Gå til innhold

Katter som stjeler maten til hverandre - noen gode råd? ;)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort fortalt så vil kattungen helst stjele lavkalorifôret som er for steriliserte katter, mens den voksne hannkatten helst vil stjele kattungefôret som selvsagt smaker langt bedre enn det "småkjipe" lavkalori-fôret. Begge fôrtypene er fra Hills fra dyrlegen og ordentlig fôr sådan. Den voksne hannkatten er overvektig (og er på diett), og kattungen trenger å vokse, så.. Noen gode råd utover at jeg flytter de til sitt matfat (de får mat i hvert sitt rom) hver gang de tar hverandres? Pleier å porsjonere til den voksne katten, mens kattungen har tilgang på mat hele døgnet.

Anonymous poster hash: e2937...36f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vetrinæren min selger disse, kunne det være noe for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Vetrinæren min selger disse, kunne det være noe for deg?

Det ser veldig genialt ut! Kan du forklare litt mer om hvordan man programmere den ifht chippen som sitter i katten?:)

Skrevet

Det ser veldig genialt ut! Kan du forklare litt mer om hvordan man programmere den ifht chippen som sitter i katten? :)

Jeg har ikke prøvd dem, men det skulle være enkelt, - uten at jeg etterspurte detaljer.

I slutten av produktvideoen kunne det se ut som man skulle aktivere systemet for den spesifikke katten.

Men, jeg vil mistenke at bruksanvisningen er klar og tydelig. 

Skrevet

Jeg lavet en bitte liten inngang til en kasse som bare kattungen klarte å komme inn i. Der hadde jeg maten hennes.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke prøvd dem, men det skulle være enkelt, - uten at jeg etterspurte detaljer.

I slutten av produktvideoen kunne det se ut som man skulle aktivere systemet for den spesifikke katten.

Men, jeg vil mistenke at bruksanvisningen er klar og tydelig. 

Jeg lavet en bitte liten inngang til en kasse som bare kattungen klarte å komme inn i. Der hadde jeg maten hennes.

Takk for smarte tips begge to:)

Gjest Anubiel
Skrevet

Vi har to Surefeed-skåler.  De er geniale.

Den leser rett og slett chippen til den katten som skal bruke den aktuelle skålen og åpner seg ikke for andre.

Skålen kommer med opplæringsprogram for katten, slik at den kan venne seg til lyden og bevegelsen på lokket som går opp og ned. Kattene våre tok det hele med stoisk ro og skjønte greia etter 10 minutter.

Skålen programmeres rett og slett ved at katten stikker hodet under buen mens registreringsknappen er trykket inn. Lettest å få til ved å legge godbit i skålen. Bruksanvisningen er veldig bra, da - bare å følge den :)

Skrevet

Vi har to Surefeed-skåler.  De er geniale.

Den leser rett og slett chippen til den katten som skal bruke den aktuelle skålen og åpner seg ikke for andre.

Skålen kommer med opplæringsprogram for katten, slik at den kan venne seg til lyden og bevegelsen på lokket som går opp og ned. Kattene våre tok det hele med stoisk ro og skjønte greia etter 10 minutter.

Skålen programmeres rett og slett ved at katten stikker hodet under buen mens registreringsknappen er trykket inn. Lettest å få til ved å legge godbit i skålen. Bruksanvisningen er veldig bra, da - bare å følge den :)

Så flott tilbakemelding, Anubiel :)

Spørs om ikke undertegnede etterhvert må gå til anskaffelse av en til hver katt om en stund.

Skrevet

Den sureflap-skåla var jo bare fantastisk genial! :strix:

Vi har prøvd å løse det samme problemet, bare at vi har en nyresyk baronessepus som skal ha ekstra våtfór og spesialfór, mens han andre, Ridder Pelsdott, er frisk og rask og trenger ikke legge på seg mer enn han allerede veier (5,3 kilos mons).

Selvfølgelig er Baronesse von Nyresvikt litt småkresen og har til tider lite matlyst, slik at Ridder Pelsdott finner det for godt å spise opp all maten hennes så snart han har sjansen. :murvegg:

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg vil bare legge til at vi kjøpte de SureFeed-skålene kort tid etter at jeg hadde skrevet forrige innlegg, og de er komplett fantastisk geniale!

Nå får Baronesse von Nyresvikt ha maten sin i fred og holder vekten sin stabilt på litt over tre kilo, mens Ridder Pelsdott ikke blir noe særlig større enn han er siden han bare kan spise sin egen tilmålte mengde :D

Eneste "problemet" vi støtte på var at Ridder Pelsdott var hellig overbevist om at den nye matskålen ville drepe ham, så vi måtte kjøre opplæringsprogrammet på ham.

Nå har vi kommet til siste fase hvor matskålen er i vanlig, lukket standby, og vi er litt spente på hvordan det kommer til å gå.

Foreløpig ser han bare dumt på oss og skjønner ingenting for maten hans er jo der, men han kommer jo ikke til! Han er nemlig litt for travel og teit til å stå stille lenge nok til at chipleseren rekker å registrere at han er der. :fnise:

Er han sulten nok, så går det seg vel til, ingen katt sulter frivillig foran full matskål :)

Baronesse von Nyresvikt derimot, tok det hele med stoisk ro. Reagerte og rørte bittelitt på ørene den første gangen lokket lukket seg og måtte bort og sjekke hva som skjedde, men hey! det var jo mat der! *omnomnomnom* /careface.

Skjønte greia med en gang og har ikke latt seg affisere av åpning og lukking i det hele tatt i ettertid. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil bare legge til at vi kjøpte de SureFeed-skålene kort tid etter at jeg hadde skrevet forrige innlegg, og de er komplett fantastisk geniale!

Nå får Baronesse von Nyresvikt ha maten sin i fred og holder vekten sin stabilt på litt over tre kilo, mens Ridder Pelsdott ikke blir noe særlig større enn han er siden han bare kan spise sin egen tilmålte mengde :D

Eneste "problemet" vi støtte på var at Ridder Pelsdott var hellig overbevist om at den nye matskålen ville drepe ham, så vi måtte kjøre opplæringsprogrammet på ham.

Nå har vi kommet til siste fase hvor matskålen er i vanlig, lukket standby, og vi er litt spente på hvordan det kommer til å gå.

Foreløpig ser han bare dumt på oss og skjønner ingenting for maten hans er jo der, men han kommer jo ikke til! Han er nemlig litt for travel og teit til å stå stille lenge nok til at chipleseren rekker å registrere at han er der. :fnise:

Er han sulten nok, så går det seg vel til, ingen katt sulter frivillig foran full matskål :)

Baronesse von Nyresvikt derimot, tok det hele med stoisk ro. Reagerte og rørte bittelitt på ørene den første gangen lokket lukket seg og måtte bort og sjekke hva som skjedde, men hey! det var jo mat der! *omnomnomnom* /careface.

Skjønte greia med en gang og har ikke latt seg affisere av åpning og lukking i det hele tatt i ettertid. :fnise:

Haha, morsomt innlegg!  :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...