Gå til innhold

Laminatgulv til 59 kr m2


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har så lyst å legge laminat i stuen vår. Nå har det seg slik at vi bor i en forsvarsleilighet, så vi vil liksom ikke koste på den så mye når det likevel bare blir for et par år.

Så lurer jeg på om noen her har lagt "billig"-laminat, og er fornøyd med det? Så et tilbud nå på en butikk her at det koster 59 kroner på m2, og det er jo ganske billig. Men kvaliteten er nok ikke så god som på de som koster bortimot 200, men for et par år går det vel bra? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer seg ann på hvor mye dere bruker gulvet, hvor mange dere er og hvilket rom det er.. Den laminaten som er billigst er også tynnest, jeg ville i alle fall ikke brukt den i kjøkken og andre steder der det blir mye slitasje, men for noen år holder den helt sikkert.

Snakk med dem i butikken og hør hva slags bruk den er beregnet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skal legge i stuen tenkte vi. Der er vi jo endel da...Vi er 2 stk, og en baby som kravler rundt.:)

Det er linoleumsgolv her fra før av, og det samler så utrolig mye støv. I tillegg leste jeg nettopp at slike gulv kunne føre til astma hos små barn. Så da tenkte vi at laminat måtte være en billig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har akkurat vært på jakt etter både rimelig og dyr laminat, og fikk følgende forklaring av han som solgte det (som virket forbausende ærlig til selger å være..)

de rimelige typene, 6mm laminaten - er veldig tynn. Og da blir det ikke mye hold i skjøtene når det er klikk laminat. Det er jo også en grunn til at de billigste typene har 4 eller 6 års garanti, mens de dyrere har alt fra 10 år til livstidsgaranti. Jeg endte opp med å kjøpe noe til litt over hundrelappen til de rommene hvor slitasjen er minst. Til stua blir det nok litt dyrere, vil jeg tro - men så har vi også planer om å bli boende her lenge!

Husk bare at hvis du velger for billig løsning, så kan kjøper av leiligheten finne på å klage på gulvene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke brukt billig-laminat, det tåler rett og slett ikke så mye som litt dyrere laminat. Det får lett riper, kutt, hull om du mister ting i gulvet (laminat skal faktisk tåle at du mister f.eks. en hammer i gulvet, perfekt om man har unger med andre ord).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Husk bare at hvis du velger for billig løsning, så kan kjøper av leiligheten finne på å klage på gulvene...

Det er en leilighet forsvaret leier ut til sine ansatte, så det er ingen som kjøper. Og jeg lover deg, et slitt laminatgulv er 100 ganger bedre enn det som er fra før! Disse leilighetene blir bare brukt, og ikke tatt vare på.

Men tilbake til saken, kan et billiggulv holde i 2-3 år i stuen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det holder fint med billig-laminat i 2-3 år.

Men det er store muligheter for at det blir noen skader på den.

I deres tilfelle ville jeg absolutt kjøpt et billig laminatgulv, ettersom dere ikke eier selv og derfor ikke får noe igjen for slike utbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for råd! Tror vi går for det billige laminatgulvet vi, så får vi heller kjøpe noe dyrere når vi får egen leilighet en gang!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...