AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Jeg skriver diagnose med hensikt. Når du går ut og har en ons og blir gravid. Du får kjæreste og blir samboer. Gravid etter to mnd og velger å være alene. Da er det plutselig noe ynkelig, da skal staten støtte deg i dine valg. Som singel med småbarn har du en del inntekt. Faktisk mer enn en som jobber i butikk. Ja detcerchun fint At staten støtter de som er blitt alene,mener noen. Når du har tynn nav for det du kan i et år, så velger du å bli gravid. Eller begynner skole,som også staten støtter. Hva med en som blir skilt å har en tenåring. Hun skjønner at hun må hagen annen jobb,eller gå skole for å klare dette. Hun må ta opp lån. Skulle hun eks ha for lite lønn i en overgangsperiode og ber om hjelp må hun først selge ting, spørre familie. I verste fall gå fra hjemmet. Er du singel og føder barn, så har du et år på deg om du er i jobb. Da er det på jobb igjen. Er du på os fins det måter å forlenge det på. Anonymous poster hash: 49cd1...d43
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 jeg syns kun det er akseptert å være alene dersom det er dødsfall eller vold i hjemmet. Anonymous poster hash: d3bb8...b96
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 jeg syns kun det er akseptert å være alene dersom det er dødsfall eller vold i hjemmet. Anonymous poster hash: d3bb8...b96 Ikke hvis mannen din er notorisk utro og puler rundt på halve bygda? Skal man da sitte der og bare finne seg i det og ikke ha selvrespekt og gå sin vei? Sug og svelg, go helg liksom? Anonymous poster hash: 4daec...cb1 10
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 Du har valgt mannen, da skal du stå ved hans side gjennom gode OG vonde dager! Anonymous poster hash: 876a7...632 2
skruf Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Du har valgt mannen, da skal du stå ved hans side gjennom gode OG vonde dager! Anonymous poster hash: 876a7...632 Hvis jeg hadde banket mannen min og pult rundt så tror jeg han hadde forlatt meg. Tviler på at i "gode og onde dager" betyr at man skal finne seg i vold og utroskap. For meg så vil vonde dager si vanskelige perioder med f.eks sykdom, en av partene må flytte for en periode pga etterutdanning, økonomiske vanskelige perioder osv. Ikke voldt og utroskap. 11
Arabella Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Du har valgt mannen, da skal du stå ved hans side gjennom gode OG vonde dager! Anonymous poster hash: 876a7...632 I vielsesritualet står det også noe om å være trofast. Passet det deg å unnlate det? 13
enirt Skrevet 22. juli 2015 #7 Skrevet 22. juli 2015 det er ikke ynkelig å være alene forelder! er jo mange som er det nå for tiden
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #8 Skrevet 23. juli 2015 Hvis mannen velger å gå fra deg og barna da? Eller han dør? Det er ikke akkurat sånn at man alltid har valgt selv å være alene. Det er mange forskjellige grunnen til at noen er aleneforeldre. De som er det etter å ha blitt gravid etter ONS som du skriver er nok i klart mindretall. Anonymous poster hash: dcafe...3dd 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #10 Skrevet 23. juli 2015 mini-mio: Dette er KG, ikke DiB/BiM. Her heter det TS, ikke HI. Anonymous poster hash: 876a7...632
minister-mio Skrevet 23. juli 2015 #11 Skrevet 23. juli 2015 mini-mio: Dette er KG, ikke DiB/BiM. Her heter det TS, ikke HI. Anonymous poster hash: 876a7...632 ts er trådstarter, hi er hovedinnleg Hva er dib/bim? 12
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #12 Skrevet 23. juli 2015 HI er en veletablert forkortelse her på kvinneguidenAnonymous poster hash: 701df...b97 9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #13 Skrevet 23. juli 2015 jeg syns kun det er akseptert å være alene dersom det er dødsfall eller vold i hjemmet. Anonymous poster hash: d3bb8...b96 Åja, så alle de kvinnene som blir forlatt av mannen, og som ikke ønsker kontakt med barna. De har liksom ikke en akseptert grunn? Her gikk mannen min gjennom mange år fra meg. Svangerskapet var planlagt og vi var sammen om valget om å få barn. Plutselig fikk han kalde føtter og sa han ikke orket å forholde seg til "dette" så han dro. Med streng beskjed om at jeg aldri skulle kontakte han igjen. Absolutt en situasjon jeg aldri så for meg. For at meg og barnet kan leve godt hjelper det med støtte fra NAV i form av dobbel barnetrygd og overgangsstønad. Jeg har da vitterlig betalt skatt i alle årene jeg har jobbet. Og hvis du tror alene foreldre lever fett på NAV tar du virkelig feil. Dette er grunnen til at vi betaler skatt, så man kan få hjelp når man trenger det. De pengene jeg får av NAV er da vitterlig min egen inntekt som jeg har jobbet for, men som NAV hat "spart" for meg til jeg trenger det. Anonymous poster hash: 2df7c...bdf 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #14 Skrevet 23. juli 2015 Nei, det er overhodet ikke ynkelig å være aleneforelder. Tvert i mot, så viser det faktisk at du kan ta vare på deg selv og dine barn i en vanskelig situasjon. Slik enkelte her insinuerer så skal man jo bare tie og godta, for å opprettholde en fasade. Jeg ble alene med mine barn lenge før skolealder, og de er nå i slutten av tenårene. Jeg dro fra en notorisk utro mann, som i tillegg behandlet meg stygt. Jeg var redd og usikker i forholdet, og det var veldig vanskelig å dra. Men jeg klarte det! Vil vel heller si at dersom jeg ikke hadde klart det, og bare valgte minste motstands vei og ble hos mannen. Ja, da kunne jeg kalles ynkelig. Jeg ser nå at ungene mine har skikket seg bra, de er flinke på skolen og jobber ekstra ved siden av. Ordentlige og kjekke ungdommer. Og det er min fortjeneste, ikke farens. Og skulle jeg skamme meg over å ha oppdratt de alene, ser jeg ikke logikken i det... Anonymous poster hash: ee65c...fb2 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #15 Skrevet 23. juli 2015 Meg over igjen, selvfølgelig har jeg hatt jobb hele tiden. Har ikke snyltet på staten, men tjent egne penger. Anonymous poster hash: ee65c...fb2
KG deltager Skrevet 23. juli 2015 #16 Skrevet 23. juli 2015 Åja, så alle de kvinnene som blir forlatt av mannen, og som ikke ønsker kontakt med barna. De har liksom ikke en akseptert grunn? Her gikk mannen min gjennom mange år fra meg. Svangerskapet var planlagt og vi var sammen om valget om å få barn. Plutselig fikk han kalde føtter og sa han ikke orket å forholde seg til "dette" så han dro. Med streng beskjed om at jeg aldri skulle kontakte han igjen. Absolutt en situasjon jeg aldri så for meg. For at meg og barnet kan leve godt hjelper det med støtte fra NAV i form av dobbel barnetrygd og overgangsstønad. Jeg har da vitterlig betalt skatt i alle årene jeg har jobbet. Og hvis du tror alene foreldre lever fett på NAV tar du virkelig feil. Dette er grunnen til at vi betaler skatt, så man kan få hjelp når man trenger det. De pengene jeg får av NAV er da vitterlig min egen inntekt som jeg har jobbet for, men som NAV hat "spart" for meg til jeg trenger det. Anonymous poster hash: 2df7c...bdf Men.. I en sånn situasjon er du likevel ikke aleneforsørger.. - så lenge farbidrar økonomisk..
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #17 Skrevet 23. juli 2015 Men.. I en sånn situasjon er du likevel ikke aleneforsørger.. - så lenge farbidrar økonomisk.. Da er vel strengt tatt ingen aleneforsørgere.... Så vidt jeg vet må det en mann til også for å lage et barn. Anonymous poster hash: ee65c...fb2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #18 Skrevet 23. juli 2015 De fleste enslige mødre hadde et langvarig forhold til far. Og ikke resultatet av ons. Jeg er selv enslig mor til 2 barn, var sammen med barnefar i 13 år, og gift i 8 av de årene. Han gikk, giftet seg på nytt med en gang skilsmissen var i orden. Og ville ikke ha noe mer med barna og gjøre. Jeg studerer og jobber. Av staten får jeg barnetrygd for 1 barn ekstra, litt over 900 kr i måneden. Huff som jeg snylter på staten. Anonymous poster hash: 0541d...465 4
KG deltager Skrevet 23. juli 2015 #19 Skrevet 23. juli 2015 Da er vel strengt tatt ingen aleneforsørgere.... Så vidt jeg vet må det en mann til også for å lage et barn.Anonymous poster hash: ee65c...fb2 Når en av foreldrene ikke kan bidra - feks pga at den er syk eller død - DA kan man snakke om å være aleneforsørger ..
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #20 Skrevet 23. juli 2015 Jeg skriver diagnose med hensikt. Når du går ut og har en ons og blir gravid. Du får kjæreste og blir samboer. Gravid etter to mnd og velger å være alene. Da er det plutselig noe ynkelig, da skal staten støtte deg i dine valg. Som singel med småbarn har du en del inntekt. Faktisk mer enn en som jobber i butikk. Ja detcerchun fint At staten støtter de som er blitt alene,mener noen. Når du har tynn nav for det du kan i et år, så velger du å bli gravid. Eller begynner skole,som også staten støtter. Hva med en som blir skilt å har en tenåring. Hun skjønner at hun må hagen annen jobb,eller gå skole for å klare dette. Hun må ta opp lån. Skulle hun eks ha for lite lønn i en overgangsperiode og ber om hjelp må hun først selge ting, spørre familie. I verste fall gå fra hjemmet. Er du singel og føder barn, så har du et år på deg om du er i jobb. Da er det på jobb igjen. Er du på os fins det måter å forlenge det på.Anonymous poster hash: 49cd1...d43 Er single og har barna 50% delt bosted. Barnas far og jeg var samboere i 6 år før vi fikk barn sammen. Nå er vi naboer. Far (single) tjener 1.000.000,- og jeg (single) tjener nesten 800.000,- Forstår ikke hva du prater om, så hva behager. Anonymous poster hash: 289f4...c76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå