Gjest Poirot Skrevet 9. september 2004 #1 Skrevet 9. september 2004 Hvor mye har folk betalt for en solosanger i kirken?
Linsi Skrevet 9. september 2004 #2 Skrevet 9. september 2004 Vi betalte 800 kr, og da sang hun to sanger. Hun ordnet også alt det praktiske rundt selv, tok kontakt med organisten, skaffet noter etc.
Lullu Skrevet 9. september 2004 #3 Skrevet 9. september 2004 Vi skal betale 2000 for 2 sanger (hun skal også være forsanger under salmene). Hun tar kontakt med organist og ordner noter osv. Syntes faktisk dette var ganske billig jeg, for en proffesjonell sanger (Ellen Nikolaysen). En venninne av meg fikk gave av brudgom - Jahn Teigen som sang i kirken. Dette ble ganske dyrt... Over 10 000,- om jeg husker rett. MEN for en flott overraskelse. Alle gjestene måpte og bruden ble skikkelig tatt på senga. Vakkert var det! En idè for oss jenter også? Hva med å overraske brudgom med en sang han ikke vet om (og som du vet er hans favorittsang)? Presten informerer om at "dette er en gave fra bruden til brudgom"?
Piarina Skrevet 9. september 2004 #4 Skrevet 9. september 2004 Vår solist skulle egentlig ha 2000,- for 2 sanger, men jeg fikk prutet det ned til 1500,-. Hun er ikke kjent, men har mye sang-utdannelse og blir nok snart mer kjent for hun har en helt utrolig stemme som nesten alle gjestene har kommentert. Flere kommenterte at de syns hun var den beste solisten de noengang hadde hørt og de syns nesten hun "stjal showet" i kirken... Var i kontakt med en annen som skulle ha 2000,- for en sang, og deretter 900,- for hver ekstra. Så det hadde med andre ord vært dobbelt så dyrt å engasjere henne...
Gjest MrsL Skrevet 9. september 2004 #5 Skrevet 9. september 2004 Vi betalte 500,- til hver solist (2 stykker).
Måne Skrevet 11. september 2004 #6 Skrevet 11. september 2004 Vi betaler 500,- Hun er en bekjent og koster derfor ikke allverden. Men hun gjør skikkelig innsats - driver å øver med gitaristen, som hun ikke kjente fra før av....utrolig snilt.
April Skrevet 11. september 2004 #7 Skrevet 11. september 2004 Vi betalte 3000kr for to sanger. Hadde vi giftet oss i byen vi bor, hadde hun tatt 2000kr, men det ble en lang kjøretur for henne og det kostet litt ekstra. Hun er proff og vi var kjempe fornøyde! Har fått mange kommentarer på henne i ettertid..Så det var vel anvente penger!
Jeanine Skrevet 11. september 2004 #8 Skrevet 11. september 2004 Vi hadde en venninne av meg og en veninne av henne igjen som sang en sang. De fik hvert sitt gavekort på aromaterapi (500 kr hver) og venninnen av venninnen min fikk 300 kr i tillgg (til togbillett). Men vi betalte også 2000 kr til gitaristen, 1500 kr til en som spilte fløyte til og 1600 kr for lydmann med utstyr, så en kan si at vi betalte en del for et soloinnslag.. men så hade vi vielsen utendørs og da er det ikke så enkelt som når man har den i kirke.
Gjest Tex Skrevet 11. september 2004 #9 Skrevet 11. september 2004 Jan Werner hadde kostet 50 000...... :cry:
Ottine Skrevet 12. september 2004 #10 Skrevet 12. september 2004 I vårt tilfelle; en flaske god cognac
jea Skrevet 13. september 2004 #11 Skrevet 13. september 2004 Kostet oss kr 5ooo..var 2 som sang ,en spilte piano og en på fiolin..Og de er kjente..de sang 2 sanger
cecily Skrevet 13. september 2004 #12 Skrevet 13. september 2004 Det kostet oss ikke en smule. Vi spurte et vennepar av oss, og de sang en sang og var forsangere på en salme. Men jeg vet at de har fått ca 1000,- per sang før. Vi skal kjøpe en bitteliten oppmerksomhet til dem, tror jeg. Men i bunn og grunn var det gratis og en vennetjeneste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå