Gjest forlatt?? Skrevet 9. september 2004 #1 Skrevet 9. september 2004 Jeg sitter her nå og vet ikke noe. På søndag snakket vi i telefonen, da ble ting litt dumme, og han følte seg kanskje presset. Mandag fikk jeg en melding som jeg tolket dithen at ting var ok. Så har jeg ikke hørt mer. Jeg har selv kavet meg opp, det vet jeg, og skrevet en del sinte/triste/fortvila/tryglende sms, siden jeg ikke har fått snakke med han. Men uansett så kunne han vel si meg om han gir meg opp, om han trenger tid til å tenke? Latt meg få en sjanse til å forklare, få en sjanse til å si det jeg ville? Jeg fikk vite via en annen at han ikke er interessert i å fortsette. Men jeg må høre det fra han ! Er det ikke feigt å bare la meg gå her i fortvilelse og uvisshet på 4 dagen? Jeg forstår ikke hvorfor han tier meg i hel. Det er akuratt som om han later som om jeg ikke finnes. Men jeg gjør jo det !! Og jeg sitter her og har det vondt ! Både fordi jeg ikke ville miste han, fordi jeg var redd for å miste han, og fordi jeg føler meg lurt og brukt. For om han mente de tingene han har sagt til meg, og er glad i meg, hvordan kan han da påføre meg slike smerter? Han kan ikke ungå å vite at jeg har det vondt nå, er sinna, lei meg, vil ha han tilbake. Men han vil ikke snakke med meg Jeg får ikke høre at det er slutt, at det ikke kommer til å bli oss. Jeg får ikke høre at jeg overreagerer og at jeg må ta det med ro, at han er glad i meg ennå. Jeg får ikke vite noe !! Jeg har det grusomt her nå! Jeg får ikke sørget og bearbeidet, for jeg vet jo ikke noe. Jeg kan ikke være positiv, for jeg vet jo at noe er galt. Jeg var så glad i denne mannen, godtok så mye fra han, ville gitt han så mye og gjort så mye for han. Og så behandler han meg slik? Han er langt borte så jeg kan ikke bare banke på døren heller. Hvorfor er han ikke mann nok til å snakke med meg? han er da så tøff og flink med ord, at han må da kunne snakke med meg? Jeg ville så gjerne si at jeg beklager at jeg tok sånn på vei, gjorde ting vanskelige. Si at jeg skal jobbe med det, med meg selv, men at jeg jo er glad i han og lengter nå. Vi hadde en avtale om at vi ikke skulle gjøre sånt som dette. At vi skulle snakke om ting. At han ikke skulle tie meg i hel. Og så skjer det likevel. Han forlangte at jeg skulle si fra om ting, ikke la han overkjøre meg. For alt jeg vet så kunne han være død eller ligge på sykehus. Bortsett fra at jeg vet at han har latt være å ta telefonen fra meg, at han ikke vil snakke med meg. At han ikke svarer på sms. Han VET at jeg har det vondt, han vet at jeg flipper ut og ikke takler sånt som dette. Vi har snakket om så masse, og så vil han ikke snakke mer med meg Blir så fortvila og oppgitt, sinna og lei meg. For jeg får jo ikke sørget ferdig for tapet så lenge jeg ikke VET hva som foregår. Huff, er det ikke dårlig gjort å behandle meg slik som dette? :-(
Polly Ester Skrevet 9. september 2004 #2 Skrevet 9. september 2004 Jo, det er dårlig gjort at han behandler deg slik. Men jeg tror du må innstille deg på at han har gått videre. Det trenger selvfølgelig ikke å være sånn, men menn har en tendens til å avslutte ting i hodet sitt og så er de ferdige med det forholdet, og tror at de skåner damen ved å ikke si noe, for da blir hun ihvertfall ikke såret. Jeg vil ikke skjære alle menn over en kam, men jeg har hørt om mange som har gjort det sånn. Og har opplevd det et par ganger selv. Det er kjempefrustrerende. Ene gangen jeg var sammen med en fyr var det han som var kjempeivrig hele veien. Jeg ble ganske forelsket, og han sa han elsket meg bare 3 dager etter at vi møtte hverandre. Vi var sammen hver dag i flere uker. Han virket veldig forelsket, og han sa ofte at han elsket meg. Vi hadde det kjempefint sammen, men jeg følte at dette var for godt til å være sant. Og det var det. Siste kvelden han kjørte meg hjem fikk jeg et nuss av han og han sa at han elsker meg. Og så hørte jeg ikke mer fra han... Han sa heller ikke ifra at det var slutt, han bare lot være å ta kontakt. En annen fyr jeg var sammen med gjorde det samme. Han sa ingenting, bare sluttet å ta kontakt, og hvis jeg prøde å ta kontakt tok han ikke telefonen eller svarte på sms... Sier som sagt ikke at alle menn er sånn, men det er visst ganske vanlig. Og det er fordi de har et forvrengt syn av hva de tror vil såre den andre.
nessi Skrevet 9. september 2004 #3 Skrevet 9. september 2004 Han høres ut som en drittsekk!! :evil: Kan dessverre ikke bidra med annet enn en trøsteklem :trøste:
Gjest Madam Felle Skrevet 9. september 2004 #4 Skrevet 9. september 2004 Jeg tror du bare må prøve å gå videre, for ahn er virkelig ikke verdt deg. Ingen person som virkelig bryr seg om noen, ville oppførst seg sånn som det. Det kan jo hende han også vil ha deg der, når det måtte passe han. Si til deg selv at forholdet mellom dere to er avsluttet, og ta den tiden du behøver for å sørge over han. Deretter starter du på nytt, og neste gang du går inn i et forhold, si til deg selv at du ikke er villig til å gjøre hva som helst for den andre. En bør beholde selvrespekten, for ellers er det ikke et sunt forhold.
Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2004 #5 Skrevet 9. september 2004 :cry: Fikk tårer i øynene når jeg leste det du skrev... :trøste: K
Sheba Skrevet 9. september 2004 #6 Skrevet 9. september 2004 Han oppfører seg som en drittsekk nå ja. Men som nevnt over her, jeg tror du må innse at han er ferdig med deg, og du kan jo ikke tvinge han til å svare på meldinger fra deg dersom han ikke absolutt vil. Tror du bare må innse at det er over, og forsøke å komme deg videre herfra alene. Sender en til deg. Skjønner at du ikke har det bra nå. Men tror ikke det er stort du kan gjøre med det. Annet enn å gi f.... i hele fyren...
Hillary Skrevet 9. september 2004 #7 Skrevet 9. september 2004 SMS-kommunikasjonen kan gå litt langt noen ganger selv for voksne mennesker. Det kan hende han har kuttet deg ut, men det er også sannsynlig at han trenger litt luft. Du kjenner han best og vet om han er en person som trenger luft innimellom. Kanskje din trygling var det som førte til at han virkleig trengte pusterom? Ligg lavt og gi han noen dager til.
Polly Ester Skrevet 9. september 2004 #8 Skrevet 9. september 2004 Menn som trenger luft, trekker seg unna og holder seg unna... tror jeg... Uansett - denne mannen er ikke noe å samle på...tror jeg... Trist, selvfølgelig. Men, tror det vil være mer vondt i lengden om du går og tenker på han mer...
Gjest forlatt Skrevet 9. september 2004 #9 Skrevet 9. september 2004 *Prøve å innse det uungåelige* :cry:
Hillary Skrevet 9. september 2004 #10 Skrevet 9. september 2004 Menn som trenger luft, trekker seg unna og holder seg unna... tror jeg... Uansett - denne mannen er ikke noe å samle på...tror jeg... Trist, selvfølgelig. Men, tror det vil være mer vondt i lengden om du går og tenker på han mer... At en mann ikke er noe å samle på fordi han holder seg unna i fire dager synes jeg er en litt drøy konklusjon. Jeg er den som har skrevet om hagler og ballevridere her inne i det siste, men nå synes jeg dere tar litt hardt i. Hvorfor skal ikke menn kunne trenge luft? Menn løper ut av huset og jogger, de drar på jakt og fisketur... Jeg fikk et råd av en kamerat en gang om å ikke ta en fyrs tilsynelatende avvisning så veldig seriøst, men gi han tid og pusterom. Kanskje... Stillhet og avvisning er lettere når det råder kaos i hodet. Dersom han mente at det var slutt så tror jeg det er stor sannsynlighet for at han ville han slengt det ut av seg umiddelbart. Ja, det er ikke pent gjort av han og det er sårende. Vi kvinner kan bruke storslegga og fortelle menn det rett opp i fjeset noen ganger. Men det er ikke sikkert det er lurt. Hvis vi vil ha denne mannen.
Gjest Madam Felle Skrevet 9. september 2004 #11 Skrevet 9. september 2004 Hillary mener du virkelig at vi kvinner skal akseptere, at mannen ikke gir en lyd fra seg på mange dager, uten at han gir beskjed om at behøver luft? Da er du mer forståelsesfull enn det jeg noensinne kommer til å være. Jeg mener det handler om respekt, og en mann som bare ignorerer meldinger ol, viser absolutt ikke respekt. En sånn mann ville jeg aldri satset på. Men da er det jo greit at det finnes kvinner som deg, som faktisk gjør det.
Hillary Skrevet 9. september 2004 #12 Skrevet 9. september 2004 Hillary mener du virkelig at vi kvinner skal akseptere, at mannen ikke gir en lyd fra seg på mange dager, uten at han gir beskjed om at behøver luft? Da er du mer forståelsesfull enn det jeg noensinne kommer til å være. Jeg mener det handler om respekt, og en mann som bare ignorerer meldinger ol, viser absolutt ikke respekt. En sånn mann ville jeg aldri satset på. Men da er det jo greit at det finnes kvinner som deg, som faktisk gjør det. Jeg regner med at hun kjenner denne mannen. Jeg synes ikke han oppfører seg optimalt. Jeg hadde blitt forbannet og såret selv. Det virker noe umodent og lite medmenneskelig. Hvorvidt hun synes han har trådt over en grense må hun selv føle på. Jeg er sånn som forventer svar på sms innen et døgn. Jeg tør påstå at jeg har selvrespekt og ikke er noen dørmatte. Men jeg hadde tatt han tilbake hvis jeg fikk en slags ærlig forklaring la oss innen en uke. Han hadde nok fått høre det. Det er mulig jeg har lært noe om tempermanetsfulle, til tider asosiale og litt humørsyke menn. Klart man burde holde seg unna slike, men hvis man elsker en.... Teori og praksis er to forskjellige ting. Dere synes sikkert ikke det er noe særlig med menn som reiser på fjellet alene i tre uker heller. Eller kvinner som avlyser venninnebesøk fordi hun ikke orker å forholde seg til andre mennekser akkurat den dagen. Sånt er jo kjipt gjort mot andre.
Polly Ester Skrevet 9. september 2004 #13 Skrevet 9. september 2004 At en mann ikke er noe å samle på fordi han holder seg unna i fire dager synes jeg er en litt drøy konklusjon. Det var litt mer enn bare å ikke høre fra seg på fire dager. Om jeg hadde vært sammen med en som ignorerte meg i fire dager hadde jeg blitt sint, men jeg hadde ikke avskrevet han. Men, når trådstarter også har hørt fra andre (trenger ikke å ha noe å si, men kan virke sånn) at han har gjort det slutt, så kan det virkelig virke som han ville ha mer luft enn bare den lufta en fisketur gir... Leste hovedinnlegget en gang til, og jeg har ikke forandret mening; jeg tror dessverre ikke at denne mannen vil fortsette forholdet, og da er det egentlig bare vondt for trådstarter og håpe på noe mer... Men, jeg skriver bare det jeg tror. Jeg sitter ikke med noen fasit her...
Hillary Skrevet 9. september 2004 #14 Skrevet 9. september 2004 Lange innlegg... ja, jeg har nå lest for tredje gang, og ser at hun har hørt fra andre. Det kan være en barnslig og uakseptabel måte å gjøre det slutt (la andre formidle). (Barneskole!) Eller bare et slags rykte. Jeg endrer rådet mitt til at du bør henge på telefonen på bakgrunn av dette! Må du legge igjen beskjeder og sånn, så si hva du har hørt.
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2004 #15 Skrevet 11. september 2004 Kutt all kontakt selv, gi ikke lyd fra deg, ikke et eneste lite pip...
Gjest MMM Skrevet 12. september 2004 #16 Skrevet 12. september 2004 Jeg vet akkurat hvordan du føler det og har hatt det på samme måte selv. uvissheten er det verste som fins. Et godt råd til deg er at du ikke må mase på han, det hjelper deg ikke å skrive masse meldinger, han har allerede sett den første. Dessuten mister man da også bare stoltheten. Jeg kan tenke meg at jo mer du maser på han desto lenger vekk trekker han seg. Lykke til.
Hillary Skrevet 12. september 2004 #17 Skrevet 12. september 2004 Siste Gjest og MM bør kanskje også lese innlegget. Jeg trodde først det dreide seg om en fyr som kunne trenge litt luft... Men her har vi en dust som kanskje sier til alle andre enn henne at det er over. Da bør hun jo virkleig få en oppklaring!! Hvor lavt skal kvinner ligge? Ærlig talt! Stoltheten vil sluke menneskeheten en dag det er jeg sikker på. (En kamerat - mann! - av meg har ikke snakket med dama han vil ha på en måned fordi han ikke tør å ringe. Ingen uoverenstemmelse.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå