AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 hvis far stadig vekk vil bytte på samvær. hva gjør man? jeg tenker at man bør holde seg til den samværsavtalen man har og prioritere samvær når man har det på kalenderen.. er det greit å si at man ikke vil bytte hele tiden og at han heller evnt får avlyse? tenker når det skjer jevnlig. hva mener dere? Anonymous poster hash: 37953...42f
Christina82 Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 tenker at dersom man har mulighet til å være fleksibel så hvorfor ikke, men samtidig greit å vite hvorfor han ønsker å bytte stadig vekk. Jobber han turnus, er det for å feste, spør han lenge i forveien, eller er det spontant? Hadde det vært meg ville jeg nok sagt at jeg kan ha henne, også får du vente til neste gang det er din tur f.eks slik at han virkelig får prioritere det som faktisk er viktig.
Christina82 Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 henne= barna. (Jeg ar en jente, jeg vet ikke hva du har:)
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Så lenge du har mulighet til å bytte, ikke har andre planer og han spør sånn noenlunde i god tid, hvorfor ikke? Jeg og eksen min er veldig fleksible sånn uansett om det er jobb, firmafest eller bryllup han skal i. Til gjengjeld gjør han det samme for meg. En regel er at vi bør vite om et evt bytte minst en uke i forveien. Men er dette noe som skjer hver helg og han ikke tar igjen helga senere, skjønner jeg du blir lei. Uforutsigbart for barnet også.Anonymous poster hash: 13f6f...e9c 1
xinnia Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Så langt det lar seg gjøre, bør og skal man strekke seg langt for at barn og far skal få samvær. OM far gjør dette for å være vrang etc så husk at han gjør det for å være vrang mot deg, ikke la det gå utover barnet. Selv om man blir aldri så sint, irritert, oppgitt og får lyst til å be han dra ditt pepperen gror. Ja barna trenger struktur men de trenger å kjenne begge sine foreldre enda mer
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Nei, ikke greit. Han må holde seg til avtalen.Anonymous poster hash: 27719...d05
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #7 Skrevet 22. juli 2015 I ganske mange samværsavtaler står det at beskjed om endring må gis en uke i forveien. Så klart man likevel kan være fleksibel om det to ganger i året oppstår noe der og da. Men som en annen her var inne på, det er viktig at det er stabilitet for barnet. Det er forresten ikke bare viktig, det er mer enn viktig. Anonymous poster hash: e2a4e...fad
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #8 Skrevet 22. juli 2015 Hos oss praktiserer vi det forresten slik at om den ene spør om å endre, så er den andres rett i å si at de selv har planer da. Den som da skal ha samvær etter planen har ingen rett til å spørre om hva. Anonymous poster hash: e2a4e...fad
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #9 Skrevet 22. juli 2015 Kunne ønske eksen min hadde spurt om å bytte i stedet for bare å kanselere samvær... har sagt til han tusen ganger at det er bedre at han bytter og jeg skal være fleksibel bare han gjennomfører samvær istedet for å droppe det. Ungen har vært til han tre helger på denne siden av året.. bor 10min unna hverandre med bil. Og han skal egentlig ha henne annenhver helg. Anonymous poster hash: 54165...3c9
Engel Skrevet 22. juli 2015 #10 Skrevet 22. juli 2015 Jeg vil si at det kommer helt an på årsaken, og også hvor mye samvær han har. Er det pga jobb feks så ville jeg absolutt vært fleksibel. Er det fordi han vil på fest e.l. så hadde det ikke vært aktuelt, med mindre det er bryllup eller andre store happenings da. Men de vet man jo om i god tid og bør dermed ikke ha noe problem med å få tilpasset i forhold til samværet. Vi har satt opp i avtalen at ved behov for "barnepass" (eller avvik fra oppsatt samvær), så skal den andre forelderen alltid spørres først. Men denne har rett til å si nei om det ikke passer. Da må den som ha samvær etter planen selv ordne med barnepass, eller endre planene sine. Jeg tenker generelt at man skal ha en ekstremt god grunn for å avlyse samvær. Men dessverre er det vel ikke alle som prioriterer barna sine. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #11 Skrevet 22. juli 2015 hvis far stadig vekk vil bytte på samvær. hva gjør man? jeg tenker at man bør holde seg til den samværsavtalen man har og prioritere samvær når man har det på kalenderen.. er det greit å si at man ikke vil bytte hele tiden og at han heller evnt får avlyse? tenker når det skjer jevnlig. hva mener dere?Anonymous poster hash: 37953...42f Sånn går dagene her også. Mora til samboerens unger spør ofte om vi kan ha barna et par dager mer eller en ekstra helg. Og da er det ofte fordi hun skal på fest. Ikke alltid hun sier hva huk skal heller. Irriterer meg grenseløst over det der. Og sier far nei så truer hun bare med at da sender hun dem vekk til en eller annen bekjent, evt legger desperat ut på face om noen gidder være barnevakt, "ikke nøye hvem det er", skriver hun. Så da blir det jo til at det er vi som må ha dem likevel da, fordi far ikke vil at ungene skal sendes vekk til hvem som helst. Og planene våre går i dass. Igjen. Hun greier alltid å lure seg unna. Superirriterende. Så du er ikke alene! Be han holde seg til avtalen som er satt. Anonymous poster hash: 02477...701
Gjest Vena Cava Skrevet 22. juli 2015 #12 Skrevet 22. juli 2015 hvis far stadig vekk vil bytte på samvær. hva gjør man? jeg tenker at man bør holde seg til den samværsavtalen man har og prioritere samvær når man har det på kalenderen.. er det greit å si at man ikke vil bytte hele tiden og at han heller evnt får avlyse? tenker når det skjer jevnlig. hva mener dere?Anonymous poster hash: 37953...42f Vel, så lenge det går begge veier så må det vel gå greit tenker jeg. Men om han skal få det som han vil hver eneste gang og sier nei når du spør om det samme, så hadde jeg ikke orket å hjelpe han jeg heller.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #13 Skrevet 22. juli 2015 Det har jo mye å si hvor mye samvær den parten som stadig må/vil endre samværet har også tenker jeg. Om noen som har barna kun annenhver helg feks stadig vil bytte/endre samværet har jeg mye mindre forståelse for det enn om den parten som har barna hele tiden utenom annenhver helg har behov for det. For det siser en god del om hvor lett det er for vedkommende å endre avtaler/få dratt på ting utenom akkurat den dagen. Anonymous poster hash: 641cd...bd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå