Gå til innhold

Feire bursdag som voksne.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere her som ikke feirer sin egen bursdag? Vi er et par på 28 og 26, vi feirer ikke bursdag for vi liker ikke bursdagsferinger. Vi finner på noe på bursdagen vår, kino osv. Men svigers maser hver år på at vi må feire, i år har jeg dagvakt på min bursdag, og mannen min har langdag, han er feridg kl 19, svigers har sagt de vil komme kl 20, jeg synes ikke det passer så godt da vi sikkert er slitne og vil spise middag og slappe av sammen, skal jo på jobb dagen etterpå og.

Vi har sagt nei, men fikk melding fra svigermor nå og sa hun skulle bake emd seg bløtkake.. Og det er så fælt for vi spiser ikke kaker, ingen av oss liker søtte og klissete kaker, men får jo dårlig samvittighet av å si nei når hun baker. Er det virkelig så ille at man ikke ønsker å ha bursdagsfeiring som voksen? Virker som om vi da er monstre..

Anonymous poster hash: a98cd...c5c
Gjest Candycane
Skrevet

Ingen av oss heller som liker å feire bursdagen vår. Vi gjør heller som dere, finner på noe bare oss to :) Heldigvis så har vi familie som forstår at vi ikke vil feire, de spør hvert år, men de maser ikke hvis vi sier at vi ikke skal feire :) Min familie er veeeeldig glad i selskap, så absolutt alle bursdager blir feiret med minimum 15 gjester liksom.. Kan hende det er derfor jeg ikke liker å feire bursdagen min, har fått nok av dem opp gjennom åra liksom ;)

Vi er 23 og 32 forresten :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg har feiret bursdagen min med kalas og kake siden jeg var 13.

Anonymous poster hash: 409c3...8d9
AnonymBruker
Skrevet

Har dere så lite besøk av de at de ikke vet at dere ikke liker det?Er dere lite der?

Om du ser litt positivt på det...

Kanskje svigersønn vet at dere ikke feirer,men vil gjøre litt stas? Hun baker for hun vet du jobber.

La de spise kake, så kjøper du noe dere kan spise?

De blir sikkert ikke lenge når de vet at dere skal på jobb.

Jeg er selv sånn som du. Jeg har blitt overrasket ned besøk med kake. Det ble hyggelig.

Anonymous poster hash: a03cb...523

AnonymBruker
Skrevet

jeg liker å feire bursdagen min, for alternativet synes jeg er dårlig (hvis man ikke har noe år å feire lenger), men når det er sagt så vil jeg feire min bursdag på min måte. Om det er å feire sammen med min kjære, sammen med barna, eller ha en større feiring med familien, ja så er det opp til meg å bestemme. 

Så jeg synes din svigermor tråkker langt over streken. Hvis dere ikke har lyst til å feire så må dere si det. Alternativt så finner dere på noe slik at dere ikke er hjemme den dagen. 

Anonymous poster hash: 6a7fc...c31
Skrevet

Ville sagt at dere skal feire med å spise middag sammen men at de er velkommen til å komme på kaffe en annen dag. Så blir svigers fornøyde uten at de ødelegger kvelden deres. (hvis dere ikke tror hun kommer til å respektere at de ikke får komme den dagen drar dere ut og spiser og skrur av ringelyden på mobilene)

Skrevet

Så lenge jeg får gaver er jeg fornøyd, feiring er ikke så viktig.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som ferier spesielt. Kun nær familie kommer på kake osv. Jeg tror jeg slutta da jeg var 18. Drar heller ut med venner en helg når det passer seg.

Anonymous poster hash: eb423...296

AnonymBruker
Skrevet

Som voksen har jeg kun feiret noen få av bursdagene mine etter at jeg møtte min mann. Disse er feiret med venner. Til neste år blir jeg 30 år, og vurderer om jeg da skal be svigers. Men da blir det mest for ungens skyld og ikke så mye for meg selv. Så det er fortsatt i vurderingsfasen kan man si. Mannen har kun feiret ytterst få av sine voksne bursdager med andre gjester enn meg og barnet vårt som han bor med.

Anonymous poster hash: 7b817...199
Skrevet

Jeg har inntrykk av å være blant de "sære" som feirer bursdagen min hvert år, men jeg legger det jo gjerne til en helg så det skal passe best mulig for de fleste.

Skrevet

Jeg har bursdag rett før jul, og bursdagen min er jeg nøye på; den skal feires. Hva som er feiring varierer fra år til år da. Noen år er bestevennene våre her og vi har en koselig dag med digg mat, spill og kos. Av og til er alt av venner her og vi har ordentlig fest. Ett år hadde vi skikkelig kakebursdag, mange som bakte kaker og vi hadde vel 6 forskjellige kaker til sammen XD Så ja, det varierer fra år til år hvor stort det er. Men jeg må ha kake. MÅÅÅÅ :ler:

Mannen er mer chill på det, for hans del trenger det ikke være noe greier, han får gave fra meg og kanskje litt ekstra god mat. Men siden jeg igjen er veldig opptatt av bursdager så blir det som regel litt mer :fnise: Vi går gjerne ut og spiser sammen, eller har et par venner på besøk, eller spiser lunsj med moren hans.

Jeg har lite kontakt med hoveddelen av familien min, og de jeg har kontakt med bor langt unna. Mannen har kun nær kontakt med moren sin. Så det blir ikke mye feiring med familie og sånt for vår del :)

Vi er nå begge 27, forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...