund er fæl fordi de er stygge, det er alt for mye fokus på utseende og ikke gemytt/funksjon (eks. schäfer).
Gjest Eir Skrevet 14. september 2004 #19 Skrevet 14. september 2004 Og selvsagt amstaff/pitbull osv. Skjønner ikke hvorfor man skal ha sånne' date=' folk som har dem sier de er "så glad i familien sin" Det er jo alle hunder, DE ER FLOKKDYR! Ja, ja.[/quote'] Er det noen grunn til å ikke ville ha disse rasene? Fordi "de er som alle andre hunder"?
Laban Skrevet 15. september 2004 #20 Skrevet 15. september 2004 Jeg kunne ikke hatt en stresset hund. Nå komer jo ofte stress av måten de blir oppdratt på og mangel på aktivitet osv, men noen hunderaser er av type "aktiv", og jeg synes det er stressende. Min type hund skal kunne være med på cafè eller på besøk og legge seg pent når jeg ber om det. Den skal ikke kreve masse mosjon hver eneste dag og bli destruktiv når den ikke får det. Den skal ikke bjeffe ustanselig eller være overdrevent territorial eller aggressiv, men derimot være menneskekjær og avbalansert. Har funnet ut at de hundene jeg er veldig glad for at jeg ikke har, må være endel terrier-typene. Synes de er veldig slitsomme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå