AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Hei! Jeg skal til Spania nå om et par dager med kjæresten min, og skal ha min Louis Vuitton veske som håndbagasje som jeg alltid pleier. Kjæresten min mente at jeg må ha dokumenter på at veska er ekte for ellers kan jeg bli fratatt den? Jeg vet helt sikkert at vesken er ekte og at den er kjøpt i Oslo. Jeg fikk den i gave men jeg har ikke dokumentene her... Har aldri opplevd at jeg har måtte vise det frem på ferie? Stemmer dette? Anonymous poster hash: c64bf...75e
funginger Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Dette har jeg aldri hørt noe om, men det er ulovlig å ta med en falsk veske inn i Norge. Du kan jo bare ha det lille "beviskortet" i lomma på veska hvis du er usikker. Uansett, som oftest ser man jo at veska er ekte. Disse som jobber med slik i tollen har ofte og litt peiling.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Okei tusen takk for svar ! Anonymous poster hash: c64bf...75e
Filippa90 Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Er ikke ulovlig å ta med falsk veske inn i Norge så lenge den er til eget bruk. Videresalg av falske merkevarer er derimot ikke lov.
Gjest Solsmil Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Nei, det trenger du ikke. Det er ikke ulovlig å ta med falske vesker til Norge. Jeg vet ikke hvordan det er i Spania (i Frankrike og Italia er det ihvertfall ulovlig med falske vesker) men da vil jo bevisbyrden falle på de som skulle mene at vesken din ikke er ekte. Det er veldig mange som har designervrsker, så det er ikke noe som blir sjekket med mindre noe åpenbart ikke er ekte
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #6 Skrevet 22. juli 2015 Vel i Italia og Frankrike bør du ha ekthetsertifikat på vesker. Kona ble stoppet på innreise til Frankrike med en designerveske og hadde heldigvis ekthetssertifikatet i vesken. Italia kan du faktisk risikere 10000 eller mer euro i bot om du faktisk bare har et par solbriller som ligner f.eks Ray Ban, men som ikke er det(du kan få en bot for hver ting de tar fra deg - og selv om de er ekte og du ikke kan bevise det så får du bot). For noen år siden var det en gutt på 7-8 år som ble nektet utreise fra Italia tilbake til Tyskland før foreldrene hadde betalt bota. Foreldrene måtte reise, mens gutten ble igjen i Roma. Så i disse to landene er det slik at det er DU som har bevisbyrden og ikke politi/tollvesen! Så vær forsiktig i Italia og Frankrike. I begge land kan du bli stoppet på stranden, gata eller restaurant. Og da bør vesken, solbrillene eller klokka være ekte, og da er det kanskje lurt å ha ekthetsbeviset ikke langt unna. Eller så risikere du at du får en overnatting eller to i kasjotten mens de undersøker om vesken, klokka eller brillene er ekte. De har stoppet folk for å sjekke om de har ekte HM designer klær(Karl Lagerfeld har designet for de). I Italia er de nazi, de håper å bruke bøter som turistskatt. Jeg aldri å reise til Italia. Spania og Hellas bryr de seg ikke, så lenge du ikke kommer med masser av "varer". Da tar de deg for smugling.Anonymous poster hash: 7d65c...ef3
Gjest Cartina Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 Du kan bli stoppet på Gardermoen også, en kollega av meg ble det for ikke lenge siden. Det kan være greit å ha med kvittering e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå