Blackbird1 Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Kort oppsummert: Kom ikke inn på skolen jeg ville studere på, så nå må jeg finne andre ting å sysselsette meg selv med. Tanken på å være i hjembyen ett år til gjør meg kvalm og deprimert. Må derfor finne noe som jeg kan gjøre i mellomtiden.Har så lite lyst til å sitte inne et år til uten å oppleve noe som helst, bortsett fra matbutikken rundt hjørnet, som så og si er det eneste spennende på hjemmeplassen. Er det noen som har erfaringer med programmer (gateway, kilroy etc) man kan kaste seg på i siste liten? Har så utrolig lyst til å dra til utlandet, men kommer desverre til kort med info. Prøver å lese meg opp på alt mulig, men vil gjerne høre om det har vært noen i samme situasjon som meg. Det kan være hva som helst, hvor som helst. Men helst noe organisert.
Lumos Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 Send en mail til Kilroy! De er såå hjelpsomme! Skriv hva du er ute etter, alderen din, hvor mye penger du kan bruke, og kanskje hvilket/-e kontinent du har lyst å besøke så er jeg sikker på du får gode råd
Aviale Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Du kan også vurdere et år på folkehøgskole på en reiselinje, da bor man på skolen, blir kjent med mange ulike mennesker og får gjerne 2-3 utenlandsreiser, både med klassen og ofte også hele skolen. Ingen lekser eller skolearbeid, og mengden faglig tyngde varierer mye - generelt er det veldig lett. Mest fokus på å utvikle seg selv, utvide komfortsonen og oppleve nye ting Mange linjer har fortsatt ledig, det trengs ikke noe spesielt for å komme inn. Det koster som et studieår + ca 10 000 ekstra for en reiselinje, men man får lån fra lånekassen. Folkehøgskole passer ikke for alle, men jeg anbefaler å sjekke det ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå