Gå til innhold

Mann på Tinder: Masse matcher første 2-3 dager, svindel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en mann på 33, tror jeg ser helt grei ut, kanskje litt mer gutt enn mann. Litt dårlige bilder, hadde i det hele tatt få bilder å velge mellom når jeg laget profilen - og som singel er det jo ikke så lett å få tatt annet enn selfies.

Hadde en litt morsom profiltekst med et snev av fornuftighet så damene skulle skjønne at jeg var mer seriøs enn et ons.

Dag 1: 10 matcher

Dag 2: 10 matcher

Dag 3: 5 matcher

Dag 4,5,6 etc.. 1-2 matcher.

Det virket som om nesten alle jeg valgte å dra til høyre ble en match de første dagene, jeg sveipet ikke så mange da. Kanskje 20 stk både dag 1 og 2..

Er dette Tindersvindel? Altså en bevisst strategi fra Tinders sin side for å få folk til å bruke appen lenger?

Kan nesten virke sånn - for jeg ser også stadig at damer jeg har sveipet til venstre, dukker opp på nytt dagen etter. Sveiper jeg de da til høyre, blir det ofte en match.

Noen som har erfart det samme?

Anonymous poster hash: 22ea5...4f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på de damene som poster sier at de kun er ute etter sex og gjerne vil ligge med deg og videre at det eneste du trenger å gjøre er å trykke på en link? Det er selvfølgelig ikke scam.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg skjønner ikke hva som skulle være svindel. Folk virker så paranoide.

Anonymous poster hash: ef233...f79
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du på de damene som poster sier at de kun er ute etter sex og gjerne vil ligge med deg og videre at det eneste du trenger å gjøre er å trykke på en link? Det er selvfølgelig ikke scam.

Nei, nei - jeg snakker om ekte profiler som matcher og som ikke sender sex-meldinger.

Nei, jeg skjønner ikke hva som skulle være svindel. Folk virker så paranoide.

Svindel som i "svindel" av Tinder.

Hvorfor så mange matcher dag 1 og 2, og så gradvis bare færre og færre? Gikk utseendet mitt av moten fra mandag til torsdag?

Elller er det rett og slett Tinder sin måte å gjøre det på - for å få mennesker til å bruke appen lenger.

Hvis Tinder hadde servert ALLE matchene med en gang, ville det jo på en måte ikke blitt en gamification over det hele.

Hvis de serverer mange matcher til å begynne med, vil man jo raskere bli "bitt av basillen", i stedet for å bare servere 1 match første døgnet som kanskje ville gjort folk lei.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte du kanskje sveipet flere til høyre de første dagene, fordi det var flere å velge mellom. Hos meg kommer det nå i hvert fall atskillige færre personer nå enn i begynnelsen, det står ofte at det ikke er flere personer i nærheten.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare tilfeldigheter.

Skrevet

Jeg tror rett og slett det henger sammen med at de du får opp som forslag de første dagene, er allerede de som har fått deg opp som forslag og sannsynligvis har trykket ja på deg. Jeg tror de mulige matchene som du får senere er matcher som enda ikke har trykket ja eller nei på deg. Men da burde du i utgangspunktet få matchen på et senere tidspunkt. Er litt rart at du får opp samme person senere som det plutselig blir match med, selv om du trykte ja begge gangene ja. Kanskje de har begynt med litt lureri ja, men jeg er ganske sikker på at det ikke var sånn i starten.

AnonymBruker
Skrevet

Antakeligvis dreier det seg om at du gjerne får opp de som har trykket liker på deg blant de første, slik som lillsunshine skriver. Det er ikke helt tilfeldigheter, men det er jo ikke svindel. Det har nok bare med at de som har trykket liker på deg ikke skal vente en evighet før du trykker evt. liker på dem. 

Anonymous poster hash: 2c29c...9a6
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert riktig det dere sier.. :D

Jeg mistet selvfølgelig ALL selvtillit da matchene begynte å utebli, og har nå brukt timesvis på å photoshoppe bildene mine, og betalt flere hundre dollar for en uimotståelig profiltekst - så nå sitter jeg bare å venter på at folk skal bli single, så jeg kan sveipe i vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...