Annie Skrevet 9. september 2004 #1 Skrevet 9. september 2004 Noen som har oppskriften på det?? Jeg aner nemlig ikke hva den duppa er og flesket blir ikke godt når jeg steker det. Hva slags flesk skal jeg kjøpe, hvor tykke skal skivene være og hvordan stekes dSambo har lyst på dette til middag, men da er det jo greit å vite å ha en oppskrift.
maiia Skrevet 9. september 2004 #2 Skrevet 9. september 2004 Jeg liker best å bruke ferskt flesk ( ikke lettesaltet ), ca 1/2 cm tykke. For å lage duppe bruker jeg fleskefettet, hvor jeg har oppi mel og rører ut som til brun saus. Deretter sper jeg ut med melk og lar det stå å koke en stund, så du får vekk melsmaken. Smaker til med salt og pepper til slutt. Håper dette ble forståelig, jeg lager dette på "slumpen" og har ingen fast oppskrift...
Gjest LoisLane Skrevet 9. september 2004 #3 Skrevet 9. september 2004 Jeg har finhakket, blankstekt løk oppi duppa, jeg. Flesk og duppe ER godt!
Annie Skrevet 9. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2004 HVordan steker dere flesket da? Leste et sted at det skulle stekes på så lav varme at fette i flesket tøt ut. Man skulle ikke bruke smør eller noe å steke det i. Ellers takk for hjelpen!
Brunhilde Skrevet 9. september 2004 #5 Skrevet 9. september 2004 Søsteren min har maiskorn i, det er også godt!
maiia Skrevet 9. september 2004 #6 Skrevet 9. september 2004 Jeg pleier å ha plata på middels varme, og legger i flesket når panna er varm. Jeg bruker ikke smør da flesket er fett nok i seg selv. Det går også an å steke flesket i langpanne inne i stekovnen. Nå får jeg lyst på flesk og duppe jeg også!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå