Gå til innhold

Å få seg hund som student

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i løpet av neste år begynne på en mastergrad, og tenkte da å skaffe meg en valp. Da har jeg god tid til å være hjemme med den.

Men er det helt håpløst å få seg hund mens man er student?
Tenkte på å finne sted og bo. Der jeg bor nå kan jeg ikke ha hund.

Det er en liten og ikke så tung hund.

Er det dumt å få seg hund hvis man bor i kollektiv? Jeg kunne gjerne tenke meg å bo sammen med andre, for da blir det ikke så dyrt + at jeg synes det er hyggelig å bo sammen med noen.

Har noen erfaringer med å få seg hund som student?

Anonymous poster hash: 23022...688
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er studenter med hund, og vi byttet på å være hjemme frem til sommeren med ham. Det var utrolig slitsomt , men vel verdt det. Men jeg hadde aldri klart å vært alene med ham i tillegg til skole, det var gull verdt at vi var 2. Og det er kanskje litt kjipt å bo i kollektiv kan jeg tenke meg, i forhold til tissing inne og slikt, men det kan godt være det ikke er noe problem.  

Anbefaler dog alle å bo i 1. etasje. Vi bor i 3. og det begynner å bli tungt å bære en 20 kg hund ned for å tisse  :laugh:

Skrevet

Tror det å få plass med hund i kollektiv kan bli omtrent umulih for deg. De fleste som leier ut vil ikke ha husdyr og spesielt er dette i kollektiv da det er flere som skal bo der. Det kan jo hende det er allergiske folk der som feks ikke tåler hund eller katt og derfor er det meget vanskelig å ta med dyr inn på et kollektiv.

Skal du absolutt ha hund må du beregne deg på en liten hybel leilighet men det er også vanskelig å få med dyr. Om du skulle få det ha en back up plan for hunden din i tilfelle huseier sier opp avtalen og du må finne deg et nytt sted å bo innen feks 3 mnd. Det er ikke sikkert du vil få noe nytt sted å leie som det er lovlig med dyr innen 3 mnd. Sier ikke dette for å være vanskelig men når man leier og har dyr må man ha en plan for hva man kan gjøre med dyret i slike tilfeller. Feks kan andre ta hunden for deg om dette skulle skje.

Men lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ha en stabil bosituasjon før du skaffer deg hunden.

Vi har leid ut en stor leilighet til noen med hund, men da var det hun med hunden som var leietakeren og tok inn pengene fra de som bodde sammen med henne. Hun tilbød seg å dekke de skader som hunden forårsaket. De som bodde der hadde det utrolig trivelig med hundene, hun sørget for at det var hundefolk som bodde sammen med henne. Hundene (hun hadde flere) fikk mange turer og god sosialisering. De hun fikk til å bo sammen med seg var studenter som ikke hadde tid/råd til å ha hund når de ikke bodde hjemme.

Det gikk også veldig bra med leiligheten :)

Anonymous poster hash: e5e9f...c66
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler dog alle å bo i 1. etasje. Vi bor i 3. og det begynner å bli tungt å bære en 20 kg hund ned for å tisse :laugh:

Hvorfor må dere bære hunden?

Anonymous poster hash: 370b6...3af

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale det. Jeg har en voksen hund og blir student til høsten. Jeg er kjempeglad i hunden og ville aldri kvittet meg med henne, men jeg kjenner allerede nå litt på stresset. Jeg kommer ikke til å kunne være like sosial som mine medstudenter. Jeg kan ikke dra ut eller jobbe samme dag som jeg har skole. Jeg må legge inn tid til turer mellom lesing. Å finne seg sted å bo var veldig vanskelig (å krysse av "dyrehold tillat" eliminerer sikkert 9 av 10 bosteder, om ikke mer, i en students prisklasse).

Hunden er en del av livet mitt nå så jeg legger opp livet etter det og tar hensyn. Ville aldri kvittet meg med den eller vanskjøtet den. Men om jeg hadde gjort det igjen? Neppe.

Anonymous poster hash: 7b900...496

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må dere bære hunden?

Anonymous poster hash: 370b6...3af

De skal helst ikke gå i trapper før de er utvokste på grunn av at han skal bli 25 kg på et år. Det blir mye belastning på leddene, så da safer vi med å bære ham ned. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde i kollektiv der hun ene hadde hund. Vi bodde i et svært hus da, så det var god plass. Du må jo bare spørre.

Anonymous poster hash: a7abd...058

Skrevet

Du kan jo se hvor du finner et sted å bo, og skaffe deg en valp om det går. Men da må du også ha en plan på hva du skal gjøre når du er ferdig med studiene og ikke får leid en leilighet du kan ha hund. Kan foreldrene dine ta vare på den en stund f. eks? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...