AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Hei! Jeg skal å kjøpe planter som jeg skal plante på grava til min bestemor i morgen. Problemet mitt er at jeg ikke kan noe om planter og planting på graver. Kan noen hjelpe meg? Hvilke planter bør jeg kjøpe som holder seg godt i det varierende været vi har her til lands nå? Det er forresten selvvanningsbedd der:) Anonymous poster hash: a2643...388
HvittHus Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 (endret) Er dette planter som skal stå over litt tid type flere år, eller er det slik at dere vil plante om etter årstidene? Endret 21. juli 2015 av HvittHus
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Fin en blomsterbutikk eller gartneri der du er, de er kjent med de lokale forholdene og hva som egner seg, og hva du bør styre unna. Er der brunssnegl, så bør du ikke ha planter sneglen liker. Er det mye regn eller tørrere forhold så må du ha planter som passer til tørke eller regn. Sånt er vrient å veilede deg på når vi ikke vet hvor i landet du holder til. Pleier bare si, skal ha noen planter til en grav....og så viser de meg og forteller fordeler og ulemper med ulike planteanternativer. Anonymous poster hash: 9e838...938 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Er dette planter som skal stå over litt tid type flere år, eller er det slik at dere vil plante om etter årstidene? Det kan gjerne være planter som kan plantes om etter årstidene! Eventuelt noe som kan stå over flere år, hvis det er mulig?! Anonymous poster hash: a2643...388
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Fin en blomsterbutikk eller gartneri der du er, de er kjent med de lokale forholdene og hva som egner seg, og hva du bør styre unna. Er der brunssnegl, så bør du ikke ha planter sneglen liker. Er det mye regn eller tørrere forhold så må du ha planter som passer til tørke eller regn. Sånt er vrient å veilede deg på når vi ikke vet hvor i landet du holder til. Pleier bare si, skal ha noen planter til en grav....og så viser de meg og forteller fordeler og ulemper med ulike planteanternativer.Anonymous poster hash: 9e838...938 Takk for svar! Ja, jeg regner med de har litt erfaring de som jobber på sånne steder, så jeg må nok spørre litt der også Men vil gjerne ha noen tips herfra allikevel:) Jeg bor forresten på østlandet! Anonymous poster hash: a2643...388
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 Det kan gjerne være planter som kan plantes om etter årstidene! Eventuelt noe som kan stå over flere år, hvis det er mulig?! Anonymous poster hash: a2643...388 løk (bl.a. tulipan, påskelilje, krokus) og knoller (bl.a. liljer) er planter som kommer igjen år etter år Anonymous poster hash: 31791...d5d
HvittHus Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 (endret) Det kan gjerne være planter som kan plantes om etter årstidene! Eventuelt noe som kan stå over flere år, hvis det er mulig?! Anonymous poster hash: a2643...388 Jeg hadde satt ned en flerårig staude, samt feks en mispel eller en lav rose på siden, og så evnt satt ned sesongplanter på midten av beddet hvis det er plass. På graven vi har stelt har vi hatt en campanuala, en hardfør staude http://www.crocus.co.uk/images/products2/PL/00/00/00/06/PL0000000659_card2_lg.jpg, samt en vintermispel som er dekorativ på høst/vinter. Endret 21. juli 2015 av HvittHus
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Isbegonia er hardfør og fin å bruke på kirkegården. Kjøp litt forskjellige farger så blir det kjempefint. Og gjerne en kantblomst, f eks lobelia som du planter langs kanten. Anonymous poster hash: 4923d...cca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå