AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Gutten vår klarer på ingen måte å roe seg i noen som helst form for seng. Ikke sin egen, ikke i vår og ikke med sin seng ved siden av vår. Vi har lest bøker, vi har sunget sanger, vi har vært mutterst stille og alt i mellom. Alt prøvd på denne to års perioden har har eksistert på denne jorden. Vi har ikke byttet hyppig i mellom tingene, og noen ting hat vi faktisk trodd skulle gå så mye at vi har holdt på i 6 mnd med samme ting. Men ingen bedring likevel. Om vi ikke går i bilen sovnet han tidligst i senga klokken 2400. Går vi i bilen sovner han uten problemer, etter 5 min, klokken 1830. Og nå når jeg må være alene en periode mens mannen er bortreist så må jeg innrømme at vi går rett ut i bilen igjen, for jeg har ikke det minste lyst å bruke 3 timer av kvelden til å surre inne på mørkt soverom. Han har aldri sovnet lett, og dette med kjøringen kom egentlig etter at han sovnet overaskende i bilen på tur hjem fra et kveldsbesøk. Han har hatt kolikk, men det er jo over for lenge siden. Han har blitt sjekket hos kiropraktor som liten uten funn. Ellers så har han melkeallergi, om det har noe å si, men ingen ting annet. Det virker bare som om han ikke finner roen på en måte, og at han plages veldig med det selv. Man ser på en måte at han blir frustrert, og han kan sitte i senga med øynene igjen å gråte siden han er så trøtt. Tidligere sov han i sovepose, og da tok innsovingen like kort tid som bilkjøringen. Noen tips?Anonymous poster hash: f3723...f26
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Herregud, beklager for alle stavefeilene! Har en ny telefon som elsker å rette på meg, og jeg er ikke helt vant til å måtte passe på den hele tiden..Anonymous poster hash: f3723...f26
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Fortsett å ha ham i pose. Finnes store å få kjøpt på nett. Vi slutta med pose når vår var noe over 2,5 år men hadde planer om å bruke den lenger om det var nødvendig. Vårnplan var å åpne posen i bunnen og sy den ut. Anonymous poster hash: c4183...641
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Helt klart fortsett med pose eller fortsett m å sove i sengen. En 2 åring skal ikke behøve å sovne i bil, han må jo lære å sove i egen seng. Vi har også en problemsover. Han ligger minimum 30 min og turner, kaster ting rundt, snakker og styrer. Finner ikke roen før plutselig han sovner. Vi må fortsatt ligge ved siden av, han er 2,5 år. Legger du han for sent?? Jeg merker stor forskjell på uroen om han blir litt for trett før vi legger. Anonymous poster hash: 02fb2...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Funker ikke med pose når han kan reise seg og hoppe i den. Posen funket fordi han ikke kunne røre seg.. Vi har passelige poser, men de funker ikke på samme måte lengre.. Tror ikke vi legger han for sent, vi har hentet god erfaring med kjøring mtp hvilket klokkeslett vi begynner å kjøre. Om leggingen bare hadde vært 30 min så hadde det være helt greit! Men det er snakk om mange mange timer, med slitnere og surere gutt som snur hele døgnet sitt. Det er enorm forskjell på 1830 og 2400, og det påvirker hele familien. Anonymous poster hash: f3723...f26
Gjest agnesb Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 (endret) nå er han jo så stor så alle baby sove problemene dere evt har hatt må på en måte legges litt på is tnker jeg? begynne litt på nytt? hvordan seng sover han i? Smokk? Melk til kvelds? sovr han dupp? hvordan er det i bhg? har ei med mark i rumpa selv som fortsatt får melk til kvelds en gang i blant kun for å få ro.. hun klaaaarer ikek roe seg, men ikke i nørheten av slik du beskriver da men den tror jeg ikke vi kunne vært foruten. Klar over det ikke er bra for tenner osv men det får bare være. Han er jo stpr og det blir jo bare lettere og lettere og prate med han, kanskje det løser seg da? Virker som dere er kommet inn i en vond sirkel:/ men jammen flinke som har holdt på en metode osv over såpass lang tid da. Endret 21. juli 2015 av agnesb
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Gutten vår klarer på ingen måte å roe seg i noen som helst form for seng. Ikke sin egen, ikke i vår og ikke med sin seng ved siden av vår. Vi har lest bøker, vi har sunget sanger, vi har vært mutterst stille og alt i mellom. Alt prøvd på denne to års perioden har har eksistert på denne jorden. Vi har ikke byttet hyppig i mellom tingene, og noen ting hat vi faktisk trodd skulle gå så mye at vi har holdt på i 6 mnd med samme ting. Men ingen bedring likevel. Om vi ikke går i bilen sovnet han tidligst i senga klokken 2400. Går vi i bilen sovner han uten problemer, etter 5 min, klokken 1830. Og nå når jeg må være alene en periode mens mannen er bortreist så må jeg innrømme at vi går rett ut i bilen igjen, for jeg har ikke det minste lyst å bruke 3 timer av kvelden til å surre inne på mørkt soverom. Han har aldri sovnet lett, og dette med kjøringen kom egentlig etter at han sovnet overaskende i bilen på tur hjem fra et kveldsbesøk. Han har hatt kolikk, men det er jo over for lenge siden. Han har blitt sjekket hos kiropraktor som liten uten funn. Ellers så har han melkeallergi, om det har noe å si, men ingen ting annet. Det virker bare som om han ikke finner roen på en måte, og at han plages veldig med det selv. Man ser på en måte at han blir frustrert, og han kan sitte i senga med øynene igjen å gråte siden han er så trøtt. Tidligere sov han i sovepose, og da tok innsovingen like kort tid som bilkjøringen. Noen tips?Anonymous poster hash: f3723...f26 Skru på støvsuger å sett den på rommet hans når han skal sove.Anonymous poster hash: cd600...968
gjärd Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Har du sjekket han for Kiss/kidd? Altså låsninger i rygg/nakke.. Datteren vår sov aldri noe annet sted enn på armen da hun var baby pga kraftige låsninger i rygg, nakke og bekken.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #9 Skrevet 22. juli 2015 Hva gjør dere før det er leggetid? Kun rolige aktiviteter i minst en time før leggetid, gjerne lengre i starten. Lese bok, synge rolige sanger, ta et rolig bad, spise mat sammen, snakke rolig og lavt til hverandre. Kanskje han liker å ligge på fanget med smokk/tommel og kose? På den måten så vil han ha roet seg noe til han legger seg. Men vanen med å kjøre bil vil nok sitte en stund. Anonymous poster hash: 871ef...024
Furstina Skrevet 22. juli 2015 #10 Skrevet 22. juli 2015 Det är tungt med barn som kämpar för att sova. Vår dotter skrek sig till sömns i säkert två år. "allt" gjorde det värre. Tyvärr. Bil var inte att tala om, hon avskydde bil och skrek massor på både ofta och längre resor. För oss fungerade det att sitta i rummet och hålla henne på plats i sängen. Vara närvarande, nynna, hyscha men inte läsa eller sjunga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå