Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert flere tråder om dette, men spør likevel. Hva er dine beste tips til regntøy, parkdress, sko og støvler til barnehagestart? Og er det lurt og gå opp en størrelse? Jenta mi bruker nå 86, det er enda litt stort. Kanskje det varierer litt og ift merke på tøyet. Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært veldig fornøyd med reflex sitt regntøy, både med og uten for. Støvler må du nesten bare prøve deg frem på, samme med sko. Brukte viking og ecco goretex til mine. Likte best reimadresser når de var så små, byttet over til coop friends når de ble 4. Da holdt bare dressene en sesong og de like gode, men litt stivere så det passer ikke best for de minste syns jeg. Husk å ha henne med deg når du kjøper støvler og sko. Vi arvet noen ubrukte støvler med tykk såle og lille her klarer ikke gå i de. Står bare å svaier og nekter å bevege beina 😄

Anonymous poster hash: cb295...24f

Skrevet

Didrikson regntøy, tåler det meste, er litt stor i størrelsen så der ville jeg bare tatt 80. Reima som dress, der føler jeg størrelsen er akkurat, kanskje det gå an å gå opp en størrelse, det ser du an. Sko der bruker vi for det meste Viking, sønnen min har breie føtter som meg så da er de det beste. Har hun smalere føtter så er jo ecco bra. Er ikke bra å gå for mye opp i størrelse på klærne siden de da sliter med å bevege seg, så det må nesten være passelig :)

Og som vinterdress er Didrikson sin fantastisk :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert flere tråder om dette, men spør likevel. Hva er dine beste tips til regntøy, parkdress, sko og støvler til barnehagestart? Og er det lurt og gå opp en størrelse? Jenta mi bruker nå 86, det er enda litt stort. Kanskje det varierer litt og ift merke på tøyet. Tusen takk for svar!

Bruker 1 åringen di størrelse 86?

Størrelse 68 er stort her. Så stor forskjell.

Anonymous poster hash: 46fa8...dd7

Skrevet

Brukte ikke regntøy, brukte kun reima sine vår/høstdresser når de var så små. Deiligere å bevege seg i enn regntøy.

AnonymBruker
Skrevet

Størrelse 68 er stort her. Så stor forskjell.

Det var lite, det brukte barnet mitt når hun var 8 måneder... Og hun var liten for alderen.

Anonymous poster hash: 5bed9...a56

AnonymBruker
Skrevet

Det var lite, det brukte barnet mitt når hun var 8 måneder... Og hun var liten for alderen. Anonymous poster hash: 5bed9...a56

Vanskelig å finne uteklær og barnehagetøy.

Skrevet

Størrelse 68 er stort her. Så stor forskjell. Anonymous poster hash: 46fa8...dd7

Ja vi har faktisk brukt det ei stund. 80 passer nok, men ser snaut ut. Rart det er så forskjell. Hvor stor er ho da? På ettårskontrollen var ho 78 lang og 10430 kg!

Gjest Magdalene
Skrevet

Ja vi har faktisk brukt det ei stund. 80 passer nok, men ser snaut ut. Rart det er så forskjell. Hvor stor er ho da? På ettårskontrollen var ho 78 lang og 10430 kg!

80 og 86 er nok det de aller fleste ettåringer bruker. 68 er jo str 6mnd eller noe..

Sånn bort sett fra det, så anbefaler jeg å kjøpe dresser og slikt i str som passer, ikke en str som de kan vokse i når de er så små.

Skrevet

tror det mangler ett komma her :P

Mitt beste tips er å passe på at strikken under foten er hel på regntøy. Ryker den bør man sy på ny

Skrevet

Tusen takk for svar og tips! Fått et lite inntrykk av hva som fungerer best :) blir nok og kjøpe 80-86 da, slik at det blir mest behagelig for ho.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp dresser/regntøy med utskiftbare strikker under føttene. De slites! Reflex og HH er merker vi er veldig fornøyd med. Allværstøyet til HH er helt supert! Vanntett og pustende!

Anonymous poster hash: 4fcbd...c64
Skrevet

tror det mangler ett komma her :P

Mitt beste tips er å passe på at strikken under foten er hel på regntøy. Ryker den bør man sy på ny

Haha ja, mangler definitivt et komma! Takk for tips :)

Skrevet

Softshell dressen til name it er knallgod. Den tåler også ganske mye vann, og er halv pris av Reima parkdress. Didriksson regntøy, Reima vinterdress, vi hadde også didriksson som reservedress i fjor, men den var litt for stiv for vår da 1,5 åring. Gode luer er også viktig synes jeg.,sko må du bare prøve.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Regntøy uten for, didriksson sitt er veldig bra og slitesterkt. Anbefaler å IKKE kjøpe vossatasser sitt ivertfall hvis du bor på Vestlandet. Reima og Name it har gode dresser og tåler mye. 

Når du handler støvler kan det være lurt å ha de et nr for stor når vinteren kommer og det skal varme klær og sokker på. 

Og gode varme klær til å ha under om vinteren er også en fordel :)

Anonymous poster hash: 445b8...de0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...