Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Jeg skal flytte til Trondheim pga. at jeg skal studere på Høyskolen til høsten. Jeg prøver å finne et sted å bo, men får egentlig ikke svar fra de jeg kontakter. Men jeg har fått svar fra privateide studentbyer. Jeg lurer nå litt på om noen har erfaring med feks. Stiftsstaden Studentby(tidligere Falkenborg Studentby)? Jeg vil egentlig bo sentrumsnært, og i annonsen så sto det at Stiftsstaden var det, men når jeg ser på kartet så er det jo utenfor sentrum. Jeg er veldig usikker, men så må jeg jo ha et sted før jeg starter på skolen. Har også hatt kontakt med andre, der det er eget bad på rommet, men så deler man kjøkken med 15 andre. Det blir for mange på et kjøkken for meg, særlig når det bare er en komfyr.

Jeg setter pris på alle tips og råd dere har å komme med!

Takker veldig på forhånd

Anonymous poster hash: 65d41...9df
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

alt utenom heimdal, ranheim, utleira osv er sentrumsnært. falkenborg ligger vel på osloveien eller rett ved ila som er nærmeste bydel utenfor sentrum. 10 minutter gåtur inn til sentrum. hvor nært må du bo egentlig. 

Anonymous poster hash: 9422e...00c
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det bare er 10 minutter gåtur så er det ingenting, men da jeg regnet ut gjennom google maps så sto det 40 min gåtur. Og da synes jeg ikke det er så sentrumsnært. 

Jeg har aldri vært i Trondheim, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg burde gå for rett og slett.

Skrevet (endret)

Falkenborg ligger rett ved kjøpesenteret Sirkus og alle sentrene på Lade, og det går mange busser forbi. Du kan også med letthet gå derfra til sentrum.

Hvis du skal gå på DMMH ligger det rett ved, lærerutdaninga på Rotvoll er ikke langt unna og hvis du skal gå på Dragvoll går det buss dit. Hvis du skal til Gløshaugen må du bytte buss, men dit er det greit å sykle.

Ps, det er ikke på Ila men på andre siden av sentrum. AB 00c tenker kanskje på Steinberget.

Endret av Sølvrosen
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gå på Høyskolen(Campus Tunga).

Ok, så det ligger egentlig ganske bra til da? Vet du(dere) noe om hvordan det er å bo i den studentbyen?

Tusen takk for svar fra dere begge forresten :)

Skrevet

Trondheim er fantastisk! Gled deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk :)

Jeg gruer meg veldig. Mest fordi jeg er ny, og så kjenner jeg jo heller ingen. Men har hørt at Trondheim både er fin og fantastisk.

Skrevet

Jeg skal gå på Høyskolen(Campus Tunga).

Ok, så det ligger egentlig ganske bra til da? Vet du(dere) noe om hvordan det er å bo i den studentbyen?

Tusen takk for svar fra dere begge forresten :)

Det ligger bra til da, ja.

Jeg har ingen kjennskap til den studentbyen, men det er fint å bo i Trondheim som student.

Skrevet

Bruk fadderuka for det den er verdt. Er også (selvfølgelig) haugevis med lag og foreninger som matcher minst én interesse.  :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Skal du studere på Tunga ligger Falkenborg veldig greit til. Fin gå/sykkelavstand, og midt i mellom skole og sentrum. Rett ved er det et stort shoppingsenter og et treningssenter, kort vei til Lade og tur/bademuligheter der.

Anonymous poster hash: f02f5...e36
  • Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Hei dere!

Jeg skal flytte til Trondheim pga. at jeg skal studere på Høyskolen til høsten. Jeg prøver å finne et sted å bo, men får egentlig ikke svar fra de jeg kontakter. Men jeg har fått svar fra privateide studentbyer. Jeg lurer nå litt på om noen har erfaring med feks. Stiftsstaden Studentby(tidligere Falkenborg Studentby)? Jeg vil egentlig bo sentrumsnært, og i annonsen så sto det at Stiftsstaden var det, men når jeg ser på kartet så er det jo utenfor sentrum. Jeg er veldig usikker, men så må jeg jo ha et sted før jeg starter på skolen. Har også hatt kontakt med andre, der det er eget bad på rommet, men så deler man kjøkken med 15 andre. Det blir for mange på et kjøkken for meg, særlig når det bare er en komfyr.

Jeg setter pris på alle tips og råd dere har å komme med!

Takker veldig på forhånd

Hei!

Jeg skal starte på DMMH neste semester, og leter derfor etter et sted å bo. Har selv sett på http://www.stiftsstaden.no og lurer på om du valgte det? Har selv aldri vært i Trondheim, og aner derfor ikke hvor det eventuelt ligger i forhold til alt annet. Sto studentbyen eventuelt til forventningene? 

Endret av Charlottemarie
  • 11 måneder senere...
Gjest besserwesser
Skrevet (endret)
På 14. oktober 2015 den 13.40, Charlottemarie skrev:

Hei!

Jeg skal starte på DMMH neste semester, og leter derfor etter et sted å bo. Har selv sett på http://www.stiftsstaden.no og lurer på om du valgte det? Har selv aldri vært i Trondheim, og aner derfor ikke hvor det eventuelt ligger i forhold til alt annet. Sto studentbyen eventuelt til forventningene? 

Stiftsstaden er et stort useriøst utleieselskap. Drives av noen avdanka halvstuderte finansakrobater uten sidesyn. De har primært tjent seg søkkrike på boligprisstigningen og den stadig økende kredittgjelden, men også ran av depositumskontoer og skyhøye leiepriser. Bolighaier av verste sort. Disse lever regelrett av andres arbeid uten å måtte løfte så mye som en finger selv. 

Torstein Tran er også et menneske du bør holde deg unna.

Endret av besserwesser
Skrevet

Ut i fra hva besserwesser har skrevet tidligere ville jeg tatt hans erfaringer og meninger med et par liter salt ;-)

• 1 måned senere...
Skrevet
På 26.9.2016 den 23.36, besserwesser skrev:

Stiftsstaden er et stort useriøst utleieselskap. Drives av noen avdanka halvstuderte finansakrobater uten sidesyn. De har primært tjent seg søkkrike på boligprisstigningen og den stadig økende kredittgjelden, men også ran av depositumskontoer og skyhøye leiepriser. Bolighaier av verste sort. Disse lever regelrett av andres arbeid uten å måtte løfte så mye som en finger selv. 

Hei. Da har vi veldig ulikt syn på de som utleieselskap :) Jeg endte opp med å velge de, og kunne ikke vært mer fornøyd med både boplass og miljø. Prisene er heller ikke gale, så jeg anbefaler Stiftsstaden videre til andre studenter! 

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvis du skal gå på Campus Tunga og bo nære sentrum er jo Falkenborg perfekt. Ti minutter gange til skolen og ti minutter gange til Solsiden (Trondheims Aker Brygge), og så bor du nærme alle de store kjøpesentrene.

Gjest besserwesser
Skrevet

Falkenborg er passelig langt unna alt. Det er helt feil: 20 min gange til Dragvoll, 35 min gange til Gløs, 50 min gange til Solsiden.

Skrevet
33 minutter siden, besserwesser skrev:

Falkenborg er passelig langt unna alt. Det er helt feil: 20 min gange til Dragvoll, 35 min gange til Gløs, 50 min gange til Solsiden.

20 min gange fra Falkenborg til dragvoll???? Må bli greit svett på skolebenken da ja...

hva med buss..?

Anonymkode: a2d20...646

Skrevet
34 minutter siden, besserwesser skrev:

20 min gange fra Falkenborg til dragvoll???? Må bli greit svett på skolebenken da ja...

hva med buss..?

Anonymkode: a2d20...646

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...