Gå til innhold

Serier som gikk på TV for mange år siden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det går an å få kjøpt serier som gikk på NRK for lenge siden?

Jeg tenker på Mistral's Datter bla. Husker jeg syntes den var så fin ...

Og så var det en annen serie, men nå husker jeg selvfølgelig ikke navnet... hmmm....

Det var med Stephanie Powers og hun spilte et tvillingpar og så sprengte båten hun var i...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Roots finnes også.

Den videobutikken som ligger rett ovenfor Mc Donalds i øvre Slottsgate har et bra utvalg av serier på dvd.

Skrevet

Amazon-linken fikk jeg ingenting ut av, men det var visst fordi det var en browser-bug... må vel inn med IE for å se det, kanskje...

Den butikken i Oslo skal jeg notere meg, og ta meg en tur innom når jeg skal til Oslo igjen.

Men, var det Roots den het? Navnet høres ikke kjent ut?

Prinsesse Daisy var det også en serie som het?

Skrevet

Roots er navnet på en gammel tv-serie som jeg så de solgte. Husker ikke hva butikken heter. Ligger i Øvre eller nedre slottsgate. på høyre side når du går fra Karl Johan mot Grensen.

Skrevet

Husker da jeg var mye yngre at noen snakket om Roots, men jeg husker ikke hva slags serie det var...

Kanskje jeg tilogmed får tak i Livet i det ville vesten med Bruce Boxleitner? Eller The Last Centenniel?

Jeg er ikke så veldig kjent i Oslo, men vet hvor Karl Johan er ihvertfall... Ellers får jeg med meg sambo tenker jeg - og han har bodd noen år i Oslo og vet sikkert hvor det er... :-)

Skrevet
Husker da jeg var mye yngre at noen snakket om Roots, men jeg husker ikke hva slags serie det var...

Handler om slaver. Veldig populær.

Skrevet

Stemmer det... det demrer litt nå... Men jeg så det aldri selv, tror jeg... Jeg ser for meg noen slavehytter og sånt, men det kan jo være fra noe annet.

Husker jo at det var masse slavefilmer og sånt før. Nord og Syd f.eks.

Og jeg husker ikke om Onkel Toms hytte ble filmet, men det var ihvertfall slavebok...

Gikk serien på NRK?

Gjest Anonymous
Skrevet

"Roots" het Røtter på norsk (eller var det nynorsk-versjonen Røttar de kalte den tro?)

Skrevet

Ja. Het Røtter på norsk. Gikk i reprise for kort tid siden.

Gjest *Lilliblaze
Skrevet

Jeg har forsøkt lenge å få tak i Mistrals datter på VHS. Hele serien går over 2 VHS taper og har bare sett en av delene tilsalgs. Jeg jer HELT enig Mistrals datter var en flott serie...Har lenge ønsket å se den på nytt.

En annen mini serie som jeg av og til tenker tilbake på er en som gikk en sommer på midten av 80 tallet. Handlet om et skip som var gått under for mange år siden. Da noen dykkere skal sjekke vraket ser de at det faktisk er levende ombord som har overlevd- og som har fått barn osv osv som var vokst opp i denne luftlommen. Lurer på om den het" jakten på Goliat" eller noe i den duren..... Husker jeg syntes denne var veldig spennende, men nå var jeg vel bare en 12-14 år så da er det mye som er spennende he he kanskje den ikke hadde vært så spennende i dag....kanskje til og med latterlig....????? DEN gang var den hvertfall veldig bra ! :-)

Skrevet
"Roots" het Røtter på norsk (eller var det nynorsk-versjonen Røttar de kalte den tro?)

'Røttar'? Ja, for DET er nynorsk! :roll:(BM 'røtter' = NYN 'røter')

Veit det er heilt utanom tema og alt, men eg måtte berre...

*luske seg ut att*

Gjest LoisLane
Skrevet

Fint du gjorde det, Pip, for da slapp jeg... :wink:

Husker at jeg ikke fikk lov til å se Røtter.

Nord og sør var grom, og Mistrals datter - yes! Forelsket meg helt i Stacey Keach.

Noen som husker Huset på prærien?

Skrevet

Mot alle vindar....

Om folk som blir tvangssendt til Australia.

Gikk i reprise i fjor, og ENDELIG fikk jeg sett site episoden!

Skrevet
Noen som husker Huset på prærien?

Oh yeahh - I do!

Ma and Pa, and Laura, Mary. Også hadde vi Mrs Olson - og hennes "søte" datter Nelly! :ler:

Hele familien satt samlet foran TV'n hver gang den gikk. Og mor og vi to søstrene vi felte mang en tåre! *mimre mimre*

Skrevet
Mot alle vindar....

Om folk som blir tvangssendt til Australia.

Gikk i reprise i fjor, og ENDELIG fikk jeg sett site episoden!

Med John English, ja...

Husker ikke så mye fra selve historien nå, men jeg husker at jeg fulgte med... De to siste episodene gikk samtidig, og uheldigvis mens vi var på ferie hos noen familemedlemmer av min stefar.. og da fikk jeg ikke lov å se på de episodene, for jeg måtte legge meg sammen med mine to yngre søsken...

Jeg var sint i mange år for det... :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...