AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Synes hele denne annonsen var ganske... merkelig :S http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=61932922&searchclickthrough=true hva tror du? Ganske kald og rar annonse... og bildet, og navnet..... "fullt navn og addresse", det er da ingen som krever det? Ikke noe navn, ikke nå telefon nummer, kun finn.no meldingssytem.. Anonymous poster hash: ef78b...459 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Ja litt rar. Hva er det for et navn. Doglove? Merkelig bilde og. Anonymous poster hash: f811f...c9a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Greit å må gi ifra seg én hund.. men så mange.. og hele måten den er skrevet på er kald. Har en unghund på få måneder, og må selge den... Jeg har fulgt med på finn.no ang hund lenge nå. i over et år. Har aldri sett en så kald og ekkel annonse. ts Anonymous poster hash: ef78b...459 3
dillyduzit Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Dersom dette ikke er en oppdretter så finner jeg det litt merkelig at hun har så mange hunder. Også navnet selvfølgelig "doglove" 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 De som ikke har bilde, eller bare et eller to, skriver ofte "bilder kommer" eller "ta kontakt for mer informasjon og bilder". Her er det ingen informasjon om hundene. Rase, kjønn og alder, og pris så klart. Det er det eneste. Hva med navn på hundene? hva med sykdomsbilde? er de registrerte? er de vaksinert? kastrert? 5000 kr for en godt voksen hunder som er 6 og 8 år... TISPE chihuahua på 7 år til 4000kr HANN Chihuahua på 7 år til 6000 kr... Vet ikke helt hvorfor, men det er noe som skurrer! her... ts Anonymous poster hash: ef78b...459 12
Cambria Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 Her er det noe som skurrer. Får en følelse av at dette er en eller flere personer som er ute etter penger uten å gi fra seg noen hund. Men hva er bakgrunnen for fullt navn og adresse da? Vil de bryte seg inn hjemme hos meg? Jada... Paranoiaen kommer frem nå merker jeg.... 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Her er det noe som skurrer. Får en følelse av at dette er en eller flere personer som er ute etter penger uten å gi fra seg noen hund. Men hva er bakgrunnen for fullt navn og adresse da? Vil de bryte seg inn hjemme hos meg? Jada... Paranoiaen kommer frem nå merker jeg.... det var det første jeg tenkte også... det har jo vært alt for mange hunde-kidnappere rundt om kring, kanskje dette kan være deres måte å få solgt de hundene? syne det er noe som ikke stemmer med denne annonsen! Folk spør da aldri om fullt navn og adresse.. om en person ønsker å reise flere timer for å hente en hund, så må de da få lov til det. Selv så skal jeg hente hund et annet sted i landet, og det tar da nesten 12 timer vær vei. Skal kjøre bil. De som nå eier hunden, de har ingenting imot at jeg bor såpass langt unna heller. Oppdatering på mail får de da, samme hvor jeg bor i landet. ts Anonymous poster hash: ef78b...459 1
Portvinpiken Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Det florerer av svindlerannonser dessverre. Kanskje dette er en av disse. Det finnes forøvrig en fb gruppe hvor man kan poste slike ting og en gjeng som hjelper til å finne ut av det for å få disse slettet:https://www.facebook.com/groups/svindel/?fref=ts 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #9 Skrevet 24. juli 2015 Denne er kanskje ekte, men personen kunne heller ha skrevet på Engelsk enn å bruke google translate http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=62044025&searchclickthrough=true ts Anonymous poster hash: ef78b...459 1
Gjest Skrevet 24. juli 2015 #10 Skrevet 24. juli 2015 Ser typisk hundesmugler-annonse ut Jeg ville iallefall aldri kjøpt en hund når annonsen ser slik ut 2
palamina Skrevet 24. juli 2015 #11 Skrevet 24. juli 2015 Lyser profitt lang vei. Og 5000 for en golden på 6 og 8 år? Man skal være glad om man får omplassert så gamle hunder, og særlig golden. Pussig annonse på mange måter, både kynisk og naiv! 3
xinnia Skrevet 24. juli 2015 #12 Skrevet 24. juli 2015 Fullt navn ser jeg på som en selvfølge..da har man mulighet til å google for å finne ut om de faktisk er seriøse.. ikke type Aud Stokmann eller noen av hennes alias..eller like, Men som andre har nevnt- reagerte veldig på prisen for golden på 8 år.. og at de hadde så mange.. Så det beste er å holde seg unna ;-)
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #13 Skrevet 24. juli 2015 Føler det paranoid, men virker mer som om noen har nasket hunder og selger dem. Noen som leser som savner eller vet om noen som savner hunden sin, les annonsen... Anonymous poster hash: a37cc...fcb 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #14 Skrevet 24. juli 2015 Det er vel en oppdretter som er ute etter letttjente penger. Oppdrett burde i stor grad vært forbudt.Hele opplegget med å avle frem dyr for penger tiltrekker seg kyniske mennesker som er alt annet enn dyrevenner. Anonymous poster hash: a78e0...11e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #15 Skrevet 24. juli 2015 Enten er det svindel eller så må jo hundene være stjålet? Så helt unormalt ut. Og 5000 kr for en 8 år gammel hund? What?! Anonymous poster hash: 3095e...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #16 Skrevet 24. juli 2015 Burde dratt hjem til dem, og sjekka chippen til alle hundene Huff Anonymous poster hash: d6d61...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #17 Skrevet 24. juli 2015 Hele annonsen er merkelig! Hvis det ER en oppdretter, hvor selger de da renraset chihuahua til 10 000? En oppdretter har jo papirer på valpene, da kan de ta 18-20 000! Hvis det er en kjøkkenoppdretter, hvorfor har de så mange forskjellige raser? Hvorfor selger "hun" da de på 4 måneder, 3 år og 5 år? En useriøs oppdretter bruker hundene til avl til de er langt over grensen som er på 4 eller 5 år! En slik useriøs oppdretter tror de har rett til å jobbe på samme nivå som en seriøs oppdretter. Ofte tar de 12-15 tusen for en chihuahua uten papirer! Hvis det er hundekidnappere, hvorfor har de tatt 7 år og 8 år gamle hunder? Og attpåtil store raser? Det er 3 store raser.. hvorfor? Enten så er det en hjerteløs hundeeier som vil bli kvitt alle sammen, og attpåtil er grådig. Eller så er det en svindler som prøver å få kontakt med alle slags folk. Noen er på utgikk etter valper, noen er på utgikk etter unge hunder, noen litt eldre, noen vil ha stor, noen vil ha små.... Anonymous poster hash: ef78b...459
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #18 Skrevet 24. juli 2015 Det er vel en oppdretter som er ute etter letttjente penger. Oppdrett burde i stor grad vært forbudt.Hele opplegget med å avle frem dyr for penger tiltrekker seg kyniske mennesker som er alt annet enn dyrevenner. Anonymous poster hash: a78e0...11e sikkert en kjøkkenoppdretter som har gått lei! For selv om at grensen for avl er på 4 eller 5 år, så avler de på hunder til den dagen de dør! En hund på 6 år kan fint bære frem valper i deres øyne. Det går jo som oftest bra, men etisk sett så er det galt å gjøre noe slikt med vilje! Anonymous poster hash: ef78b...459
tussi84 Skrevet 24. juli 2015 #19 Skrevet 24. juli 2015 Synes den er merkelig. Er vel omtrent ingen som har 8 hunder. Virker veldig snodig.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #20 Skrevet 24. juli 2015 Synes den er merkelig. Er vel omtrent ingen som har 8 hunder. Virker veldig snodig. og ihvertfall ikke gir ifra seg ALLE (?) Det å må gi vekk en eller to, på grunn av en hund som ikke går sammen med de andre, eller en hund som krever alt for mye fysisk og psykisk... men alle? Det er litt merkelig synes jeg... ts Anonymous poster hash: ef78b...459 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå