AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Jeg har fått en diger klump med frosset grytekjøtt av hjort, og har aldri laget noe slikt før. Hvor lenge bør det kokes/ligge i gryta slik at man er sikker på at det er mørt? Antar det skal brunes først? Hva annet kan jeg ha oppi? Sopp, fløte og Creme Fraiche er allerede på listen...Anonymous poster hash: b3f8a...c11
Mis(s)Understood Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Du kan jo hente litt inspo fra denne? Løk må uansett til, og gjerne vårløk og gulerøtter
murray Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 (endret) Hjortegryte er digg Jeg pleier tine kjøttet helt og steke det smør (må være ordentlig smør) og olivenolje. Steker litt og litt kjøtt, salter og peprer og har det oppi en gryte når det er ferdig brunet. Så kan du ha oppi de grønnsakene du vil, som gulerøtter, sellerirot og sjalottløk (løken pleier jeg steke litt først). Veldig godt med sprøstekt bacon oppi også. Så heller jeg på litt vann og kremfløte og lar det koke til grønnsakene er møre og da rører jeg inn seterrømme og smaker til med salt, pepper, einebær og eventuelt litt snøfrisk eller annen geitost. Naam Endret 22. juli 2015 av murray
Florence Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Hjortegryte er digg Jeg pleier tine kjøttet helt og steke det smør (må være ordentlig smør) og olivenolje. Steker litt og litt kjøtt, salter og peprer og har det oppi en gryte når det er ferdig brunet. Så kan du ha oppi de grønnsakene du vil, som gulerøtter, sellerirot og sjalottløk (løken pleier jeg steke litt først). Veldig godt med sprøstekt bacon oppi også. Så heller jeg på litt vann og lar det koke til grønnsakene er møre og da rører jeg inn seterrømme og fløte og smaker til med salt, pepper, einebær og eventuelt litt snøfrisk eller annen geitost. Naam Nå ble jeg sulten!
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Men når det er grytekjøtt, betyr ikke det at det er seigt og må kokes en stund? Litt lengre enn det tar for at grønnsakene skal bli møre?Anonymous poster hash: b3f8a...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå