Gå til innhold

Kaffemaskin som gir GOD kaffe for under 3000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å få en kaffemaskin med kvern til under 3000 som gir god kaffe?

Har nå prøvd det meste av kapselmaskiner som finnes, men jeg ender alltid tilbake til kvern og kaffetrakter. Det smaker rett og slett bedre synes jeg.

Så da er det på tide å se etter alternativer som gir meg det jeg ønsker, altså innebygget kvern.

Jeg ønsker å kunne velge mellom espresso, eller vanlig kopp kaffe. Om den har melkeskummer bryr jeg meg svært lite om da det 99% av gangene er svart kaffe eller espresso som brukes her.

Ser der er et greit utvalg av maskiner til under 3000. Men sist jeg vurderte dette var det vanlige svaret at en måtte opp i 8000 eller mer for å få en skikkelig maskin.

Hva med Siemens EQ.5? Vil denne være ett godt valg? Er dette en kaffemaskin, eller er det en espressomaskin?

Koster riktignok 4500, men vil jeg her få et godt alternativ til Wilfakvern + moccamaster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min har en Siemens maskin! Slik med melkeskummer. Kaffen derfra smaker kjempegodt :)

AnonymBruker
Skrevet

Moccamaster! Ingen over ingen ved siden.

Anonymous poster hash: a16c8...86f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dolce Gusto med Grande aroma kapsler er også god syntes jeg. Å jeg er kaffe elsker

Gjest Evans
Skrevet

Moccamaster! Ingen over ingen ved siden.

Helt enig! 

Forstår ikke hvorfor folk kjøper noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å få en kaffemaskin med kvern til under 3000 som gir god kaffe?

Har nå prøvd det meste av kapselmaskiner som finnes, men jeg ender alltid tilbake til kvern og kaffetrakter. Det smaker rett og slett bedre synes jeg.

Så da er det på tide å se etter alternativer som gir meg det jeg ønsker, altså innebygget kvern.

Jeg ønsker å kunne velge mellom espresso, eller vanlig kopp kaffe. Om den har melkeskummer bryr jeg meg svært lite om da det 99% av gangene er svart kaffe eller espresso som brukes her.

Ser der er et greit utvalg av maskiner til under 3000. Men sist jeg vurderte dette var det vanlige svaret at en måtte opp i 8000 eller mer for å få en skikkelig maskin.

Hva med Siemens EQ.5? Vil denne være ett godt valg? Er dette en kaffemaskin, eller er det en espressomaskin?

Koster riktignok 4500, men vil jeg her få et godt alternativ til Wilfakvern + moccamaster?

Vi har EQ7. Veldig fornøyd med den. Om EQ5 er lignende, blir du nok godt fornøyd. Men det er jo strengt tatt en espressomaskin da. Du lager deg americano istedet, om du ønsker svart kaffe.

Anonymous poster hash: dfed1...924

Skrevet

Fant en billig EQ,5 på finn. 1000 kroner for en maskin som kostet 5000 ny må sies å være en grei deal :)

Skal teste den i morgen, gleder meg :)

Jeg har alt Moccamaster, Wilfa svart preisjon og Severin Caprice. Alle har vært vunnet tester flere ganger. Ja de gir god kaffe, men det var ikke poenget her. Nå får en enda bedre kaffe med Aeropress, så er det også sagt.

Jeg liker å bruke hele kaffebønner, men vil ha automatikk i det. Ikke først kverne, måle opp, så trakte, men trykke på knappen og få kaffen ferdig ut. 

Jeg vil ha det beste fra trakter og kvern og kapsel. Smaken fra trakter og kvern, og enkeltheten fra kapsel.

Dolce Gusto, Nespresso og Senseo er ikke noe mer enn middels, og ja jeg har prøvd de alle over lengre tid. De gir ikke god kaffe. Kanskje på lik linje med frokostkaffe fra friele, men det gir ikke god kaffe som jeg ønsker! Det er enkelt, og perfekt om en ønsker kun en kopp, men hvorfor ikke få det beste fra begge verdener når en først skal lage kaffe?

Dette håper jeg at en kaffemaskin kan gjøre. Den vil kverne optimal mengde for valgt kaffetype, og gi fersk kaffe hver gang ed optimal temperatur. Vil en ha kaffe med melk så har en steamer til dette, og ikke tørrmelk via pulver. 

Skal teste i morgen når jeg får kjøpt inn nye kaffebønner, så det gleder jeg meg virkelig til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...