Gå til innhold

Hvordan fridde han/du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sambo mener vi bør leve sammen som gift, men siden vi begge har vært gift før og det ikke gikk så bra, så har jeg utvist en skepsis til det å gifte meg igjen...

Litt for stor skepsis for jeg tror ikke han tør å fri! :o Så jeg lurte på å gjøre det selv! :)

Men, vil gjøre det til noe spesielt, noe han aldri glemmer og helst blir rørt til tårer når han tenker på! :wink:

Så, hvordan ble du fridd til? Eller fridde du selv? Har du hørt noen goder historier? Setter pris på alle tips! Er nemlig ikke så fantasifull selv... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

vi fridde begge 2 vi.. :-)

jeg fridde til han først, hadde laget istand til en koselig kveld... han smilte fra øre til øre og sa ja før jeg var færdig med å spørre.

han er litt gammeldags da må vite, så han ville fri t meg egentli, bare d at han hadde tenkt å gjøre det uka etter.

han fikk vilja si, så på morsdagen i år gikk han ned på kne, forran alle som va dær(var på fest) og fridde..

alle måpte, klappet og lo.. jeg satt der rød som en hummer. :hoho:

aldri vært så lykkelig.. :hoppe:

Skrevet

Vi fridde også begge to... Han hadde planlagt noe i evigheter, men jeg er ikke verdens mest tålmodige person så jeg maste litt - jeg truet med å fri 29. februar, og han truet selvsagt med å si nei fordi han ville gjennomføre sin opprinnelige plan. Det endte allikevel med at jeg sa "vil du gifte deg med meg", nærmest som en bisetning til en kommentar til en avisartikkel (ikke spesiellt romantisk) den 29. og så sa han ja før han fikk tenkt seg om ;) Jeg meste at i likestillingens navn måtte vel han få lov til å fri også - så 30. april, på en stor festmiddag i Skottland fikk han låne mikrofon og fridde framfor en femtitalls fremmede mennesker... Gikk ned på kne og greier, jeg ble helt satt ut (men selvsagt veldig glad). Det morsomste med det var at det var et filmteam der (de lager dvd'er om whiskyproduksjon og dette var en middag i forbindelse med en whiskyfestival) så nå havner vi vel på dvd :roll: (De intervjuet oss dagen etter...)

Skrevet
:P så herlig! Tenker også på om jeg er tøff nok til å gjøre det foran andre. Tror jeg kommer til å grine som bare det selv hvis han sier ja!! :grine::)
Skrevet

Det var han som fridde, på nyttårsaften 2001. Vi stod ute på verandaen og så på fyrverkeriet. Han smatt inn et øyeblikk og kom ut med en rose, gikk ned på kne og fridde. Og jeg sa selvsagt ja. Han hadde ikke kjøpt ringer, fordi han visste jeg ville være med å plukke ut selv (han kjenner meg godt). Et enkelt, men romantisk, frieri, slik jeg ville ha det. :hjerte:

Skrevet

Vi fridde ikke, vi diskuterte og ble enige om det...

Skrevet

Mannen min gikk ned paa kne nyttaarsaften i fjor og fridde med et enkelt "will you marry me"? og en nydelig ring med tre diamanter! Han hadde feber den kvelden stakkars, men gjennomfoerte det likevel med glans! Vi hadde snakket og delvis begynt aa planlegge bryllup i fjor hoest, men moettes ikke foer til nyttaar da vi bodde i forskjellige land.

Skrevet

Folk er ganske forskjellige. Hadde min kjære gått ned på kne hadde jeg følt panikk og veldig utilpass... :-)

Skrevet

Min serverte deilig frokost julaften i fjor (og mange tente stearinlys!), og gikk ned på kne etter at jeg fikk en liten pakke m/ diamantring.

Utrolig flott syntes jeg! :hjerte:

Hilsen ei som elsker jula og overraskelser!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Min kjære tok meg med på en jobb i Stockholm, og hadde kjøpt med seg nydelige designer ringer fra Norge.

Vi bodde på et meeget fint hotell, og når han var ute å jobbet, gikk jeg på byen og shoppet, og spiste lunsj på koselige kafeer og restauranter. Men så en ettermiddag når han kom tilbake til hotellet, fikk jeg beskjed om å ta på noe fint og være klar kl 1900. Da møtte han opp i mørk dress, og med roser på hotellrommet ( han hadde tydeligvis skiftet på et annet hotellrom for anledningen). Jeg hadde en klassisk svart coctailkjole, og følte meg ganske bra.

Vi promenerte til en meget flott restaurant " Franska Restauranten" Der ble vi møtt med champagne....

Da forettene, hovedrettene og desserten var bestillt, og vinene var valgt, ville jeg ha meg en sigarett, og vi ble losjet inn i salongen, der var det mer champagne....

Da vi satt oss ved bordet igjen, gikk han ned på kne, og han fridde.... Det ble tårer, latter, applaus og alt var helt fantastisk... Det var den flotteste kvelden jeg noen gang har hatt...

Maten og drikkevarene var helt fantastiske, men prisene var jo deretter....

Lykke til!!!!!

Skrevet

Min kjære gikk ned på kne på godt gammeldags, romantisk vis, lørdag 14.februar i år!

Jeg fikk først 10 lange røde roser, så en eske m hjertesjokolader før han gikk ned på kne med ei lita rød hjertforma eske i hånda. I den lå en 'symbolsk' ring (billig, men veldig fin fra Glitter ;) ) Uka etter gikk vi ut og fant ringer sammen.

Datoen for bryllupet bestemte vi samme kveld som han fridde!

Skrevet

Min mann hadde lagt ringene i adventskalenderen på luke nr. 24 og da jeg åpnet gikk han ned på kne og fridde :-)

Skrevet

Her var det mange gode historier! :) Tror ikke jeg går ned på kne akkurat... :wink: Men kanskje kan jeg legge ring i kalenderen, det er jo snart jul! :P

Må i alle fall finne på noe spesielt for han, fordi han er jo helt eksepsjonell for meg! :hjerte:

Skrevet

Jeg laget en scrapbook om oss, og på siste side lå det to ringer; en til meg og en til ham. Etter overrekkelsen av boka og en bedre middag, ventet et 20-talls venner + familie på oss for å feire begivenheten :D

Dette falt veldig i smak hos han ihvertfall, det at selve frieriet foregikk med bare oss to tilstede.

Uansett hvordan du velger å gjøre det, lykke til!

Skrevet
Folk er ganske forskjellige. Hadde min kjære gått ned på kne hadde jeg følt panikk og veldig utilpass... :-)

Min kjaere er av typen som kan finne paa litt av hvert, saa jeg var ikke altfor overrasket over akkurat det! Men saa var vi hjemme, og ikke ute blant folk - da hadde jeg blitt veldig flau!

Skrevet

Min kjaere er av typen som kan finne paa litt av hvert, saa jeg var ikke altfor overrasket over akkurat det! Men saa var vi hjemme, og ikke ute blant folk - da hadde jeg blitt veldig flau!

Jo, men jeg hadde ikke likt det uansett... Jeg er nemlig så kontrollfreak at jeg vil være med på å bestemme slikt selv. Pluss at jeg ikke liker å ta så store avgjørelser på egenhånd. Derfor passet vår måte definitivt best, at vi diskuterte det og kom til enighet. Noe annet ville for meg bare ha vært ukomfortabelt. Men, som sagt, vi mennesker er forskjellige. :)

Skrevet

Vi hadde jo diskutert foerst vi ogsaa, da. Men han ville absolutt fri paa gammeldags vis, saa da gjorde han det! Men datoen var allerede bestemt og kirken booket! Det var jeg som foreslo at vi skulle gifte oss i sommer - selv om T paastaar at han visste han ville gifte seg med meg allerede foerste gangen vi moettes!

Skrevet

Eksen min fridde til meg i gangen der jeg bodde før. Det var grusete, rotete og fælt der, og ikke romantisk i det hele tatt... Han sa noen fine ord, det skal han ha..! Men om han holdt dem!?-Nei.. Etter at han hadde fridd, kjørte vi til han, og jeg tenkte han hadde ordnet til noe fint, men nei..Han satte seg ned for å lese aviser!

Hvis det går for lang tid før samboer'n frir til meg, så vet jeg hvertfall hvordan jeg IKKE skal gjøre det!

Gjest Sukkerert
Skrevet

Han fridde en varm sommerdag i august i år. Vi hadde picnik ved et vann. Drakk rødvin og spiste bringebær og druer. Han gikk ned på kne og spurte: " vil du gifte deg med meg?" Glitrende diamantring i hvitt gull.

endret en skrivefeil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...