Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang kjøpt drømmeboligen for så å miste den på forkjøpsrett?

Anonymous poster hash: 83a44...755

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg var den som fikk den på forkjøpsrett og gjorde noen veldig lei seg.

Anonymous poster hash: c236d...df0
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang kjøpt drømmeboligen for så å miste den på forkjøpsrett? Anonymous poster hash: 83a44...755

Det er umulig å kjøpe en bolig førmforkjøpsretten er avklart, dermed er det heller ikke mulig å miste en bolig du eier på forkjøpsrett.

Anonymous poster hash: af418...eef

AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å kjøpe en bolig førmforkjøpsretten er avklart, dermed er det heller ikke mulig å miste en bolig du eier på forkjøpsrett.

Det er sant, men man kan jo komme til å tro at man har vunnet budrunden,

• Liker 1
Skrevet

Vi var så heldige å få tilslag på den første boligen vi la inn bud på, og på grunn av overtakelse litt langt frem i tid var det ingen som benyttet seg av forkjøpsretten. (Jeg tror det var mye av grunnen.)

AnonymBruker
Skrevet

Ja,vant budrunden,men mistet leiligheten til en som brukte forkjøpsretten sin.

Fikk kjøpt meg en selveierleilighet to mdr senere da :)

Anonymous poster hash: c5a3e...3cb

Skrevet

Det er sant, men man kan jo komme til å tro at man har vunnet budrunden,

Forkjøpsretten kan først gjøres gjeldende når budrunden er vunnet og budet akseptert, og da vil mange (litt unøyaktig) si at de har kjøpt leiligheten. Det gjorde vi, sendte melding til noen få utvalgte at vi hadde fått tilslag, og ventet på avklaring om forkjøpsrett.

AnonymBruker
Skrevet

Det er sant, men man kan jo komme til å tro at man har vunnet budrunden, Anonymous poster hash: c236d...df0

Å vinne budrunden er noe helt annet enn å ha kjøpt en bolig. Alle meglere er ved innlevering av bud klar på om forkjøpsretten er avklart eller ikke.

Er ikke forkjøpsretten avklart, får vinneren av budrunden besked samtidig med beskjed om at han har høyeste bud, at forkjøpsretten må avklares før han endelig vet om han får kjøpe boligen.

Så dette er et "ikke eksisterende problem" utenfor kg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å vinne budrunden er noe helt annet enn å ha kjøpt en bolig. Alle meglere er ved innlevering av bud klar på om forkjøpsretten er avklart eller ikke.

Er ikke forkjøpsretten avklart, får vinneren av budrunden besked samtidig med beskjed om at han har høyeste bud, at forkjøpsretten må avklares før han endelig vet om han får kjøpe boligen.

Så dette er et "ikke eksisterende problem" utenfor kg.

Siden jeg har benyttet meg av forkjøpsretten vet jeg dette, men tusen hjertelig takk for forklaring likevel. Poenget var at folk kan bli skuffa når noen kommer med forkjøpsretten sin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg har kjøpt OBOS-leilighet uten at noen brukte forkjøpsrett og snappet den.

Anonymous poster hash: fee2c...0ff

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg har kjøpt OBOS-leilighet uten at noen brukte forkjøpsrett og snappet den.

Svarte på helt feil spørsmål ser jeg nå.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, mistet på forkjøpsrett, men så ombestemte de som hadde brukt forkjøpsretten seg, og solgte den til meg i steden. (for samme pris)

Anonymous poster hash: c82c8...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...