Gå til innhold

Mislykka nettdating

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var stupforelska i en jeg nettdata, jeg skrev med ham i vel en uke, og han virket så perfekt, og utseende var absolutt etter min smak. De dagene før jeg skulle møte ham var jeg helt skjelven, og stupforelska.

Men da jeg møtte ham, forsvant all forelskelsen - en gedigen skuffelse. Utseende var ikke så attraktivt, selv om ansiktet ligna, men det var noe med kroppsholdningen... selv om han var grei, så fant jeg liksom ikke kjemien med ham.

Noen andre somo har hatt slike erfaringer, at dere har blitt stupforelsket i nettdating, og at all forelskelsen og betattheten bare forsvant med en gang dere så vedkommende?

Anonymous poster hash: fd1c0...aff
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært på den andre siden av det der litt for mange ganger. Begynner å gå rimelig hardt utover selvtilliten. Det virker så lovende, men så er man aldri bra nok likevel.

Anonymous poster hash: a066c...db2
  • Liker 5
Skrevet

Dette er klagesangen til noen som har for høye forventninger.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett ikke legge så mye i en person du ikke har møtt, for de er rett og slett en illusjon. Altså, de vil aldri være akkurat som du har sett for deg. Du kan ikke forutsi hvordan en person snakker, om han snakker mye eller lite, om han smiler mye, om han har gode manerer, om han har en latter du liker, etc. Alt dette er ting du finner ut av ved å møte han. 

Jeg har møtt intet mindre enn 14 menn via nettet, og ingen har vært som jeg forestilte meg. Nå har jeg aldri noen forventninger lenger, og da blir jeg i blant positivt overrasket.

Anonymous poster hash: fa88a...dbf
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor man må treffes fort! Du skaper et glansbilde av en person som hen aldri kan leve opp til.

Anonymous poster hash: c83b8...7ec
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Problemet med nettdating er som de skriver over, at du danner deg et inntrykk slik du ønsker vedkommende skal være.

Kanskje litt som å lese ei bok kontra å se en film? Når du leser boka så lager du selv inntrykkene, situasjonene og menneskene utifra hvilken informasjon du får fra papiret  :)

Jeg leser at mange ikke opplever personen de møter som slik på bilder. Jeg tror ofte at folk faktisk ikke legger ut "feil" eller utdaterte bilder heller. Jeg tror ofte det er vanskelig å kjenne igjen en person utifra bilder.

Jeg har selv sett flere jenter på Tinder jeg kjenner fra før hvor jeg har tenkt hvor ulike de faktisk er seg selv på bildene. Disse personene har faktisk sett mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder.

Jeg har også foreks sett 5-6 bilder av en person hvor ett av bildene så kjenner jeg ikke engang igjen personen. Det kan da være bilder som er tatt i løpet av en kort tidsperiode.

Mange har også en "pose" på bilder.

Det lureste er å møte noen raskest mulig med senkede skuldre. Kanskje man da heller blir positivt overrasket.

Ikke gi opp :) Lykke til!

Endret av Mr_Kindle
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var stupforelska i en jeg nettdata, jeg skrev med ham i vel en uke, og han virket så perfekt, og utseende var absolutt etter min smak. De dagene før jeg skulle møte ham var jeg helt skjelven, og stupforelska.

Men da jeg møtte ham, forsvant all forelskelsen - en gedigen skuffelse. Utseende var ikke så attraktivt, selv om ansiktet ligna, men det var noe med kroppsholdningen... selv om han var grei, så fant jeg liksom ikke kjemien med ham.

Noen andre somo har hatt slike erfaringer, at dere har blitt stupforelsket i nettdating, og at all forelskelsen og betattheten bare forsvant med en gang dere så vedkommende?

Anonymous poster hash: fd1c0...aff

Ja,jeg har opplevd det samme.Da vi møttes var han litt feminin i fremtoningen og kledde seg veldig formelt og voksent.Det var liten kjemi mellom oss.Ingen flørting eller blikk fra ham som antydet at han likte meg.Men det gjorde han,ofor han betalte alt,tok bussen sammen med meg så jeg skulle slippe å reise alene og sa han ville møte meg igjen.Da måtte jeg bare takke nei til det og han ble nok veldig skuffet.Vi er fortsatt facebookvenner men har ikke hatt kontakt etter dette.

Har opplevd andre dater også,der folk er annerledes i virkeligheten enn på nett.Jeg tror det kan være like greit å treffes tidlig fremfor skriving frem og tilbake i ukesvis.

Anonymous poster hash: 64aaa...037

AnonymBruker
Skrevet

Dere lager dere jo fantasier og ønskedrømmer ut fra noen bilder. Dere må vel ha oppdaget at folk kan se veldig annerledes ut på bilder. Så her har dere dere selv å takke. Det er ikke rettferdig mot personen dere skal møte å lage opp et bilde som de aldri kan svare opp til. Det må være verst for den personen som faller totalt gjennom, om dere så tydelig forandrer holdning til vedkommende.

Anonymous poster hash: f9d4f...22c
AnonymBruker
Skrevet
Mange har også en "pose" på bilder.

Hvilken pose?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken pose?

Man poserer.

Du trodde vel ikke de gikk rundt med en plastpose på bildene?😄

Anonymous poster hash: cb4a0...bd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på begge sider av dette fenomenet. Èn gang traff jeg ei jente, men vi hadde knapt snakket sammen før vi treftes. Gikk mest i "chit chat" som jobb, hvordan dagen vår hadde vært, hva vi drev med og slikt. Treftes vel etter ca. 1-2 uker. Tror nok vi begge innså ganske fort ila. det møtet at dette ikke var noen fremtid i, fordi vi passet veldig dårlig i lag og hadde lite kjemi.

Noen måneder etterpå traff jeg ei ny. Da hadde vi pratet nesten daglig i 3 uker. Lange, gode samtaler. Hun var veldig på, og tok initiativ til å treffes. Etter bare én date var jeg ganske betatt, og vil vel egentlig si at jeg var ganske forelsket. Så plutselig ble jeg avvist når jeg tok intiativ til date nr. 2 to dager etterpå. For all del, kunne nok ha mistet følelsene mine jeg også, men jeg var hvertfall interessert i å treffes for en kaffe igjen for å "prøve ut" om dette kunne være noe. Høres sikkert litt "tøflete" ut for dere jenter, men jeg ble ganske såret av at hun kunne "slå av" så fort. Og jeg hadde ikke sendt noen i overkant fine bilder eller noe heller, eller gitt meg ut for å være noe jeg ikke var. 

Altså, for all del, er ikke følelsene gjensidige så er de jo ikke der. Men det var faktisk ganske sårende å gå fra nesten en måned med gode samtaler og signaler fra henne, til kontant avvisning etter ett møte. 

Anonymous poster hash: cd973...ef5
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...