AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Skulle tatt meg sammen og innarbeidet de gode vanene før jeg ble mor, men det er lett å være etterpåklok. Jeg har jobbet meg ned fra 88kg til 79. Gikk opp til 81 på ferie, men er nok tilbake på 79 når vannet har forsvunnet. Men! Det er så tøft å skulle holde seg til matplanen når man har småbarn som sover dårlig! Merker jeg er veldig avhengig av god søvn for å være rustet, men i det siste har dagen startet kl 05.00, og barnet våkner jevnt og trutt i løpet av natten. Jeg har så lett for å gå på en snell og spise for mye, spise feil eller la være å trene når det blir sånn. Helst vil jeg sitte med nesa i en godteskål..😔 Noen oppmuntrende/formanende ord? Anonymous poster hash: 9e9e2...b6c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 Skulle tatt meg sammen og innarbeidet de gode vanene før jeg ble mor, men det er lett å være etterpåklok. Jeg har jobbet meg ned fra 88kg til 79. Gikk opp til 81 på ferie, men er nok tilbake på 79 når vannet har forsvunnet. Men! Det er så tøft å skulle holde seg til matplanen når man har småbarn som sover dårlig! Merker jeg er veldig avhengig av god søvn for å være rustet, men i det siste har dagen startet kl 05.00, og barnet våkner jevnt og trutt i løpet av natten. Jeg har så lett for å gå på en snell og spise for mye, spise feil eller la være å trene når det blir sånn. Helst vil jeg sitte med nesa i en godteskål.. Noen oppmuntrende/formanende ord?Anonymous poster hash: 9e9e2...b6c Jeg forstår deg så utrolig godt, og har ikke annet enn sympati å tilby. Men jeg så reklame for noe morsomt her en dag. Det var en boks med en promgrammerbar timer på. Der kunne man oppbevare ting (og godteri), og så var den låst til satte kriterier var oppfylt. For eksempel et klokkeslett, x antall skritt, x antall minutters aktivitet og lignende. Jeg vet ikke hvor nyttig den er, men den kan kanskje hjelpe til litt bevisstgjøring, og kan være en hjelp for å unngå småsnoping i hverdagen? Anonymous poster hash: 6ef37...b40 2
MotherOfDragons Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Iallefall ikke ha noe usunt tilgjengelig i huset. Godis er beregnet på lørdager og skal kun handles på lørdager. Ha masse friske grønnsaker og frukt tilgjengelig. Sett opp dagsplan for når og hva du skal spise og følg den slavisk. Samme med trening. Tiden som er satt av til trening skal brukes til trening uansett. Før du vet ordet av det så er livsstilen så innarbeidet at du ikke tenker over det lengre 2
Gjest Gjest_frisk Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Mange synes det beste er å la være å kjøpe og spise godteri, meg selv inkludert. Jeg handler én dag i uka og kjøper det som står på lista. Ellers går jeg ikke i butikker. Sukker er en avhengighet og fører til svingende blodsukker som bare fører til mer sukkersug igjen. Hvis du synes det er vanskelig å bare ta én bit eller å gå rundt og tenke på posen som ligger i kjøkkenskapet kan det beste for deg være å kutte det helt ut og heller spise deg god og mett på sunn mat. Det er tungt i starten men jo mindre sukker du får i deg jo lettere blir det fremover. Jeg kan ikke huske sist gang jeg spiste godteri en gang, og jeg savner det ikke heller. Jeg synes nå det er mye bedre å fylle opp magesekken med god, næringsrik mat og leve lenge på den. Jeg tror at hvis jeg spiste godteri daglig og hadde det innesperret i en boks som bare åpnet seg på et visst tidspunkt så hadde jeg bare gått og tenkt på den stygge boksen hele tiden og talt ned til det var godteritid. Det ville bare gjort at godteri stjal enda mer av tiden og tankene mine. Hvis det ikke er en del av hverdagen din, og du etterhvert venner deg på det, så vil du ikke lenger savne det til slutt. Endret 22. juli 2015 av frisk 1
Snabeltann Skrevet 23. juli 2015 #5 Skrevet 23. juli 2015 Så flink du har vært! Vil bare skyte inn at det at du har barn (baby) er en periode av ditt liv. Da går barna foran - stå på dette greier du! Og så er det så himla godt å komme seg bort litt fra dem av og til. Den timen du er å trener f.eks. da får du pause fra morsrollen - kan bare nyte og tenke på deg selv! :-) så kommer man tilbake med mer overskudd enn tidligere. Og kan da ta en skikkelig lekeøkt med barna. Du er flink!
Nana Skrevet 23. juli 2015 #6 Skrevet 23. juli 2015 Jeg har flere venninner med små barn som klarer å få tid til både full jobb og trening i tillegg til barn. Må si jeg er veldig imponert over de/dere. Jeg syns det krever mye å få plass til trening samtidig med full jobb og jeg har faktisk tenkt mange ganger at jeg ikke forstår hvordan dere småbarnsforeldre får kabalen til å gå opp. Har ikke noe råd å komme med, men vil bare si at dere inspirerer og motiverer. Du klarer det hvis du vil nok og husk at det er lov å legge listen lavt. All trim er bedre enn å ligge på sofaen. Heier på deg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå