AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 En slik familiesituasjon er jo nesten blitt normen, hva tenker dere om fordeling av arv? Har dere testamente?Anonymous poster hash: 3f123...21c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Her går arven min til mine og vårt barn. 1/3 på hver av livsforsikringen og boligen min. Samboeren min eier huset vi bor i nå. Tviler på at samboeren har skrevet testamente, så da får hans og vårt barn 1/2 av dette huset når han faller fra. Hvordan vi gjør det hvis vi selger husene og kjøper sammen, får vi ta hvis det kommer. Anonymous poster hash: 4461a...b20
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #3 Skrevet 22. juli 2015 En slik familiesituasjon er jo nesten blitt normen, hva tenker dere om fordeling av arv? Har dere testamente?Anonymous poster hash: 3f123...21c Arv kan ødelegge de beste familier. Anonymous poster hash: 758c3...064
Høna79 Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 Jeg tenker at hvis du vil spare dine etterlatte for en potensiell arvekonflikt, spesielt med dine, mine og våre barn, er det fornuftig å ta stilling til hvordan man ønsker at et arveoppgjør skal gjøres før man dør. Gjerne både ved å prate med dine, mine og våre barn, og partner, og ved å få nedfelt noe skriftlig. Vi skal faktisk alle dø en gang. Noen vil måtte ta stilling til hvordan man fordeler det du etterlater deg, enten det er bankkontoen, huset, barndomshjemmet, bunaden eller de heklede dukene etter oldemor. At de etterlatte vet hvordan den avdøde ønsket at dette skulle deles, kan hjelpe de etterlatte som samtidig med sorgen over tapet av en kjær person, også må fordele verdiene (enten i kroner & øre eller i form av affeksjonsverdi). Begge deler kan være vanskelig. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2015 #5 Skrevet 23. juli 2015 Her eier jeg bolig med særeie, så den går til vårt fellesbarn. Evt bankkonto i begges navn blir fordelt etter regler, og min sparekonto går til mitt barn. Jeg tjener vesentlig mer så jeg har også testamentert 250000 til hvert av mine bonusbarn. Anonymous poster hash: 23487...d9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå