Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...hva slags frisyre har dere?

Jeg har veldig tykt og stritt hår som fort blir "rart" med kortere frisyrer, men som blir for tungt hvis jeg har det langt (får vondt i hode/nakke av å gå med hestehale).

Noen bra tips ute og går? :)

Anonymous poster hash: 1a085...9e9

Skrevet

Langt til midt på ryggen ish. Går med det løst første dagen etter at jeg har vasket det, fletter eller en flette, half-up-half-down med en klype. Er et herk med langt, tykt hår, men ingenting slår flettene mine! 

Skrevet

Har en lang bob, nesten ned til skuldrene. Har en veldig flink frisør som klipper det sånn at det blir liggende fint uten for mye styling, selv om håret er veldig tykt og glatt.

Får også vondt i hodet av hestehale når håret blir lengre. Så holder det skulderlangt. Klipper ikke opp/tynner. Det er jo fint med tykt hår 😊

Skrevet

Ca til skuldrene. Hadde midt på ryggen før men ble mye bedre å håndtere når det ble litt kortere :)

Skrevet

Har til korsryggen. Tykt hår med krøller, forsåvidt tynne og fine hårstrå, men sykt mange av de.

Har prøvd å ha kortere sveis, klippet meg til en kort bob en gang, men pga krøllene så lignet jeg et lykketroll. Lengden gjør krøllene slakkere.

Går som oftest med det løst, evt flette, kinaflette/pariserflette, hestehale eller ballerinaknute. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke ha kort hår, må være forbi skuldrene. Jeg har tykt og grovt hår som bruser seg lett. Ser ut som en dårlig afro om jeg klipper det til skuldrene eller kortere. Å klippe det opp er verre enn verst.

Nå har jeg langt hår som jeg som regel fletter eller setter opp på en eller annen måte. 

Anonymous poster hash: 7dff3...f68
Skrevet

Jeg har som regel håret løst, har gitt opp alt annet. Har prøvd å klippe det opp og da er det fint i ca to uker før det har vokst seg helt vilt igjen.. :fnise:  I tillegg er det kjipt med oppklipt hår om man skal flette for da stikker det jo ut hårtuster overalt.

Men jeg følger tråden for tips! :)

Skrevet

Jeg har lob. Oppklippet og tynnet. Har tykt hår og store krøller. 

Du kan jo prøve å klippe det opp og tynne det litt? Mitt blir alltid finere når det har litt tekstur.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det litt lenger enn skulderlengde og klipt opp. De gangene håret har vært ned til korsryggen, så går jeg uansett bare med det i hestehale.

Anonymous poster hash: afeeb...141
Skrevet

Jeg har en frisyre som kan minne litt om denne. Litt kortere på den korte siden. Frisyren har holdt seg overrasjkende lett å stelle og style. Bruker minimalt med tid på morgenen, Holder å rufse opp og spraye den litt.

http://crysbeautyspa.com/wp-content/uploads/2014/11/Best-Hairstyles-For-Round-Faces.jpg

Anonymous poster hash: 89ca7...04c

Hvor ofte må du til frisøren da?

Har så lyst på kort hår, men håret mitt vokser 1,5-2 cm pr mnd, og å fly til frisøren hele tiden kan bli dyrt :/

Skrevet

Jeg er dømt til å ha langt hår. Og hestehale noen ganger. Noen ganger har jeg det oppklipt foran, men aldri kortere enn til rett under haka.

Skrevet

jeg har kjøpt en spesialsaks som tynner det ut, jeg begynner å klø hver gang det blir for tykt. tynner det ut ca hver 3-5 uke. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte må du til frisøren da?

Har så lyst på kort hår, men håret mitt vokser 1,5-2 cm pr mnd, og å fly til frisøren hele tiden kan bli dyrt :/

Ca hver 8 uke. Håret mitt vokser også enormt fort, men pga klippen og tynningen holder frisyren seg godt :-)

Jeg prøvde en gang å ha en vanlig kort frisyre (mer jevnt kort), men den hang etter 2-3 uker.

Skrevet

Har det som oftest løst, naturlige krøller/bølger(en slags mellomting). Går ned til midt på ryggen. Setter det opp i hestehale hvis det begynner å bli skittent men ikke kan vaske det der og da, eller hvis jeg trener, lager mat e.l.

Ellers har jeg ingen spesiell frisyre eller lag, og stusser bare tuppene. Liker det sånn. :)

Skrevet

Ca hver 8 uke. Håret mitt vokser også enormt fort, men pga klippen og tynningen holder frisyren seg godt :-)

Jeg prøvde en gang å ha en vanlig kort frisyre (mer jevnt kort), men den hang etter 2-3 uker.

Ja den frisyren på bildet er jo litt mer tilgivende om den vokser ut litt
  • 3 uker senere...
Skrevet

Retter håret for å få det "tynnere" og penere. Frisøren tynner det ut hver gang. Går som regel med håret løst. Har ekstremt tykt hår, som vokser i fart med en bil på autobahn i Tyskland.. Altså latterlig fort.

Skrevet

Jeg har veldig tykt hår, som ikke har så mye form. Veldig stritt og rett. Kort hår (type skulderlangt +-) kan jeg bare glemme. Ser ikke bra ut. Jeg har hår ned til puppene.

Jeg går som regel med en lav hestehale eller flette. Høy hestehale får jeg vondt i hodet av.

Anonymous poster hash: 8f843...cb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...