Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjer igjen, ferie etter ferie, år etter år. Jeg er kjempeflink til vanlig med kosthold, spise normale mengder og forholdsvis sunt, men når ferien kommer, da legger jeg tydeligvis magemålet igjen på jobben, for jeg spiser usunt, altfor mye og enorme mengder snop! Og det nytter ikke å bestemme seg for noe annet, for viljestyrken ligger visst også igjen på jobb. Jeg blir så sur på meg selv!!

Er det andre som har det på samme måte? Og har dere noen tips til meg for å unngå dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bestemt meg for å ikke være så streng i sommerferien. Ligger på 1500 kcal til vanlig, men i ferien har jeg ikke talt kalorier. Har prøvd å begrense meg litt, men de få ukene det er ferie synes jeg det er greit å ikke være helt striks. Har ikke lagt på meg noe heldigvis, så det ser ikke ut til at jeg har tatt heeeelt av. :) Tror det er lurt å unne seg litt i stedet for å skulle være så veldig streng. Da blir det fort sånn at man går på den ene smellen etter den andre, og spiser mer enn man kanskje ellers ville gjort. 

Jeg tenker ellers at livet skal leves selv om man skal ned i vekt. Jeg holder på med en livsstilsendring, og må kunne ha noen uker i året der jeg ikke teller hver eneste kalori uten at det skal gi meg dårlig samvittighet. Det viktige er å komme inn i rutinene igjen etter ferien! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør da ingenting å kose seg i ferien. Så lenge du går tilbake til gamle vaner etterpå.

Anonymous poster hash: ef773...b48
Skrevet

Jeg har det på samme måte! Men jeg tenker at det ikke gjør så mye; jeg er flink ellers, så da kan jeg kose meg med en biff og et glass rødvin ute når jeg har ferie. Så lenge man ikke skeier HELT ut og holder seg på det stadiet når ferien er over, så går det jo helt fint! 1-2kg ekstra er jo faktisk ikke krise :)

Skrevet (endret)

Tenk over at i løpet av et år er det ferie i 2 uker og ikke ferie i 50 uker. Hva tror du teller mest?

(Jeg ser at dette kan høres nedlatende ut, og det beklager jeg, men det er et såkalt "sokratisk" type spørsmål som visstnok skal hjelpe folk å tenke selv :P )

Endret av Pringle
Skrevet (endret)

Jeg liker regelen om at det er hva du putter i deg mellom nyttår og jul og ikke mellom jul og nyttår som teller. Kan egentlig overføres til sommerferien også. Dårlig samvittighet er ikke så bra for helsa heller, så bare nyt litt ekstra god mat. Dersom du kan, prøv å kompensere med litt ekstra aktivitet.

Jeg er i en veldig usunn periode nå, men jeg merker at jeg begynner å bli litt lei av alt snopet, så jeg tror det glir litt over av seg selv ved at jeg får lyst på mindre snop etterhvert og kommer tilbake i mer kontrollerte vaner.

Endret av lillsunshine
Skrevet

Hadde det bare vært litt ekstra god mat, men jeg stapper i meg godterier til stadighet! Det er så unødvendig, men klarer ikke la være! De vanlige rutinene er ikke på plass, og da sklir det ut!

Blir faktisk mindre trening også, for man er til stadighet på farten hit eller dit.

Ferien er jo også 4 uker.....

Tror det blir godtestopp etter ferien!

AnonymBruker
Skrevet

Uff!! Sliter med det jeg og... mindre trening og masse kos. Ser at vekta går oppover, men viljestyrken har forsvunnet :-( men tenker at jeg må skjerpe meg etter ferien. Disse kiloene jeg har lagt på meg skal av igjen

Anonymous poster hash: 0e256...657

Skrevet

Mine også. Nå hadde jeg heldigvis gått ned mer enn planen før ferien, slik st jeg fortsatt er innenfor det jeg ønsker å være, men trivdes bedre før de siste kiloene kom på. Er nok noe vann også, i og med atman spiser en del usunt og mye salt, så jeg håper noe forsvinner når jeg kommer tilbake til hverdagen igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...