Gå til innhold

Hva ønsker du deg i livet?


Usikker

Anbefalte innlegg

Drøm:

"Jeg skal ta udannelse - jobbe - få erfaring fra yrkeslivet - så dukker drømmeprinsen opp - etter 5 år gifter vi oss. Etter et års tid så blir jeg gravid. Jeg vil ha 3 barn - gjerne 2 jenter og 1 gutt.

osv.. osv..." :D

Tenker høyt nå:

Er livet virkelig så enkelt for alle?

Klarer vi alle å oppnå våre drømmer?

Blir vi skuffet om ting ikke blir slik vi drømte/planla livet?

Barn kommer da ikke på bestilling??

Ikke drømmeprinser heller....

Hva med drømmejobben? :roll:

Har alle her inne fått oppfylt sine drømmer/ønsker??

Jeg har ofte fått høre "Hva er galt med deg da, som ikke har mann og barn? Jeg hadde også de drømmene jeg har beskrevet - men hva når livet ikke blir slik en har tenkt/drømt om.

Har grått mine modige tårer jeg - i løpet av mange år - og spurt med selv HVORFOR? HVORFOR? :(

Men idag - jeg har det bra jeg - på tross av mine savn og drømmer som ikke gikk i oppfyllelse. :)

Ønsker ikke noe annet med dette innlegget enn å få folk til å tenke litt.

Ta ikke alt som en selvfølge - sett pris på det dere har, på at dere er den dere er. :)

GOD SOMMER.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

Nå har jeg truffet mannen i mitt liv og jeg har en kjemmpe flott datter som lyser opp hverdagen min :)

Vi er en flott liten famile som trives i hverdagen.....

Så har vi kjøpt oss en ordentelig bil......så da er det bare to ting jeg virkelig ønsker meg før live mitt er så perfekt som det kan være og det er å kjøpe hus og gifte meg med min samboer.....

Og jeg vet at det blir virkelighet om noen år og jeg gleder meg og ser frem til den dagen vi overnatter i fr første gang i våt hus og den dagen jeg står forran alteret og sier ja til å tilbringe resten av mitt liv med min kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er meningen med livet deres damer.... å finne dere en mann....

Waco

....har vel alltid visst at det var sånn...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg synes innlegget ditt var utrolig modig og ærlig skrevet, og jeg føler mye av det samme siden jeg heller ikke har oppnådd det helt store på familiefronten.

Imidlertid har jeg lært at venner og vennskap er utrolig viktig, og at som du sier skal man ta vare på det man har og ikke ta noenting for gitt her i livet.

Innlegget ditt vil nok få mange til å sitte igjen med litt ettertanke, usikker!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Livet mitt ble ikke som jeg hadde tenkt. Det siste som skjedde uplanlagt var at jeg ble gravid i mai. Men jeg er veldig lykkelig for det om :wink:

Det er akkurat som om noen legger ting til rette for meg.

Jeg ble syk etter første året på videregående og måtte avbryte. Har derfor 2 år å ta igjen på videregående; og nå blir det utsatt enda mer pga babyen. Ikke at det er noen katastrofe, men jeg hadde håpet å bli fort ferdig med skolen.

Jobber har alltid dukket opp når jeg har bruk for dem, og at jeg traff kjæresten min er nok noe av det beste og største som har hendt meg.

Her er livsløpene som jeg hadde tenkt meg, og slik det ble:

Tenkte: Skulle gjøre ferdig vgs i en jafs, og begynne å jobbe. Skulle treffe en fin fyr oppe i Ålesund, jobbe i et par år til, så bli samboere. Så skulle vi gifte oss og få barn etterhvert, når jeg var noen-og-tyve.. Jeg skulle bli journalist eller forfatter tenkte jeg.

Slik har det gått: Hoppet av vgs etter ett år pga sykdom. Begynte å jobbe i dyrebutikk og på cafè. Skulle begynne på skolen igjen året etterpå, men traff en herlig fyr i Oslo. Flyttet sammen med ham 7 mnd senere, etter et par treff bare. (Flyttet som 17-åring fra sunnmøre til Oslo helt alene) Begynte å jobbe i butikk. Flyttet til ny leilighet sammen med kjæresten, og søkte på ny jobb i barnehage. Fikk den. Så oppdaget jeg at jeg var gravid. Nå er jeg 8 uker på vei og innser at livet aldri kan bli som jeg hadde tenkt, men jeg er ikke noe lei meg for det!! Jeg storkoser meg, og ting blir bare bedre :blunke: Jeg vil bli frilans-skribent, og skriver en del artikler og noveller.

Jeg har adoptert sambo`s livsmotto:

ALT ORDNER SEG FOR KJEKKE MENNESKER!!

Og det har jeg virkelig fått erfare. Jeg lander alltid på beina.

Takk for at du fikk meg til å reflektere usikker!!!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine ønsker i livet mitt er det vanlige; Lykke, familie, mann, hus, venner, ogd jobb og videre og videre. Men mest av alt ønsker jeg meg et liv uten så alt for mye strev og slit etter å nå drømmene og målene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være uavhengig, og ha det bra.

That's it.

Når jeg ser litt tilbake, så har det igrunnen vært målet hele tiden. Jeg har alltid skulle blitt "flyplass", og leke hele dagen - lar det bli på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais. Tenk jeg er enig med Waco, jeg vil være fornøyd, det er mitt mål.

Er ikke typen til å planlegge så fælt, liker best å leve i nuet jeg, og da blir ikke planene så veldig. Kanskje like greit, så slipper en iallefall å blir så skuffet.

8) :kul: Live you life to the max

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Usikker *klem*

Artig spørsmål! Om vi får det vi ønsker oss her i livet......? Hmmm...

Joda, drømmejobben har jeg hatt. Etter mange år med "drømmejobb" fikk jeg behov for tid til ettertanke, - og nå har jeg det.

Ønsket meg alltid økonomisk uavhenhengighet, og vil vel kanskje si at jeg har det i dag.

Det viktigste for meg har dog alltid vært god helse, å alltid lære noe nytt, og sist men absolutt viktigst: kunne dele gleder med noen.

I de periodene jeg ikke har hatt noen å dele gledene med, har jeg brukt mer tid på å oppnå de andre drømmene. Det funker det!

Mine drømmer og mål endrer seg underveis. Jeg synes livet er en uendig spennende reise hvor det dukker opp nye artige ting hvis man bare ser litt godt etter.

Hmmmm, lurer på hva slags mål og drømmer jeg kommer til å ha om 10 år???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd så lenge jeg kan ta meg tid til å blåse litt såpebobler i ny og ne, og hoppe litt strikk.. Gjerne titte litt i glansbilde-permene mine.. Og henge opp noen flere stjerner i taket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har aldri ønsket meg noe særlig her i livet, bortsett fra mitt "kall" som jeg forhåpentligvis endelig klarer å fullføre...og redselen for å lykkes har faktisk vært verre en redselen for å mislykkes....men jeg tror jeg er på rett vei nå! Det er viktig å finne en mening med livet, og å være økonomisk uavhengig. Jeg er ikke kristen, men jeg har aldri følt behov for alvorlige rusmidler for å føle meg "rusa". Jeg elsker livet. Jeg har ikke mange venner, og jeg er ikke "hipp og kul".

Det er de små ting i livet som betyr noe, en kaffekopp, et ukeblad, å være ute i naturen....jeg har det godt med meg selv for øyeblikket og er tilfreds, ler ofte høyt for meg selv...men kanskje jeg er litt gal??? :ler:

Men det er sant; det har gitt meg en dypere mening å få barn da.

Hilsen alenemoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jeg var veeeeeldig liten av var jeg veldig bestem på å bli 172 høy og modell- slik gikk det ikke for jeg er ei lita plutte på 163 :-?

(store broren min skulle bli traktor-kjører han, så vi satt oss høye mål i livet her i gården ) :D

Så var jeg temmelig bestem på at jeg skulle gifte meg rik og mannen var Christian Slater - jeg er ikke gift og har heller ikke som mål å bli det,min kjære heter ikke Christian men det gjør eldste tante unge :D Det med penger ordna seg vel på sett og vis for min kjære er ikke tapt bak ei låvedør :sjarmor:

Så ble jeg litt eldre og bestemte meg for å bli ung mor, gjærne som 19-20 åring - nå er jeg 21,5 år og barn er nok et stykke unna ennda :cry:

Men det som har vært målet mitt i 1 år`s tid var å flytte til min kjære, bli samboer og jobbe i Oslo noen år før vi flytter litt på oss til et mer barnevennlig strøk for å lage beibiser :D

Og tro det eller ei men der er vi enig :D for om 3 uker er jeg nyinnflytta Oslo-eser????? :-? ,har ny jobb i barnehage :D og om noen år blir jeg forhåpentligvis mamma til mitt 1. rusk. Så alt gikk riktig vei likavæll da :blunke: Må vel jobbe litt for den modell karrieren men pyttsann :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva jeg ønsker i livet..... hmmm..........bli veldig godt likt av noen trur jeg. Og det kom rett fra levra, for det har jeg ikke tenkt på før! Og så ønsker jeg meg en god jobb som jeg trives i, med trivelige kolleger, behøver ikke bringe inn noen stor formue, men nok til at jeg tjener til livets opphold, og kanskje fø en familie. Ønsker meg en forstående, snill mann, og tre- fire barn (i tillegg til mannen :P).

Og kan jeg ikke få det, håper jeg at klarer å se lyst på livet likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt mål er å få prøvd mest mulig forskjellig. Jobber, reiser... men ikke kjærester, der holder det med han jeg har.

Alt gikk så glatt for meg tidligere, så jeg hadde nok et slags drømmeløp i bakhodet, ala det som ble beskrevet av usikker, men så strandet det.

Etter lang utdannelse fikk jeg ikke drømmejobben, men nå vet jeg ikke lenger hva det er. Karriære? Nei takk. Tror kanskje heller jeg vil klare meg med litt mindre penger og litt mer fritid. Til å få prøvd mest mulig forskjellige spennende ting. Takke seg til å stange i veggen, da får man tenkt seg om. Og en ting er sikkert, glem hva du burde ønske og hvilken rekkefølge ting skal gjøres i. Det blir bra uansett.

Men mannen i mitt liv har jeg funnet, og nå prøver jeg å få barn med ham. Den planen skal jeg gjennomføre uansett. :D Resten får vi ta som det kommer.

Lykke til med fremtiden alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Drømmen min da jeg var mindre var å bli noe som kunne gjøre meg sett og hørt.. Skuespiler helst. Kunne helt sikkert blitt deg også, hvis jeg ikke ble stoppet av foreldrene mine. De ville at jeg skulle satse ""seriøst". Allmenne fag... Dønn kjedelig, men kom meg gjennom det.

Så skulle jeg bli kristen. Det er jeg også:-) Det gir meg virkelig både mening og fred i livet. Elsker hverdagen. Det er her jeg lever det meste av livet. Går aldri og lengter framover eller ser tilbake med lengsel.Prøver å ha det godt her å nå.

Mål om å være frisk, eller en bønn om det, har også gått stort sett greit.

Ellers har jeg blitt gift med verdens nydeligste mann. I dag ville han følge meg til toget før jobben...ennå han hadde fri! Jeg fikk overtalt han til å sove litt til :wink:

Om noen år håper jeg vi får noen familiemedlemer :lol:

Leve i nuet, nyte dagen, kjenne glede. Det er livet det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Kjære alle sammen her inne!

Tenker på hva som var drømmene mine da jeg var lite... om å kanskje bli noe stort, eller å bli så, så pen eller veldig kjent, populær, flink...

I dag, når jeg ser på alle mine ambisjoner... får jeg både smil om munnen og klump i halsen...

Tenker alltid på de som aldri har hatt muligheten til å ha noen mål, som aldri engang har kjent fred, som ikke vet hva det vil si å ikke like mat....

Som blir torturert eller misshandlet...

Eller på alle de som er syke, som kjenner at livet ebber ut...

DE kan fortelle oss hva meningen med livet er, hva som teller noe i det store og hele...

...

En varm hånd, et hjertlig smil, en medfølende stemme, et lyttende øre, kjærlighet, menneskebånd, vennskap, bare det å stå opp og vite at man er frisk og har et hav av muligheter foran seg. Å vite at noen er glad i deg og at du er glad i noen.

Å kjenne solen svi i nakken og gresset kile mellom tæra en varm sommerdag...

Det er virkelig mål og mening med livet...

Å vite at man har det såre godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å føle indre ro,finne ut av hva jeg vil bli når jeg blir stor, ha masse kjærlighet og glede å gi andre, overskudd til å tilbringe tid alene og med de jeg er glad, frihet økonomisk og når det gjelder tid, være frisk, kunne glede meg over små ting, at jeg fortsatt blir møtt med kjærlighet av de rundt meg. Se positivt på livet,uansett krappe og harde svinger... men mest av alt ønsker jeg å være lykkelig. Være tilfreds! hoppe.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å føle indre ro,finne ut av hva jeg vil bli når jeg blir stor, ha masse kjærlighet og glede å gi andre, overskudd til å tilbringe tid alene og med de jeg er glad, frihet økonomisk og når det gjelder tid, være frisk, kunne glede meg over små ting, at jeg fortsatt blir møtt med kjærlighet av de rundt meg. Se positivt på livet,uansett krappe og harde svinger... men mest av alt ønsker jeg å være lykkelig. Være tilfreds! hoppe.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...