AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Hei! Jeg lurer på èn ting... I jobben min så drifter jeg en facebookside til firmaet og svarer på spørsmål fra kunder via telefon og mail. Firmaet tilbyr forskjellige kurs. Jeg får så utrolig mange "enkle" spørsmål via facebook siden og på mail. Altså, spørsmål som står besvart på hjemmesiden. Helt enkle ting som: når begynner kurset på det og det stedet, hva koster kurset, hvor lenge varer kurset osv osv. Saken er den at alt dette står jo på hjemmesiden. Hjemmesiden er i tillegg veldig enkel og oppsettet lett å finne frem i (type "Kursdatoer og kurssteder", "pris"). Det er altså bare å trykke på linken så står virkelig ALT der! I tillegg (og dette synes jeg er rarest), så er det veldig ofte de fb annonsene hvor det faktisk STÅR oppført i teksten: Kurs i xxxxx, starter på xxx, dato xxxx, pris xxxx. I tillegg linker jeg direkte til den siden på hjemmesiden med all informasjon. Men likevel kkommer det spørsmål både på mail og i kommentarfeltet om akkurat det som står der!? Jeg har testet litt ut forskjellige varianter på facebook for å se om jeg kan skrive ENDA mer informasjon, men det kommer alltid noen spørsmål. Og så sitter jeg nå å funderer på om det kanskje er FOR mye informasjon? På hjemmesiden og i fb annonsene? At folk ønsker å ta kontakt av en eller annen grunn, bare for å "prate litt" før man eventuelt melder seg på. Men så står egentlig all info der, og da blir jo alle spørsmål litt "dumme"? Hva tror dere? Er folk så sløve at de ikke gidder å lese info på hjemmesider og heller bruker tid på å sende en mail og faktisk skrive spørsmålet? Personlig så sjekker jeg alltid omjeg først kan finne infoen før jeg spør, for hvis det er åpenbart så føler jeg meg litt dum. Men det er det visst veldig mange som ikke gjør. Hva kan være grunnen? Anonymous poster hash: 91dab...938
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #2 Skrevet 22. juli 2015 Tja.. folk ringer vel enda til nummeropplysningstjenester, selv om alt man trenger å gjøre er å søke selv, enten på nett, eller i en æpp. Noen foretrekker vel å få opplysningene inn øret, uansett om det er dyrt. Trenger ikke være på grunn av "kosens" skyld. Jeg sliter mer med å forstå at folk mailer om ting som står der. Anonymous poster hash: 30446...8bc
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 Jeg tror folk er late og ikke gidder å lete selv. Jeg forsøker alltid å finne informasjon selv før jeg eventuelt tar kontakt med en bedrift. Anonymous poster hash: e43a8...f00 1
Chizue Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 Folk vil bare se det de vil se Ser man i butikker også, ett STORT skilt med hva varene koster, si f.eks. det står stablet opp med mange konfekt esker..Med en A2 plakat stående rett bak 59,90..Så kommer likevel 90% av kundene bort til deg og spør hva prisen er....Og når du da peker på skiltet så får du svar "åååja...Det så jeg ikke" Så med hjemmesiden, så leser de vel bare hva kurset er og tar kontakt like etter, uten å ha lest videre... Samme som når folk kommenterer på artikler på FB, leser bare overskriften...Deretter svarer de uten å ha lest artikkelen...
bonsaijenta Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Det er jo bare å se på bloggere som legger ut link om hvor de forskjellige plaggene de har på seg er fra. Det er fortsatt mange som spør "hvor er kjolen fraaaaaa?" En god grunn til å ikke lese mote/interiør blogger.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Problemet er at folk flest er dumme. Anonymous poster hash: d2cc5...83c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #7 Skrevet 22. juli 2015 Jeg gjør det, men mange gjør det ikke. Det er jo bare å se på kommentarene når medier deler artikler på Facebook. Det hagler med kommentarer av folk som ikke har lest saken, noen av dem sier til og med "Jeg orker ikke lese saken, kan noen forklare?". Utrolig mange er både eksepsjonelt late og dumme. Anonymous poster hash: ca6c5...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå