Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er arbeidsledig og registrerte meg hos NAV.no som arbeidsledig og på jakt etter arbeid. Har idag sendt inn meldekort. 

Får jevnlig mail fra nav med ledige stillinger, dog de fleste er ting jeg allerede har sett på finn.no.

Utifra kravene ser alt greit ut. Men jeg vet liksom ikke "status" ift. om jeg får dagpenger. Har ikke mottatt noe info om dette, hverken via post eller epost. Om jeg kvalifiserer (hvilket det ser ut til at jeg skal) og når//hvis jeg skal motta noe.

Noen som kan dele erfaring?

Anonymous poster hash: 5f582...0ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man ikke fylle ut søknad om stønad også da? Ikke bare melde seg arbeidsledig? Har du fylt ut noe sånt?

Ring og spør NAV. Eller stikk innom og spør. Er nesten lettere det enn å få tak i noen og få svar på telefonen.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, NAV kontakter deg ikke for å fortelle hva du kan få og ikke. Hvis du mener du kan få dagpenger må du selv søke om det.

Anonymous poster hash: 6754f...8f2

Skrevet (endret)

Du går innom NAV og hører med dem angående stønader osv :)

Edit: Gikk innom selv da jeg var arbeidsledig, registrerte meg på siden deres som arbeidssøker, men gikk ut i arbeidstiltak (kommunejobb greier). Etter dette tiltaket var planen å ha funnet en arbeidsplass jeg kunne være over lengre tid/eventuelt nytt skoleår. :)

Endret av infectedsopp
AnonymBruker
Skrevet

Må man ikke fylle ut søknad om stønad også da? Ikke bare melde seg arbeidsledig? Har du fylt ut noe sånt?

Ring og spør NAV. Eller stikk innom og spør. Er nesten lettere det enn å få tak i noen og få svar på telefonen.

Jeg har trykket på send inn soknad og det var der jeg registrerte meg som arbeidssoker. Når jeg velger sok dagpenger får jeg infoboks med at jeg "må vaere registrert som arbeidssoker". Så trykker jeg registrer meg og får selvsagt beskjed om at jeg allerede er registrert. Et regelrett rot. 

Skrevet

Jeg har trykket på send inn soknad og det var der jeg registrerte meg som arbeidssoker. Når jeg velger sok dagpenger får jeg infoboks med at jeg "må vaere registrert som arbeidssoker". Så trykker jeg registrer meg og får selvsagt beskjed om at jeg allerede er registrert. Et regelrett rot. 

Da anbefaler jeg deg å gå innom dem og fylle ut skjema om dagpenger hos dem.

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å logge inn på NAV og lese menyene der? Skal være en kategori for dagpenger

Anonymous poster hash: 0259e...c00
Skrevet

Bare pass på at du sier du er ute etter jobb snarest mulig, og ikke trygd. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til skjemahelvete

Søkte selv nå. Bare tre mnd siden sist.

Jeg legger ved arbeidskontrakt. Og skriver,krysser av for årsak til arbeidslutt.

Kontrakten sier det er en tidsbegrenset kontrakt. Vikar for xxx. Så legger jeg ved attest med sluttdato. Den f...pc nekter meg å gå videre pga jeg ikke har lagt ved skriv fra arbeidsgiver at jeg ikke har jobb videre.

Hvor vanskelig kan det gjøres?

De spurte for tre mnd siden om jeg drev landbruk og hadde inntekt av det.

Hvor lett og fort tror de det lar seg gjøre?

De spurte for tre mnd siden om jeg drev fiske,nei jeg gjør det fortsatt ikke. Vet ikke nav at du ikke får kjøpt kvoter?

I samme slengen hadde jeg jo krysset av før de spurte om det...At jeg ikke hadde inntekt fra forsvar,fiske eller nav.

Kan det ikke gjøres enklere.

De som har laget nettsidene må være syk. Barn av satan

Anonymous poster hash: 50582...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Om du kan sende meldekort skal det da gå lett å registrere seg som mottaker der inne? Jeg gjorde det for en mnd siden, tok meg 5 minutter å trykke meg igjennom og søknaden var innvilget to dager etterpå. Fikk brev i posten etter en uke og ble innkalt til infomøte.

Anonymous poster hash: 4ff02...1de
AnonymBruker
Skrevet

Hva står det når du logger inn på Nav?

Anonymous poster hash: 55c83...4b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...