Sabrina Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Ser så mange som skriver om at det er så bra å drikke sitronvann når man står opp før man spiser noe. Ta en sitronskive og helle kokende vann over og vente til det er lunkent og drikke det. Noen som har merket noe positiv effekt av dette?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Sitron i vannet skal være godt for å redusere syre i kroppen, får jeg høre ukentlig. Men ikke en skive, saft av 1/2 skvist sitron i 1,5 liter vann. Anonymous poster hash: e1a9a...180
Sabrina Skrevet 21. juli 2015 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2015 Fordøyelsen, antiinflammatorisk, hjelpe mot halsbrann, bra for immunsys ... i det hele tatt Hva man søker på lemon water in the morning kommer det opp masse "benefits of drinking lemon water" etc
Pinkee Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Hva skal det være bra for? Etter hva jeg har forstått, skal det visst hjelpe mot det meste. Mest av alt, så skal du visst bli slankere av det. Jeg har aldri prøvd, så aner ikke.
Pringle Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 Hvis det erstatter den daglige morrapilsen, vil det ha en veldig bra effekt, tror jeg 8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Jeg har lært at man aldri skal drikke appelsinjuice eller annen helt sur drikke på helt tom mage. Samtidig som eller etter måltid, eller så kan det lage problemer (magesår eller annet). Vet ikke om det er sant, men er som sagt det jeg har lært.Anonymous poster hash: c7913...487
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Jeg har lært at man aldri skal drikke appelsinjuice eller annen helt sur drikke på helt tom mage. Samtidig som eller etter måltid, eller så kan det lage problemer (magesår eller annet). Vet ikke om det er sant, men er som sagt det jeg har lært.Anonymous poster hash: c7913...487 Magesår kommer av bakterier (helibacter pylori) så nei... Det er ingen dokumentert effekt av sitronvann, men det er en god kilde til C-vitamin. De som påstår det renser kroppen etc vet ikke hvordan kroppen fungerer rett og slett. Anonymous poster hash: eb12b...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #9 Skrevet 21. juli 2015 Magesår kommer av bakterier (helibacter pylori) så nei... Det er ingen dokumentert effekt av sitronvann, men det er en god kilde til C-vitamin. De som påstår det renser kroppen etc vet ikke hvordan kroppen fungerer rett og slett. Anonymous poster hash: eb12b...ab6 Usikker på om det var akkurat magesår det har vært snakk om, men har det altså ikke noe uheldig å drikke/spise noe med veldig lav pH på tom mage? Anonymous poster hash: c7913...487
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #10 Skrevet 21. juli 2015 De fleste ryktene som går om sitron i vann er at det skal øke forbrenningen. (som jeg leser og hører) Dette er bare bullshit. Det å drikke vann hjelper med forbrenning av fett, men sitronen er til for å gi smak slik at det skal bli lettere å drikke mer vann. Det er det jeg har hørt om sitron i vann Anonymous poster hash: 24ea1...7b4 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #11 Skrevet 22. juli 2015 Usikker på om det var akkurat magesår det har vært snakk om, men har det altså ikke noe uheldig å drikke/spise noe med veldig lav pH på tom mage?Anonymous poster hash: c7913...487 Du kan jo selvfølgelig risikere å få halsbrann, men å gjøre dette av og til er langt fra farlig. Anonymous poster hash: eb12b...ab6
OPIgirl Skrevet 22. juli 2015 #12 Skrevet 22. juli 2015 Sitron i vannet skal være godt for å redusere syre i kroppen, får jeg høre ukentlig. Men ikke en skive, saft av 1/2 skvist sitron i 1,5 liter vann. Anonymous poster hash: e1a9a...180 Men sitron er jo full av syre?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #13 Skrevet 22. juli 2015 Sitron har ph 2,4 men fungerer helt motsatt i kroppen, nemlig som base. Vårt moderne kosthold med mye hvete og sukker bl annet, som er veldig surt for kroppen, har veldig godt av basisk tilskudd. En forsuret kropp er mer mottagelig for sykdom, spesielt kreft, fordi kreftceller trives bedre i surt enn basisk miljø. En annen ting med sitronvann er at det stimulerer fordøyelsen med å øke nyre og galleproduksjonen, hvis jeg husker riktig så var det nyre og galle, men ihvertfall indre organer som er viktige for fordøyelsen. Sitron inneholder også mye kalium og c vitamin, dobbelt så mye c vitamin som appelsin. I tillegg virker det bakteriedrepende i tarmen og magesekken. Det er altså rensende. Anonymous poster hash: 4859b...0c0 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #14 Skrevet 22. juli 2015 Men sitron er jo full av syre?Men sitron er jo full av syre? Ja så nå at en hadde svart. Men kan jo si det en gang til, sitron blir baskisk i kroppen. Jeg har selv drukket ren sitronjuice ved mistanke om uvi og alle plagene forsvant etter et par timer. Så tror ikke det bare er noe tull. Anonymous poster hash: 9169c...10b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #15 Skrevet 22. juli 2015 Ja så nå at en hadde svart. Men kan jo si det en gang til, sitron blir baskisk i kroppen. Jeg har selv drukket ren sitronjuice ved mistanke om uvi og alle plagene forsvant etter et par timer. Så tror ikke det bare er noe tull.Anonymous poster hash: 9169c...10b Vel, tranebær er jo et kjent middel mot UVI, og de fungerer ved å gjøre vekstmiljøet for bakteriene (altså urinen) surere, så det der tar jeg med en klype salt. Men det forhindrer jo slett ikke at sitronjuicen kan hjelpe, men kanskje av motsatt grunn enn du oppgir? Anonymous poster hash: 8c4a4...8cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå