Maximillian Cohen Skrevet 27. september 2015 Forfatter #81 Del Skrevet 27. september 2015 Lørdag 26. sep 2015: Samme runde som onsdag, følte meg heller ikke nå i særlig god form. Data fra turen: Tid: 53:58 Distanse: 9,33 km Puls, snitt: 161 Puls, maks: 180 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 27. september 2015 Forfatter #82 Del Skrevet 27. september 2015 (endret) Søndag 27. sep 2015: I dag ble det en tur uten noe særlig til plan. Løp litt hit og litt dit i et veldig varierende tempo. Halvveis fant jeg meg også en lang og bratt bakke hvor jeg prøvde å gi på litt ekstra. Data fra turen: Tid: 1:02:15 Distanse: 10,74 km Puls, snitt: 161 Puls, maks: 193 Stigning: 367 m Data fra lang bratt bakke: Tid: 12:00 Distanse: 1,84 km Puls, snitt: 182 Puls, maks: 193 Stigning: 208 m Høydeprofil: Endret 27. september 2015 av Maximillian Cohen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 29. september 2015 Forfatter #83 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Tirsdag 29. sep 2015: Tenkte jeg skulle prøve meg på en ny rekord opp samme bakke jeg løp på søndag. Ga virkelig alt, og følte det gikk veldig bra...helt til jeg så tiden. Nøyaktig lik. Om ikke det skulle være nok ble jeg ganske slapp og småsvimmel på turen hjem igjen. En kjedelig dag, altså. Data fra turen: Tid: 1:05:01 Distanse: 9,92 km (tok en litt annen vei bort til bakken) Puls, snitt: 156 Puls, maks: 192 Stigning: 372 m Data fra lang bratt bakke: Tid: 12:00 Distanse: 1,84 km Puls, snitt: 180 Puls, maks: 192 Stigning: 208 m Endret 29. september 2015 av Maximillian Cohen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 30. september 2015 Forfatter #84 Del Skrevet 30. september 2015 (endret) Onsdag 30. sep 2015: Hadde egentlig tenkt å ta meg en hviledag i dag, men fikk litt kriblinger i føttene ut på ettermiddagen. Følte meg lett og fin i kroppen igjen, men valgte å allikevel ta det rolig. Det jeg også merket er at sommeren er over, og det faktisk har begynt å bli temmelig mørkt. Følte meg ikke akkurat trygg kledd i svart fra topp til tå, så jeg må nok ut å kjøpe meg noe med litt høyere synlighet. Noen som har tips til en lett jakke med reflekser? Det er også viktig at den ikke klister seg til kroppen når den blir våt, slik som de fleste tynne vindtette løpejakker gjør. Data fra turen: Tid: 57:38 Distanse: 9,0 km Puls: Glemte pulsbeltet Stigning: 211 m Endret 30. september 2015 av Maximillian Cohen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. oktober 2015 #85 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jogging er en risikosport for tiden, ja. Min favorittløype har null lys halvparten av veien, så da må jeg passe på å jogge når det er lyst. Jeg har to løpejakker fra Brandsdal. Mye kan vel sies om netthandelen og fyren selv, men treningsklærne derfra er himla gode! Det er ikke de tynneste jakkene som finnes, og stoffet kan minne litt om tynn, tynn softshell. Men om du har muligheten til å prøve noe derfra, så anbefales det på det sterkeste! ...og så jogger jeg alltid med en av ungenes refleksvester i tillegg. Bare for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #86 Del Skrevet 1. oktober 2015 Takk for tips. Skal sjekke det ut. Jeg lurte ellers litt på om jeg skulle gå for denne, men må kjenne litt på stoffet først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #87 Del Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Torsdag 1. okt 2015: I dag tenkte jeg å måle fremgangen min. Løp da samme turen som jeg tok da jeg startet treningen. Ganske fornøyd med fremgangen! Ikke minst med tanke på hvor raskt jeg fikk roet ned både puls og pust etter endt økt. Tirsdag 21. jul 2015: Distanse: 5,42 km Tid: 31:12 Høydestigning: 137 m Høydereduksjon: 126 m Gjennomsnittpuls: 177 Makspuls: 190 Kadens: 164 spm Vertikal oscillasjon: 8,0 cm Bakkekontakt: 280 ms I dag: Distanse: 5,40 km Tid: 24:08 Høydestigning: 137 m Høydereduksjon: 126 m Gjennomsnittpuls: 173 Makspuls: 183 Kadens: 166 spm Vertikal oscillasjon: 9,0 cm Bakkekontakt: 273 ms Endret 1. oktober 2015 av Maximillian Cohen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter #88 Del Skrevet 4. oktober 2015 Søndag 4. okt 2015: Hadde egentlig gått en liten tur i dag og tenkte det var nok, men nå på kvelden ble det for fristende å ta seg en liten løpetur. Begynte i rolig tempo, men kroppen føltes så bra at jeg mot slutten ikke klarte å holde igjen. Det er slike dager jeg løper for, dager hvor en skulle ønske motbakkene var enda litt lenger. Data fra turen: Tid: 45:22 Distanse: 9,26 km Puls, snitt: 165 Puls, maks: 183 Høydestigning: 205 m Høyde + puls: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #89 Del Skrevet 5. oktober 2015 Mandag 5. okt 2015: Planen var en rolig langtur, men runden jeg hadde sett for meg viste seg å ikke være så lang som jeg hadde trodd. Ble en fin løpetur uansett...om vi ser bort i fra at jeg kjenner at ett eller annet holder på å skje i det ene kneet. Må nok derfor ta det litt roligere et par dager og se hva som skjer. Data fra turen: Tid: 45:09 Distanse: 8,44 km Puls, snitt: 157 Puls, maks: 176 Høydestigning: 129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter #90 Del Skrevet 7. oktober 2015 Onsdag 7. okt 2015: Tok en liten prøverunde for å se om kneet mitt var bra igjen, og det var det. Det som ikke var like positivt var at kroppen ikke var helt med på notene i dag. Virkelig en blytung dag, nesten så jeg lurer på om jeg holder på å bli syk. Data fra turen: Tid: 34:43 Distanse: 6,75 km Puls, snitt: 157 Puls, maks: 182 Høydestigning: 179 m Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter #91 Del Skrevet 8. oktober 2015 Torsdag 8. okt 2015: I dag ble det en lengre tur. Løp i dag av praktiske årsaker og måtte derfor ha med meg litt greier i en sekk. Merket ikke mye til den ekstra vekten før den avsluttende bakken, da sto jeg mer eller mindre stille og stampet på stedet hvil. Data fra turen: Tid: 1:26:25 Distanse: 17,65 km Hastighet, snitt: 12,3 km/t Tempo, snitt: 4:54 Puls, snitt: 164 Puls, maks: 178 Stigning: 238 m Høydereduksjon: 233 m Forbrent: 1 080 kcal Høydeprofil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter #92 Del Skrevet 14. oktober 2015 Onsdag 14. okt. 2015: Jeg har nå blitt utleid til en annen bedrift, og har i den forbindelse fått både meget merkelige arbeidsoppgaver og arbeidstider (gjør ingenting, men er alltid på jobb). Dette har gjort det veldig vanskelig å få trent, og det er ikke mye som tyder på at det vil endre seg med det første. I dag klarte jeg imidlertid å snike meg til en liten løpetur i arbeidstiden. Det var blytung og lungene kjentes ut slik jeg går ut i fra det kjennes ut å røyke en 20-pakning rett før en løpetur. Håper det bare var en dårlig dag, og ikke form eller helse som er på vei i feil retning. Data fra turen: Tid: 18:23 Distanse: 4,04 km Puls, snitt: 179 Puls, maks: 189 Stigning: 119 m Hastighet, snitt: 13,2 km/t Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 15. oktober 2015 #93 Del Skrevet 15. oktober 2015 https://www.xxl.no/craft-safety-vest-refleksvest/p/1056253_1_style Jeg bruker vest som den over utenpå vanlig løpejakke eller genser (alt etter temperatur). Funker bra. Den er så tynn at den ikke merkes som et ekstra lag, samtidig som den sitter godt på. Siden jeg løper ute hele året så varierer jeg mellom flere jakker alt etter temperatur, og det er ikke så lett å finne gode løpejakker med reflekser uten at det koster flesk... Pass på kneet ditt! Er noe herk når de begynner å krangle. Ofte bedre å ta en prat med en fysioterapaut (som har peiling på løping/trening) først som sist, og evt få noen øvelser som forebygger. Har hjulpet meg mye) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter #94 Del Skrevet 15. oktober 2015 (endret) Takker for tips. Det var akkurat noe slikt jeg så etter (uten å finne da jeg sist sjekket xxl). Bare den ikke blir for klistrete når den blir våt. Jeg tror ikke kneet mitt er det største problemet akkurat nå, det virker å være helt fint igjen. Problemet nå er at formen min plutselig forsvant, og enda verre; jeg vet ikke hvorfor. Torsdag 15. okt 2015: I dag ble det på nytt mulighet for å snike seg unna arbeidet for en liten stund så jeg fikk tatt meg en løpetur. Dessverre var formen på samme nivå som i går. Tung pust, svimmel og en merkelig slapphet i hele kroppen. Løpingen begynner bra, men jeg går helt uventet på en smell i første motbakke og klarer aldri å hente meg inn igjen. I dag var jeg til og med andpusten nesten 30 minutter etter endt løpetur. Data fra turen: Tid: 35:36 Distanse: 6,56 km Puls, snitt: 166 Puls, maks: 182 Stigning: 171 Endret 15. oktober 2015 av Maximillian Cohen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #95 Del Skrevet 21. oktober 2015 Onsdag 21. okt 2015: Klarte endelig å snike meg til en liten løpetur igjen. Formen virket helt grei, men så tok jeg det også såpass rolig at jeg fikk jo ikke akkurat testet meg. I hvert fall godt å få beveget seg litt igjen! Håper denne arbeidssituasjonen skal endre seg snart, men det ser ikke videre lyst ut. Data fra turen: Tid: 41:31 Distanse: 7,36 km Puls, snitt: 151 Puls, maks: 174 Stigning: 155 m Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 4. november 2015 Forfatter #96 Del Skrevet 4. november 2015 (endret) Onsdag 4. nov 2015:Dere trodde kanskje jeg hadde gitt opp enten dere, treningen eller begge deler, men der tok dere feil. Det er bare det at bihulebetennelse i kombinasjon med jobb fra 07:00 til 19:00 6 dager i uken gjør noe med motivasjonen og overskuddet.I dag klarte jeg igjen å finne overskudd, til tross for at jeg fremdeles er ganske tett der en tett kan være. Resultatet av løpeturen var imidlertid overraskende bra. Jeg var nærmest klar for å begynne fra begynnelsen, men det er det visst ikke behov for. Det jeg merker er at jeg etter endt løpetur bruker lengre tid på å få ned pulsen og få pusten igjen, samt at jeg fikk kraftige kramper i leggene.Data fra turen:Tid: 43:02Distanse: 9,1 kmPuls: -Stigning: 198 mHastighet, snitt: 12,7 km/t Endret 4. november 2015 av Maximillian Cohen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 7. november 2015 Forfatter #97 Del Skrevet 7. november 2015 Lørdag 7. nov 2015:Etter en noe hard kveld/natt var egentlig planen min å ta det så rolig som over hodet mulig i dag, men ble etter noen timer lei av å sitte i sofaen og synes synd på meg og gikk ut for å lufte løpeskoene litt. Gikk helt fint, men jeg tok ikke sjansen på å ta i noe særlig.Data fra turen: Tid: 43:21Distanse: 8,68 kmHastighet, snitt: 12 km/tTempo, snitt: 5:00 min/kmStigning: 148 m Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 8. november 2015 Forfatter #98 Del Skrevet 8. november 2015 Søndag 8 nov 2015:I dag var ikke motivasjonen helt på topp, så det ble en både kort og rolig treningsøkt. Data:Tid: 29:11Distanse: 5,53 kmHastighet, snitt: 11,4 km/tStigning: 141 m Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 9. november 2015 Forfatter #99 Del Skrevet 9. november 2015 Mandag 9. nov 2015:I dag regnet og blåste det så kraftig at jeg ikke orket noe annet enn å løpe så fort jeg kunne. Ble ingen verdensrekord, men en godkjent tid i en tøff løype.Data fra turen:Tid: 24:38Distanse: 5,45 kmStigning: 142 m Som noen kanskje har merket har jeg ikke noe pulsdata å vise til for tiden, og det er rett og slett fordi jeg trenger nytt batteri til pulsbeltet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 11. november 2015 Forfatter #100 Del Skrevet 11. november 2015 Onsdag 11. nov 2015:Siden bilen min er på verksted ble jeg i dag nødt til å løpe til butikken. Tok det som en rolig langtur. Data fra turen: Til butikken:Tid: 29:09Distanse: 5,73 kmStigning: 204 m I butikken:Tid: 12:45Distanse: 0,45 kmStigning: 2 m Hjem fra butikken:Tid: 32:30Distanse: 6,21 kmStigning: 101 m 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå