AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #1 Skrevet 22. juli 2015 Hei dere To spørsmål, et generelt og et ja - ikke generelt. 1) Vi jentene har ofte en tendenes til å spille kostbar ved å vente litt med å svare på meldinger, eller være litt "vanskelige". Late som om vi er opptatt med noe når vi egentlig ikke er det. Gjør dere gutter det samme? Venter dere med å svare på meldinger for å være litt kostbare? Eller er dere faktisk bare veldig opptatt når dere ikke svarer med en gang/eventuelt lite interessert. 2) Hvis man treffer en kar på fest, og har en god tone. Og denne mannen dagen etter festen tar kontakt, og prøver å ha en samtale der han oppriktig virker interessert i deg. Altså spør om utdannelse/jobb, og det som spørres kan. Så dør samtalen ut med at man sier god natt. Forventer han da at jeg skal ta kontakt neste gang? Eller er det naturlig at han tar kontakt til ny samtale hvis han er interessert i noe? Eventuelt var han bare høflig som begynte å snakke dagen derpå og egentlig ikke vil noe mer med det? Anonymous poster hash: ea937...64c
Okapi Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 Jeg kan generelt ikke fordra spill, vil helst ikke ha kontakt med folk som driver med sånt, og unngår det så langt jeg kan. På den annen side er jeg jo singel som bare juling, så er åpenbart noe jeg gjør feil. Når det er sagt hender det ofte at jeg somler med å svare på meldinger, men det har hundre andre årsaker.
Vox_populi Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Gjør dere gutter det samme? Venter dere med å svare på meldinger for å være litt kostbare? Eller er dere faktisk bare veldig opptatt når dere ikke svarer med en gang/eventuelt lite interessert. Det kan vel forekomme at noen spiller kostbar,men det er ikke vanlig. Når vi ikke svarer med én gang, er det ikke fordi vi er nødvendigvis er VELDIG opptatt, vi er bare opptatt - og tar alt til sin tid. Vi kan jo også være lite interessert, men lang responstid er ikke et sikkert tegn på det. 3
Okapi Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 Forresten, det kan være jeg er interessert i deg, men mindre interessert i fjesbokskravling, og det kan fremme somlesvar. Foreslå heller å møtes!
kubrak Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Hei dere To spørsmål, et generelt og et ja - ikke generelt. 1) Vi jentene har ofte en tendenes til å spille kostbar ved å vente litt med å svare på meldinger, eller være litt "vanskelige". Late som om vi er opptatt med noe når vi egentlig ikke er det. Gjør dere gutter det samme? Venter dere med å svare på meldinger for å være litt kostbare? Eller er dere faktisk bare veldig opptatt når dere ikke svarer med en gang/eventuelt lite interessert. 2) Hvis man treffer en kar på fest, og har en god tone. Og denne mannen dagen etter festen tar kontakt, og prøver å ha en samtale der han oppriktig virker interessert i deg. Altså spør om utdannelse/jobb, og det som spørres kan. Så dør samtalen ut med at man sier god natt. Forventer han da at jeg skal ta kontakt neste gang? Eller er det naturlig at han tar kontakt til ny samtale hvis han er interessert i noe? Eventuelt var han bare høflig som begynte å snakke dagen derpå og egentlig ikke vil noe mer med det? Anonymous poster hash: ea937...64c hva er egentlig poenget med å spille kostbar?
Gjest Sukkerbit Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Jeg kan generelt ikke fordra spill, vil helst ikke ha kontakt med folk som driver med sånt, og unngår det så langt jeg kan. På den annen side er jeg jo singel som bare juling, så er åpenbart noe jeg gjør feil. Når det er sagt hender det ofte at jeg somler med å svare på meldinger, men det har hundre andre årsaker. Men jeg er faktisk helt enig med deg. Hvis jeg dater en mann som er en sånn type som spiller spill så gidder jeg ikke mer. Er en mann interessert i meg så får han vise det i stedet for å late som han er mindre interessert enn det han egentlig er.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #7 Skrevet 22. juli 2015 Forventer han da at jeg skal ta kontakt neste gang? Eller er det naturlig at han tar kontakt til ny samtale hvis han er interessert i noe? Eventuelt var han bare høflig som begynte å snakke dagen derpå og egentlig ikke vil noe mer med det? Anonymous poster hash: ea937...64c Jeg er dame. Du kan jo ikke vite om han vil noe mer eller ikke, men at han har tatt kontakt er jo et positivt tegn. Du kan vente en dag eller to, i tilfelle han tar et initiativ. Hvis ikke, kan du skrive noe til han, for å respondere på hans interesse. Noen vil vel si at du kan ta et initiativ. Jeg ville ikke tatt initiativ til et møte, men latt det være opp til han. Men det går fint an å sende melding, når han var den som sendte melding forrige gang. Anonymous poster hash: 9ca36...780
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #8 Skrevet 22. juli 2015 Det å spille kostbar kan slå helt feil ut, og om man virkelig liker en kvinne vil man jo ikke risikere å miste henne. Noen bruker "teknikker" de har lest seg opp på for å bli flinkere med kvinner men det er sjelden de mest attraktive gutta. Dessuten er disse teknikkene langt lettere å bruke på kvinner man ikke er så interessert i. Som nevnt over - du vil jo ikke risikere noe om du virkelig er gal etter dama. Da vil du få til en date. Anonymous poster hash: c8968...d91
fullførsetningen Skrevet 22. juli 2015 #9 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Hvis dama ikke viser tilstrekkelig interesse (eller spiller kostbar...), så trekker jeg meg også unna, eller "spiller kostbar". Men ellers? Nei, stort sett ikke. Endret 22. juli 2015 av fullførsetningen 2
Gjest Gjest_Svampebobb1 Skrevet 22. juli 2015 #10 Skrevet 22. juli 2015 Hei dere To spørsmål, et generelt og et ja - ikke generelt. 1) Vi jentene har ofte en tendenes til å spille kostbar ved å vente litt med å svare på meldinger, eller være litt "vanskelige". Late som om vi er opptatt med noe når vi egentlig ikke er det. Gjør dere gutter det samme? Venter dere med å svare på meldinger for å være litt kostbare? Eller er dere faktisk bare veldig opptatt når dere ikke svarer med en gang/eventuelt lite interessert. 2) Hvis man treffer en kar på fest, og har en god tone. Og denne mannen dagen etter festen tar kontakt, og prøver å ha en samtale der han oppriktig virker interessert i deg. Altså spør om utdannelse/jobb, og det som spørres kan. Så dør samtalen ut med at man sier god natt. Forventer han da at jeg skal ta kontakt neste gang? Eller er det naturlig at han tar kontakt til ny samtale hvis han er interessert i noe? Eventuelt var han bare høflig som begynte å snakke dagen derpå og egentlig ikke vil noe mer med det? Anonymous poster hash: ea937...64c 1) Jeg venter med å svare på meldinger for å holde et lavt tempo for å unngå at det tar av for tidlig. Jeg er også veldig opptatt ofte. Men dette handler jo om prioriteringer. Hvis jeg får åpenbare tegn på at hun spiller kostbar, så er det turnoff for meg og jeg gidder ikke å være med på leken. Hun virker da ikke som ekte vare for meg og jeg mister litt interesse. Hun blir da mindre prioritert. Hvis hun derimot viser interesse, så er det noe jeg både setter pris på og tar jeg hensyn til. Jeg blir flinkere til å svare, for jeg vet at det å ta initiativ sitter dypere hos jenter. Det fortjener en belønning :-). 2) Det kommer litt an på hvordan man avsluttet det sist. Hvis jeg føler jeg har ga en del av meg selv sist og at det er hennes tur, så ja, da forventer jeg at hun skal ta initiativ og vise interesse. Hvis hun ikke gjør det, så er det visse sjanser for at jeg føler det blir litt enveiskjørt. Dette sklir da ut og at det ikke blir noe mer ut av det. Da jeg var litt yngre og mindre moden av meg, så fungerte det nok litt å spille kostbar ovenfor meg.. Men ikke nå lenger :-|.
Gjest Minesveiper Skrevet 22. juli 2015 #11 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Nei, spiller ikke kostbar. Svarer jeg ikke på en stund er det fordi jeg er opptatt eller fordi jeg ikke er interessert. Jeg ser ikke vitsen med å spille kostbar, for det vil ikke få en dame som ikke er interessert til å bli interessert. Da er det viktigere å bare få vært med henne så hun kan se hvordan jeg er Endret 22. juli 2015 av Minesveiper
Okapi Skrevet 22. juli 2015 #12 Skrevet 22. juli 2015 Men jeg er faktisk helt enig med deg. Hvis jeg dater en mann som er en sånn type som spiller spill så gidder jeg ikke mer. Er en mann interessert i meg så får han vise det i stedet for å late som han er mindre interessert enn det han egentlig er. Problemet er bare at jeg hele tiden ser sånne svar her, både fra menn og kvinner: "Sa du rett ut at du likte henne og var interessert i noe mer? Ikke rart du er singel, jenter HATER sånt!" Blir litt oppgitt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #13 Skrevet 22. juli 2015 Problemet er bare at jeg hele tiden ser sånne svar her, både fra menn og kvinner: "Sa du rett ut at du likte henne og var interessert i noe mer? Ikke rart du er singel, jenter HATER sånt!" Blir litt oppgitt. Det er ikke å spille spill om man lar være å si at man er interessert med en gang. Man kan vise at man er interessert gjennom handlinger, uten at det er å spille noe spill.Anonymous poster hash: 3a8d4...3be
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #14 Skrevet 22. juli 2015 Menn spille kostbare?! LOL!!! Anonymous poster hash: cf4b9...b37 2
Gjest Sukkerbit Skrevet 22. juli 2015 #15 Skrevet 22. juli 2015 Problemet er bare at jeg hele tiden ser sånne svar her, både fra menn og kvinner: "Sa du rett ut at du likte henne og var interessert i noe mer? Ikke rart du er singel, jenter HATER sånt!" Blir litt oppgitt. Etter f.eks 1. date er det ikke noe problem å si "jeg liker deg godt." f.eks og spørre om hun vil finne på det og det f.eks. Det er jo vanskelig å si om man er interessert i et forhold med en person etter 1 date. Man ser jo slikt etter flere dater når man er bedre kjent med personen
Gjest Gjest_Svampebobb1 Skrevet 22. juli 2015 #16 Skrevet 22. juli 2015 Etter f.eks 1. date er det ikke noe problem å si "jeg liker deg godt." f.eks og spørre om hun vil finne på det og det f.eks. Det er jo vanskelig å si om man er interessert i et forhold med en person etter 1 date. Man ser jo slikt etter flere dater når man er bedre kjent med personen Spørsmålet da er hvor fort den andre forventer at dette skal skje. Jeg har inntrykk av at en del jenter må ha denne bekreftelsen alt dagen etter. Hvis ikke konkluderer de med at han ikke er interessert.
Gjest Sukkerbit Skrevet 22. juli 2015 #17 Skrevet 22. juli 2015 Spørsmålet da er hvor fort den andre forventer at dette skal skje. Jeg har inntrykk av at en del jenter må ha denne bekreftelsen alt dagen etter. Hvis ikke konkluderer de med at han ikke er interessert. Hva er vitsen med å vente mange dager før man sier at man er interessert i personen etter en date? Hvis du virkelig trenger mange dager på å tenke så tror jeg ikke du er interessert nok. Jeg har dog kun opplevd at jeg og personen jeg har vært på date med har konversert like etter daten. Jeg gidder ikke noe "jeg trenger mange dager på å tenke"-greier. Da er det ikke en mann for meg Sikkert noen damer som sitter og venter på en sms mange dager etter en date, men hos meg må nok mannen bare kaste seg på og vise at han virkelig er interessert. Hvis ikke blir han fort glemt altså.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #18 Skrevet 22. juli 2015 1) Jeg er ikke no flink til å svare på meldinger. Det er ikke fordi jeg spiller kostbar eller er spesielt opptatt. Jeg er bare giddalaus og i tillegg så hater jeg mobiltelefonen og denne forestillinga om at man skal være tilgjengelig hele tia. Ei dame som spiller kostbar ved å sende meldinger sjeldent er helt perfekt for meg i så måte. 2) Han forventer det sikkert ikke, men det er helt naturlig at du tar kontakt til ny samtale hvis du er interessert i noe. Anonymous poster hash: dc198...0cc
Maleficenta Skrevet 22. juli 2015 #19 Skrevet 22. juli 2015 Forresten, det kan være jeg er interessert i deg, men mindre interessert i fjesbokskravling, og det kan fremme somlesvar. Foreslå heller å møtes! Om du ikke liker det hvorfor foreslår ikke du å møtes og da?
Gjest Juan Skrevet 22. juli 2015 #20 Skrevet 22. juli 2015 Hei dere To spørsmål, et generelt og et ja - ikke generelt. 1) Vi jentene har ofte en tendenes til å spille kostbar ved å vente litt med å svare på meldinger, eller være litt "vanskelige". Late som om vi er opptatt med noe når vi egentlig ikke er det. Gjør dere gutter det samme? Venter dere med å svare på meldinger for å være litt kostbare? Eller er dere faktisk bare veldig opptatt når dere ikke svarer med en gang/eventuelt lite interessert. Nei. Men det kan skje at jeg ikke svarer på sekundet selv om jeg har anledning til det, på samme måte som jeg ikke alltid svarer kamerater, venninner og familie med en gang av ulike årsaker. Og av og til kan det faktisk ta lang tid fordi jeg plutselig er meget opptatt. Har en hverdag som varierer alt fra å være ganske mobil gjennom hele dagen til å rett og slett være for opptatt til å svare på kun det mest nødvendige. Er dette en vanlig ting hos dere jenter? Og hva mener du med være litt "vanskelige"? 2) Hvis man treffer en kar på fest, og har en god tone. Og denne mannen dagen etter festen tar kontakt, og prøver å ha en samtale der han oppriktig virker interessert i deg. Altså spør om utdannelse/jobb, og det som spørres kan. Så dør samtalen ut med at man sier god natt. Forventer han da at jeg skal ta kontakt neste gang? Eller er det naturlig at han tar kontakt til ny samtale hvis han er interessert i noe? Eventuelt var han bare høflig som begynte å snakke dagen derpå og egentlig ikke vil noe mer med det? Sannsynligvis er han interessert. Jeg forventer ingenting, men setter pris på at en jente engasjerer seg i en samtale og tar gjensidig initiativ om hun er interessert. Har en jente i livet mitt nå som jeg liker veldig godt. Selv om hun svarer veldig hyggelig, så engasjerer hun seg lite i samtalen og tar aldri initiativ til en samtale. Jeg tolker dette som at hun ikke er interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå