Gå til innhold

Hjelper iskrem mot hoven hals?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen som har prøvd? Min hals er så hoven at jeg sliter skikkelig med å svelge.  Anonymous poster hash: ed9aa...28c

Hoven hals hører hjemme hos legen. Is/isbiter kjøler ned og dermed lindrer både hovné halser og andre kroppsdeler hvor det er hovent. Ved sår vond hals bør dog isen spises ikke legges på utenpå.

Anonymous poster hash: c1530...925

• Liker 1
Gjest Stjerner og planeter

Om du har sår hals prøver blodet ditt å forkjemper den såre halsen. Blodet ditt straumer difor til den såre halsen heile tida. Is vil dermed lure kroppen til å tru at du ikkje har sår hals. Det lindrar, men kanskje sjukdommen sitt i lengre?

Med tanke på at me pøser ut antibiotika i hytt og putevar så høyre ein sår hals til best i senga/sofa,ikkje hjå legen.

AnonymBruker

Om du har sår hals prøver blodet ditt å forkjemper den såre halsen. Blodet ditt straumer difor til den såre halsen heile tida. Is vil dermed lure kroppen til å tru at du ikkje har sår hals. Det lindrar, men kanskje sjukdommen sitt i lengre?

Med tanke på at me pøser ut antibiotika i hytt og putevar så høyre ein sår hals til best i senga/sofa,ikkje hjå legen.

I all verden, er denne lærdommen må være helt ny?

• Liker 1

Ja is kan lindre. Men om du er hoven pga forkjølelse eller lignende som ikke trenger medisinsk behandling, annet en hvile og mye væske, så finnes det halslinser på apoteket med lokalbedøvende effekt. De synes jeg hjelper når jeg er forkjølet.

Har du halsbetennelse bør du dog ta en tur til lege, da den ofte skal behandles.

Annonse

AnonymBruker

Jeg opplever at melkeis gjør sår hals verre. Melk gir bare mere slim. Derimot hjelper det med saftis. Det kjøler ned den såre halsen. Varm drikke gjør ting verre. Potetskuer syns jeg det er godt å spise når jeg har sår hals Tor å klø halsen på en måte, men det er bare meg da :P

Anonymous poster hash: 56170...5f1

AnonymBruker

Hoven hals hører hjemme hos legen. Is/isbiter kjøler ned og dermed lindrer både hovné halser og andre kroppsdeler hvor det er hovent. Ved sår vond hals bør dog isen spises ikke legges på utenpå.

Takk. Prøvde å spise litt is og det hjalp faktisk. Nå er det ikke så vanskelig å svelge. Er forkjølet skjønner du, og har sterkt nedsatt immunforsvar så derfor blir jeg sykere enn folk flest, men legen kan ikke gjøre noe med et virus. 

Jeg opplever at melkeis gjør sår hals verre. Melk gir bare mere slim. Derimot hjelper det med saftis. Det kjøler ned den såre halsen. Varm drikke gjør ting verre. Potetskuer syns jeg det er godt å spise når jeg har sår hals Tor å klø halsen på en måte, men det er bare meg da :P

Anonymous poster hash: 56170...5f1

Ja, og så fant jeg ut at det ble mye verre av slike DOC halstabletter i honning. Men kjøpte smertestillende sugetabletter (Zyx) og det hjelper pittelitt det også :) 

Potetskruer kan jeg vurdere å kjøpe 

-TS

Anonymous poster hash: ed9aa...28c

AnonymBruker

Ja is kan lindre. Men om du er hoven pga forkjølelse eller lignende som ikke trenger medisinsk behandling, annet en hvile og mye væske, så finnes det halslinser på apoteket med lokalbedøvende effekt. De synes jeg hjelper når jeg er forkjølet.

Har du halsbetennelse bør du dog ta en tur til lege, da den ofte skal behandles.

Ja, jeg er nok forkjølet. Ble smittet av en forkjølet gutt jeg var barnevakt for som med et uhell nøys meg i ansiktet. Så tror ikke det er halsbetennelse siden jeg har en del gørr oppi nesa også. Men de tablettene du snakker om hjelper faktisk litt. Skulle dog ønske jeg kunne suge på dem hele dagen, men man kan visst bare ta max 3. I går tok jeg 4 fordi det ble ganske ille midt på natta, og det gikk greit da.

-TS

Anonymous poster hash: ed9aa...28c

Gjest Stjerner og planeter

:opplyser: Vel, milevis unna skolemedisinens opplæring i anatomi og fysiologi/sykdomslære!

All drops, is og stæsj du får kjøpt på apoteket (utanom om resept) er berre lindrande. Ingenting som hjelper mot å få det vekk utanom kvile eller om ein får antibiotika.

Har du fått med deg den nasjonale kampanjen mot overbruk av antibiotika?

Ein renn ikkje til legen fordi ein har sår hals!! Gje det tid og kvile.

Også trudde eg det var opptatt og vedteke at skulemedisinene ikkje kan hjelpa i alle tilfelle. Tydeligvis ikkje...

Endret av Stjerner og planeter

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...