Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg irritert meg over dette fenomenet lenge nok. Alt - absolutt alt som har med kos å gjøre virker det som må gjøres i helgen.... God mat i helgen, lørdagsgodt, kose seg med litt ekstra i helgen. Jeg blir gaaaal... Det er ikke alle som jobber 8 - 4 og har fri hver helg. Hvorfor "later" media og andre aktører som om alle har helgefri. Grrrr :frustrert:

Anonymous poster hash: e00fe...dce
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Fordi veldig mange har fri i helgen. Jeg jobber også hver 3. helg, men "feirer" litt helg for det. Og de fleste har jo helgefri av og til om ikke annet.

Skrevet (endret)

Jeg har heller ikke alltid fri i helgene. Men når jeg først har det, er det kjempedeilig. Jeg jobber heller ikke 8 til 4, egentlig har jeg arbeidstider fra helvete. Driver og snur på døgnet hele tiden. Sikkert en god bidragsyter til at jeg er såpass tøvete som jeg er.

*redigert: Jeg blir mer provosert av de artikler som informerer om viktigheten av en fast søvnrytme og leger som forteller om hvor viktig nattesøvnen er for helsa... som om jeg ikke vet det, for faen!

Endret av fullførsetningen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Irriterer du deg over alt som skrives som ikke gjelder akkurat deg, eller er det bare dette?

Anonymous poster hash: dcda1...e60
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Irriterer du deg over alt som skrives som ikke gjelder akkurat deg, eller er det bare dette?

Anonymous poster hash: dcda1...e60

Hehe, neida er vel egentlig bare dette. For det er jo en gjenganger overalt. Man kan kose seg i uken også. Det som er så irriterende er at det liksom er en selvfølge at alle har fri i helgen. Hvilket ikke er tilfelle, da ville i så fall hele samfunnet ha stoppet opp. Så hvorfor er det slik?

AnonymBruker
Skrevet

Wow, alt man henger seg opp i.

Anonymous poster hash: 7e46c...96c
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, neida er vel egentlig bare dette. For det er jo en gjenganger overalt. Man kan kose seg i uken også. Det som er så irriterende er at det liksom er en selvfølge at alle har fri i helgen. Hvilket ikke er tilfelle, da ville i så fall hele samfunnet ha stoppet opp. Så hvorfor er det slik?

Hvorfor kan man ikke kose seg selv om man jobber i helgen?

Anonymous poster hash: 92258...573

AnonymBruker
Skrevet

De fleste har vel en eller annen form for fri i helgene. Helgene er en naturlig ukeslutt og for mange er det greit å ha det som markør for utskeielser. Man kan selvfølgelig kose seg inn hverdagen og, men å forbinde det med helg gjør at det er lettere å regulere mengden godterier og vin om det er det som er målet. Helg er rett og slett en naturlig tid å kose seg på. Så får dere som jobber helg løse det på andre måter.

Anonymous poster hash: a26a3...b0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg irritert meg over dette fenomenet lenge nok. Alt - absolutt alt som har med kos å gjøre virker det som må gjøres i helgen.... God mat i helgen, lørdagsgodt, kose seg med litt ekstra i helgen. Jeg blir gaaaal... Det er ikke alle som jobber 8 - 4 og har fri hver helg. Hvorfor "later" media og andre aktører som om alle har helgefri. Grrrr :frustrert:

Blir mere irritert på at folk reagerer på at jeg har biff og vin på onsdagskveld. Det blir lørdagen for oss.

Anonymous poster hash: 8ecb0...61b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var også en ting å irritere seg over, du kan jo bare kose deg når du har fri isteden. Jeg jobber i juli, men blir ikke plaget av alt snakket om "nå i ferien" av den grunn. Når de andre kommer deppet tilbake, skal jo jeg ha fri :)

Anonymous poster hash: 5c6e8...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det verste er debatten som er gått nå om søndagsåpne butikker.

Hvor folk hyler og bærer seg om viktigheten av fritid og hvordan det skal gå for de stakkars barna som aaaaaaaldri får sett mamma/pappa fordi de må jobbe på søndager. 

'Buhuhuhu! 

Forstår de ikke at vi er VELDIG mange som allerede jobber på lørdag/søndager uten at familien lider av det?! 

Anonymous poster hash: 2bb42...563
  • Liker 6
Skrevet

Jeg synes det verste er debatten som er gått nå om søndagsåpne butikker.

Hvor folk hyler og bærer seg om viktigheten av fritid og hvordan det skal gå for de stakkars barna som aaaaaaaldri får sett mamma/pappa fordi de må jobbe på søndager. 

'Buhuhuhu! 

Forstår de ikke at vi er VELDIG mange som allerede jobber på lørdag/søndager uten at familien lider av det?! 

Anonymous poster hash: 2bb42...563

Men de fleste jobber ikke på søndager. Og jeg skjenner flere som har utfordringer med b.la. barnepass når de må jobbe i helgene.

AnonymBruker
Skrevet

Nei da, og det er ikke alle som kan se heller, men likevel er alle skilt, media og dokumenter lagt opp visuelt for seende...

Anonymous poster hash: 78a63...2b3
Skrevet

Har noen jobbhelger jeg og men de fleste har helgefri. Det blir det samme som i jula, noen jobber på julaften og i romjula og.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det samme når jeg ser artikler som "slik jobber du mer effektivt", også omhandler det bare hvordan jeg skal forholde meg til mail og typiske kontor-relaterte ting, som om hver eneste person her i landet har en kontorjobb.

Anonymous poster hash: c44d5...fed

• Liker 2
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Jeg tenker det samme når jeg ser artikler som "slik jobber du mer effektivt", også omhandler det bare hvordan jeg skal forholde meg til mail og typiske kontor-relaterte ting, som om hver eneste person her i landet har en kontorjobb.

Du må jo skjønne at kontorjobber er jo de eneste ekte jobbene. Resten som ikke har kontorjobb er jo bare noen unnasluntrere. Hvordan skal de liksom jobbe mer effektivt når de ikke en gang klarte å få kontorjobb?

AnonymBruker
Skrevet

TS her, ja her har du essensen i det jeg mener. Har tenkt slik jeg også, særlig i artikler i ukeblader om "hvordan kle seg på jobben", som selvsagt forutsetter at du har kontorjobb (hvilket alle ikke har)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske mange som jobber kvelder og helger her i landet. Det blir en del mennesker altså. Selv om flertallet ikke jobber helg. Men journalistene tror at "alle" sitter på et kontor 8-16 og drikker kaffe over pc'en. Virker ihvertfall sånn når man leser div aviser ol.

Jeg irriterer meg ikke over det, heller undrer. Lurer egentlig på hvor mange som har en kontorjobb vs ikke kontorjobb. Tror egentlig det er flere av de som ikke har en kontorjobb.

Anonymous poster hash: b38c5...33e
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min og jeg jobber i utelivsbransjen. Jeg jobber i tillegg i dagligvare. Som regel jobber jeg i dagligvare kl. 10-18 ons-fre, og på fredag jobber jeg i den andre jobben min kl. 19-04 i tillegg. Lørdag jobber jeg som regel 7-15 i dagligvare, og langt på natt i den andre jobben. Søndag bruker vi til å sove ut, og "helgen vår" er på mandag og tirsdag. Da lager vi hjemmelaget pizza, går på kino, går ut og spiser eller sånne vanlige helgeting.

Jeg irriterer meg ikke over artikler som "lag dette på lørdag" "gjør dette med barna i helgen" osv på nettet. Det som irriterer meg er venninner som er ute og drikker seg sørpefulle hver bidige lørdag på byen, og når de ser vi tar en øl på mandag, sperrer de opp øynene og bare "drikker dere øl på mandag?! :sjokkert: " Jeg prøver å fortelle at det er da vi har helg, men noen skjønner det ikke. 

Anonymous poster hash: 1a3e3...a3b
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vet at det er mange som jobber på julaften også. Jeg syns vi bør slutte med å dele ribbeoppskrifter og å ønske hverandre god jul. :jepp:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...