AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Har funnet et rekkehus jeg ønsker å kjøpe, som er del i et borettslag. Budrunden er over og rekkehuset er solgt. Jeg bydde ikke, for dete er jo idioti å presse opp prisen på et objekt med forkjøpsrett. Svigermor har ansiennitet fra 70 tallet, så vi satser på å stjele dette rekkehuset på ansienniteten! Kryss fingerene for meg! 😀 Anonymous poster hash: 3822a...832
FrittgåendeBurugle Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 Ehm? Man får vel ikke forkjøpsrett etter det er solgt.
SiMa Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Har funnet et rekkehus jeg ønsker å kjøpe, som er del i et borettslag. Budrunden er over og rekkehuset er solgt. Jeg bydde ikke, for dete er jo idioti å presse opp prisen på et objekt med forkjøpsrett. Svigermor har ansiennitet fra 70 tallet, så vi satser på å stjele dette rekkehuset på ansienniteten! Kryss fingerene for meg! Anonymous poster hash: 3822a...832 Lykke til. Regner med det går greit med så lang ansiennitet. 1
Gjest Money Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Har aldri vært borti forkjøpsrett som praktiseres før salg, her blir dette gjort en uke etter salg. Endret 22. juli 2015 av Money
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Lykke til. Regner med det går greit med så lang ansiennitet. Takk skal du ha! Vi er lei av at budrunden tar helt av og sprenger våre budsjett, så nå er det vår tur. Bolig ble solgt i dag, og frist for å melde forkjøpsrett er på Mandag. Skal holde dere oppdatert! Anonymous poster hash: 3822a...832
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Ehm? Man får vel ikke forkjøpsrett etter det er solgt. Ikke etter at det er solgt, men etter at budrunden er over kan det fremdeles være igjen tid før forkjøpsretten går ut. Opplevde en gang at jeg vant budrunden, men at leiligheten gikk på forkjøpsrett. Nå ble den på forunderlig vis min alikevel, men forkjøpsrett trenger ikke å være over før budrunden. Anonymous poster hash: 4a622...ff1 1
FrittgåendeBurugle Skrevet 22. juli 2015 #7 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Ikke etter at det er solgt, men etter at budrunden er over kan det fremdeles være igjen tid før forkjøpsretten går ut. Opplevde en gang at jeg vant budrunden, men at leiligheten gikk på forkjøpsrett. Nå ble den på forunderlig vis min alikevel, men forkjøpsrett trenger ikke å være over før budrunden. Anonymous poster hash: 4a622...ff1 Ok, da lærte jeg noe nytt i dag og :-) Kjøper den med forkjøpsrett da huset til summen som vant budrunden? Endret 22. juli 2015 av takk
SiMa Skrevet 22. juli 2015 #8 Skrevet 22. juli 2015 Ok, da lærte jeg noe nytt i dag og :-) Kjøper den med forkjøpsrett da huset til summen som vant budrunden? Den med forkjøpsrett trer inn i avtalen i kjøpers sted, så prisen blir den samme, det blir også ovtakelsesdato og alt annet som måtte være avtalt mellom selger og kjøper. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå