AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Okey, her er greia: Kjæresten og jeg skal endelig flytte sammen etter at han har bodd hos meg i rundt et halvt år. Vi gleder oss kjempemye og det meste er på plass. Bortsett fra én ting... Jeg har nemlig ført dagbok i mange, mange år (siden ca. 16-årsalderen). Jeg elsker dem. Mange minner og flotte og dyre bøker som jeg elsker å bla i. Problemet er bare at jeg ikke vet hvordan jeg skal oppbevare dem uten at han tilfeldigvis blar i en av dem Nå som han har bodd hos meg har jeg følt meg helt trygg, siden alt er mitt og han ikke har noen interesse for å gå i mine skuffer, ting og tang. Når vi bor sammen er han nok like mye i alle skuffer og skap som jeg er. Noen vil kanskje foreslå at jeg forteller han om dagbøkene og at det er "avgang forbudt", men som ethvert menneske ville blitt, blir han nok veldig nysgjerrig. Spesielt siden jeg har skriblet ned mye fra tiden vi begynte å gå ut og tiden etter. Pluss absolutt alle andre seksuelle erfaringer jeg har hatt med andre menn (han er mitt første samboerskap). Han vil nok ikke vite om dem, men titter han i boka får han det illustrert med både tegninger og ord Så ville ikke følt meg trygg om han visste om mine gamle dagbøker og at jeg fortsatt er aktiv skribent. Vil nok være det så lenge hånda og hodet fungerer. Skaper minner som er hyggelig å se tilbake på + at det er ganske deilig psykologisk : )Så det jeg håper fra dere, er gode råd til hvordan jeg kan oppbevare disse bøkene mine helt trygt. Noen gode forslag? :D (PS; ingen negative kommentarer, takk. Vet ikke hvordan det passer inn her, men på KG er det alltid noen som klarer å vinkle noe negativt og kjefte ) Anonymous poster hash: 8675b...90f 2
Florence Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 Hva med å låse de inn i en bankboks eller noe? 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Ville oppbevart de i en safe/låst skuff. Da kan du gjemme nøkkelen også. Si at du rett og slett har dagbøker som er privat og som du helst vile gjemme vekk. Har ingenting med han å gjøre, men litt privatliv må man få ha. Samme som at telefonen/pcen hans er privat. Anonymous poster hash: 7a814...c5b 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 Kjøp en safe Mulig det blir enda værre da, da må man jo bli nysgjerrig Anonymous poster hash: a2f3f...c3d 1
KMT Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Hadde mannen min kommet drassende på en safe uten ett ord om hva den inneholdt hadde jeg dødd av nysgjerrighet 😂 😂 32
SiMa Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Du har tillitt til at han ikke går i skuffer og skap nå som han bor hjemme hos deg? Da kan dere vel bli enige om at dere skal ha hver deres "private" skuff(er) også når dere flytter sammen for alvor? Selv om dere bor sammen har dere behov for og krav på privatliv. Du trenger ikke si at det er fordi du har dagbøker du ikke vil han skal lese (det kan gjøre han veldig nysgjerrig), men at du vil at dere begge skal ha muligheten til privatliv. Vi skal gjøre det, så snart vi får satt opp kommoder på soverommet. Mannen min skriver mye på pcen, ting andre ville skrevet i en dagbok. Vi bruker pcene om hverandre, men det kunne ikke falle meg inn å lese det han har skrevet selv om det er på min pc. Det samme gjelder han. Selv om vi bor sammen og er gift har vi da lov til å ha tankene våre og minnene våre for oss selv, selv om vi setter det ned på papir eller lagrer det på en pc. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #8 Skrevet 23. juli 2015 Låsbart arkivskap. Anonymous poster hash: 09915...61c 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #9 Skrevet 23. juli 2015 Hehe, ja, tror det blir for voldsomt med en safe Skulle tro jeg oppbevarte våpen eller stjålet gull. Stakkars mannen vil dø av nysgjerrighet. Hehe... Jeg tenker kanskje mer at jeg kan gjemme det et sted hvor jeg vet han ikke er. Som for eksempel i undertøyskuffen eller i strømpebukseskuffen. Men det er sånn fire-fem bøker, så blir litt trangt. Da jeg bodde hjemme hadde jeg en mor som alltid var på rommet mitt for å rydde, låne og forskjellig. Så jeg gjemte dildoen i en boblekonvolutt som var lukket. Hun åpner jo ikke "posten" min, og siden det er bobleplast i konvolutten vises ikke innholdet. Det synes jeg var ganske lurt Hehe TS Anonymous poster hash: 8675b...90f 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #10 Skrevet 23. juli 2015 Om han leser er det et tillitsbrudd. Det er som å åpne mailboksen eller brev i postkassen. Skaff deg låsbart skap. Stoler du ikke på han?Anonymous poster hash: 6ef21...127 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #11 Skrevet 23. juli 2015 Hva med hver deres hylle/skap på kontor e.l der dere har permer med papirer fra bank/lønn/skole/sykehus etc som er private? En boks med gamle kvitteringer kan du f.eks tape igjen og sette på samme plass, så legger du bøkene oppi? Da slipper han å dø av nysgjerrighet og lure på hva som står om han i de bøkene Anonymous poster hash: 97258...218 2
Gjest Keikolina Skrevet 23. juli 2015 #12 Skrevet 23. juli 2015 Legg det i en veske du har i klesskapet.
Travalo Skrevet 23. juli 2015 #13 Skrevet 23. juli 2015 Er det ikke bare å fortelle ham at det er dagbøkene dine, og at han ikke får lov å lese i dem? Er jo tross alt kjæresten din det er snakk om, han burde jo respektere det 5
GammelKaktus Skrevet 23. juli 2015 #14 Skrevet 23. juli 2015 En venninne har hele dagboksamlingen i et låsbart skap på soverommet, med to låser 1
Gjest Seajewel Skrevet 23. juli 2015 #15 Skrevet 23. juli 2015 Låsbar kiste eller skap http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10251451/
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #16 Skrevet 24. juli 2015 Har også dagbøker fra langt tilbake i tid, men her har vi gjort det så enkelt at det går på tillit og respekt. Virker rart å gå inn i et forpliktende forhold uten ha disse egenskapene for hverandre. Han har en privat boks jeg ikke ser i, jeg har mine dagbøker han ikke ser i. De står i hyllen på soverommet vårt, ulåst. Men på samme måte som jeg ikke logger meg på mailen hans, åpner brevene hans eller roter i boksen hans så er det naturlig at han har lik respekt for meg, selvsagt. Privatliv liker og ikke minst trenger alle mennesker.Anonymous poster hash: 1fc67...dbf 6
Gjest O___o Skrevet 24. juli 2015 #17 Skrevet 24. juli 2015 Jeg skjønner ikke greia... Du vil flytte sammen med en mann du mistenker allerede NÅ for å ikke respektere dine ting/grenser? Har aldri falt meg inn å gjemme dagboken min. Har aldri tenkt på at jeg må fortelle ham at jeg ikke ønsker at han skal lese de heller. 6
Amantheia Skrevet 24. juli 2015 #18 Skrevet 24. juli 2015 Legg dei i ei skoeske! Han har sikkert ingen interesse av å sjå på sko uansett :D 4
Luckiness Skrevet 24. juli 2015 #19 Skrevet 24. juli 2015 Opphold dem i en eske og legg noe annet uviktig over dem? Som gamle barnebøker, klær eller noe som liksom betyr litt for deg. Tviler på han snoker da. Dessuten er det vel helt vanlig å ha noen esker som står lengre enn andre uten å bli pakket ut av. Du vil sikkert tidsnok finne ut om han er nysgjerrig og om det er noen hyller/skuffer/annet han sjeldent har bruk for å se i. Da kan du flytte de dit ved senere anledning dersom han kommenterer esken(e). 2
HarlemsNocturne Skrevet 24. juli 2015 #20 Skrevet 24. juli 2015 Jeg hadde min dagbok i en gammel ødelagt vaskemaskin. Men dere drar vel ikke med dere ubrukelige ting når dere flytter Hva med en bankboks der du også kan ha viktige papirer i tilfelle brann? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå