AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 En dag kommer den hunden min til å gjøre meg sprø Jeg har en kjempesnill og grei blandingshund på fem år. Hunden er snillere enn dagen er lang, og veldig lydig i de aller fleste situasjoner. Problemet er at den HATER bånd! Og jeg overdriver ikke når jeg sier hater -_- Hunden min er verdens blideste vesen, men i det sekundet du fester en lenke til halsbåndet så er det akkurat som om noen skrur på en sirene og putter på 20 kroner. Den går pent, drar ikke eller stresser ikke. Den bare... piper.... På inn og utpust. Den er superlydig uten bånd også, går alltid pent ved fot osv. Men nå er det nå engang sånn at det er båndtvang, og det er jo heller ikke alle situasjoner hvor det passer seg og ha hunden løs. Sist helg var vi på et arrangement med mye mennesker, hunder, barn og styr. Vi valgte derfor å ha på hunden bånd til tross for at de fleste andre hadde hundene sine løse. Hunden min lå ved beina mine og ULTE! Ingen avledning funket, den ulte like herlig. Koblet av halsbåndet bare for å teste og hunden sluttet å ule med en gang, og lå pent og kikket utover menneskene. Koblet så på båndet igjen og sirena startet umiddelbart. Båndet hang bare og slang, så det kan ikke ha vært ubehagelig eller noe. Det høres jo ut som om hunden får juling. Det er slitsomt å ha med en hund som bare ikke klarer å holde kjeft! Noen som har noen gode tips? Anonymous poster hash: 39a40...bf0
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Har dere prøvd med sele? Kanskje den ikke reagerer sånn på den? Anonymous poster hash: aed9f...4ba
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Har dere prøvd med sele? Kanskje den ikke reagerer sånn på den?Anonymous poster hash: aed9f...4ba TS her: Ja, det glemte jeg å skrive. Sele i flere utgaver er prøvd. Den er snill og rolig og lager ingen lyd helt til lenken blir koblet på. Da er det akkurat som om noen skrur på en bryter. Omtrent sånn som den på filmen holder den på. Men her er det ingen film i bakgrunnen som trigger det, men halsbåndet. Den ligger (eller går) som sagt pent og rolig. Ingen som drar eller styrer i båndet. Den bare "må" lage lyd virker det som. Anonymous poster hash: 39a40...bf0
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Uler hunden også hvis du tar på båndet inne hjemme? Kan du ikke ta ett kort bånd og ta på hunden inne, la den gå med den på hele dagen , og få hunden til å forstå at uling ikke fører til at du tar av båndet. Du kan ta av båndet igjen når hunden slutter å ule. Kan jo bli en slitsom dag, men verdt å prøve. Viser hunden noen andre tegn når den har på bånd? Som halen under beina, trekke ørene tilbake? Har hunden hatt dårlige erfaringer fra bånd tidligere? Var den valp når dere fikk den, eller er det omplasseringshund? Anonymous poster hash: 8538c...b35
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Uler hunden også hvis du tar på båndet inne hjemme? Kan du ikke ta ett kort bånd og ta på hunden inne, la den gå med den på hele dagen , og få hunden til å forstå at uling ikke fører til at du tar av båndet. Du kan ta av båndet igjen når hunden slutter å ule. Kan jo bli en slitsom dag, men verdt å prøve. Viser hunden noen andre tegn når den har på bånd? Som halen under beina, trekke ørene tilbake? Har hunden hatt dårlige erfaringer fra bånd tidligere? Var den valp når dere fikk den, eller er det omplasseringshund?Anonymous poster hash: 8538c...b35 TS her: Dersom jeg tar frem båndet hjemme så uler den ja, men da er det mer type "Jippi! Nå skal vi ut!"-uling, ikke "klaging". Jeg har aldri prøvd å la den gå med bånd hjemme, takk for tips! Jeg fikk valpen når den var ca 6mnd gammel - fra "oppdretter" så ting kan så klart ha skjedd som jeg ikke vet om. Den har alltid vært fæl til å "snakke". Den virker egentlig ikke som om den syntes det er ubehagelig, skummelt eller lignende. Virker bare som om den syntes det er skikkelig unødvendig og waste og time Den putter ikke halen mellom beina, dog har den halen lavere enn når den er løs. Anonymous poster hash: 39a40...bf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå