AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Nå er jeg lei av å gå rundt å være missfornøyd med meg selv å ha dårlig selvbilde.. Nå vil jeg endre måten jeg lever på. Jeg er en kvinne på 28 år, er 173 cm å 97 (!) kg! Jeg liker faktisk å gå turer å trene på treningssenter (har medlemsskap) men er ekspert på unnskyldninger. Men nå er det andre boller! Nå skal jeg ned til drømmevekta me, som pr idag er 82 kg. Det veide jeg for noen år siden da jeg trente å spiste med ned fra 110 kg til 82 (da i løpet av 3 år). Det jeg lurer på er hvordan jeg skal unngå å gi opp eller gå lei. Jeg vil ikke ha noe hurtigkur. Jeg vil gjøre det rett, slik at resultet varer og endringene er noe som man kan leve med. De første endringene jeg tenkte å gjøre er, å begynne på spise frokost. Så da lurer jeg på, havregrøt, er det bare sunt? Liker havregrøt med sukrin å kanel, og evt bær. Neste skritt er å begynne å trene. 2-3 ganger i uka i første omgang å så øke når lysta å motivajonen kommer, pluss at jeg går til jobb (5 km t/r) Kutte ned på måltidsstr å heller fylle på ned grønnsaker og salat. Vell, det er starten jeg tenker på. Vil ikke starte med fyll pupp for så å gi opp etter kort tid. Har dere ellert noen tips å komme med? Er så motivert nå. Ferien er over på torsdag å jobb venter, da starter en ny hverdag. Jeg er klar!Anonymous poster hash: 11e57...b80 1
Lurium Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Et av de beste og enkleste rådene jeg har hørt er å alltid vite hva som er ens neste måltid, og å holde seg til den planen. En kan hente mye på å unngå spontankjøp som isen på Narvesen og pølsa på Statoil. Ta med niste hjemmefra til skole/jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 http://www2.staminagroup.no/nimi/vart-behandlingstilbud/helse-og-livsstil/overvekt/ Anonymous poster hash: 685ed...82e
Macro Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Så flott at du vil ta tak for deg selv og drømmelivet! Mitt beste råd er vel i grunn å bestemme seg for å være like motivert om morgenen som man er når man ligge å grubler i senga om kvelden Og når det kommer til trening må det bli like selvsagt som jobb/skole. Skal du trene kl.17, så skal du trene kl 17. Jeg tror også det er viktg å la seg skeie ut av og til (med måte selvsagt). Han et sunt og godt kosthold 6 dager i uka, men unn deg noe av og til. Ingen blir motivert til noe viss det alri er noe å se frem til. Er mange som går på en kjempesmell når det går på med full pupp som du sier.
Gjest Nanne70 Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Havregrøt er en super frokost! Rører du inn et egg, får du ekstra proteiner også, og du kjenner ikke noe smak av egget heller. Jeg har nevnt det mange ganger før, men jeg vil på det varmeste anbefale bøkene til dr. Berit Nordstrand når det gjelder livsstils- og kostholdsomlegging. Lykke til
Maimira Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Slenger meg på her jeg også. Ønsker så veldig å like å leve sunt, altså trene. Problemet er at jeg hater det, og er redd for å bli sliten (har slitt med me i mild grad i mange år). Misunnelig på de som liker å trene og klarer å ha et sunt kosthold. Føler med på rådene du får her jeg TS:)
Gjest Gjest_frisk Skrevet 22. juli 2015 #7 Skrevet 22. juli 2015 Et av de beste og enkleste rådene jeg har hørt er å alltid vite hva som er ens neste måltid, og å holde seg til den planen. En kan hente mye på å unngå spontankjøp som isen på Narvesen og pølsa på Statoil. Ta med niste hjemmefra til skole/jobb. Jeg har faktisk ikke tenkt over det før jeg leste denne posten, men det er akkurat dette jeg gjør. Det kan faktisk hende at det er grunnen til at det er så enkelt å holde seg i skinnet. Interessant. 1
Gjest Morello Skrevet 22. juli 2015 #8 Skrevet 22. juli 2015 Bruk litt tid på å finne ut hva du skal spise, og ha ingredienser tilgjengelig og sett av tid til å lage maten, gjør det til noe gøy og prøv deg frem med ulike krydre og smaker mens du hører på god musikk. ^^ Og få i deg nok næring! Vet det er kjempemange som feiler fordi de spiser for lite fett eller for lite overall, du kommer sikkert til å merke at kroppen ikke føler seg helt tilfredsstilt uansett dersom du er vant til mye sukker og karbo, men det er overkommelig så lenge du får i deg nok næring ellers. Og ikke overtenk det, bare gjør ting. Å lære seg å skru av hodet litt innimellom er en kjempefin egenskap. Mat er ikke så komplisert, ei heller det å komme seg ut en tur, problemet er bare at vi er eksperter på å surre oss fast i vårt eget hode! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå