Gå til innhold

Hvor ofte vasker du søppeldunken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De tømte søppelet i dag. Har jo alltid søppel i knyttede poser.

I dag sto lokket oppe,og jeg kjente lukt. Så heiv noe såpe oppi, og tok slangen.

Tenkte at dette er ikke noe jeg gjør ofte.

Husker min mor vasket sin hver uke når de hadde tømt. Det var før plastposen tid. For en jobb de hadde,med tanke på at alt gikk rett i dunken

Anonymous poster hash: 6881d...8d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hver uke. Spyler begge dunkene (restavfall og matavfall). Slipper vondt lukt nå om sommeren og ellers når det er over 10 grader.

Anonymous poster hash: b48ed...9ab
Skrevet

Har aldri gjort det, men har ikke hatt problemer som jeg har merket i hvert fall..

Skrevet

Vasker når jeg ser at posen har lekket og det er litt vått i dunken. Ikke ofte med andre ord, ser ikke behovet ellers.

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri gjort.

Anonymous poster hash: d62e8...1f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker den en gang i året, kan man si. Senest i går. Da hadde sola stått og stekt på den i et par dager under et sjeldent fint vær til å være denne sommeren, og stanken oste av hele søppelkassestativet (står sammen med 3 andre naboer sin). Jeg gløttet på lokket og kjente en ubeskrivelig drittstank, så jeg bare rygget bakover. Siden søppeltømmingen hadde vært i går, var kassa tom, så det var perfekt anledning til å vaske den. Jeg har hunder, og det hender jeg hiver en pose hundebæsj i søppelet. Jeg mistenker at en sånn pose kan ha gått hull på, sånn som det luktet...!

Hentet 1½ flaske Klorin og en bøtte varmt vann og pøste oppi. Brukte en feiekost til å skrubbe nedi bunnen, og en gammel oppvaskbørste til kantene og så langt ned som armene mine rekker. Lot blandingen Klorin/varmtvann stå i søppeltønna en stund, før jeg trillet den bort til et sluk og tømte den der. Fy som det luktet...! Både feiekosten og oppvaskbørsten ble kastet etterpå, naturligvis.

Nå lukter det Klorin av tønna, og jeg håper det blir lenge til jeg må gjøre den drittjobben igjen.... fy søren som det luktet.

Anonymous poster hash: 20153...18e
AnonymBruker
Skrevet

Aldri, men jeg ser at naboen gjør det - så i helgene når de er på båttur, bare bytter jeg om på dems og min.

Anonymous poster hash: a5905...412
  • Liker 5
Skrevet

Aldri, men jeg ser at naboen gjør det - så i helgene når de er på båttur, bare bytter jeg om på dems og min.

:sjokkert:

Gjest Money
Skrevet

Hah!
Skrevet

Det beror på årstid, nästan aldrig på vintern, kanske fyra-fem-åtta gånger på sommaren.

Kärlet för kompost (matsopor) behöver vi tvätta oftare än brännbart.

Förra sommaren kröp det likmaskar/mark vid tre tillfällen i kompostkärlet. Då stank det.

En gång kom de på bara två veckor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...