Gå til innhold

Fungerer bedre med stefedre enn stefedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som har den oppfatningen?

Anonymous poster hash: 0f50f...328

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sorry,mente bedre med stefedre enn stemødre

AnonymBruker
Skrevet

Om det fungerer bedre vet jeg ikke. Har den oppfatningen at egen kjæreste er det ikke så farlig med, mens eksens kjæreste derimot.....

Anonymous poster hash: 45ff9...097

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stefaren min var en dritt og stemoren min er verdens beste. 

Anonymous poster hash: 3b5a1...1bd
Skrevet (endret)

Nei. Det er min mening at voksne som skiller seg burde holde kjærestene sine unna ungene, helst vente til ungene er voksne med å bli samboer/gifte seg på nytt. Dette bonusfamiliepisset funker aldri.

Endret av AmandaVI
Skrevet

Tror kanskje det, lettere å være stefar siden ingen forventer at stefar er primus motor i familien as, og han mer kan hvile på mors arbeid med å få alt til å gå rundt av husarbeid, matlaging, huske tannlegetimer, bytte ut for små joggesko, passe leggetider, drive grensesetting osv. Stemor synes ofte at en manns standard er for slapp, og plutselig sitter hun med hele jobben og en sur mann, sure barn og sur eks som føler hun blander seg for mye. Menn får oftere applaus for å engasjere seg litt, mens forventningene til en kvinne kan være skyhøye.

• Liker 8
Skrevet

Nei. Det er min mening at voksne som skiller seg burde holde kjærestene sine unna ungene, helst vente til ungene er voksne med å bli samboer/gifte seg på nytt. Dette bonusfamiliepisset funker aldri.

Kan se ut som at du har rett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen der de opplever sånn som mødre og stemødre skriver om her inne.

Selvfølgelig er det ting der eks i tenårsstrass osv.Ikke mer enn andre fam.

Hos oss har det fungert veldig bra. Stilt opp på fritid, ferie, skole, utstyr osv.

Kan det komme av at de han har gitt og fått respekt?

At vi tok oss tid før vi ble samboere?

Ungene savnet han når han ikke var hos oss,men hos seg selv?

At vi aldri snakket nedsettende,men positivt om den andre forelder?

Far var stort sett fraværende,og ungene fikk gro til å se dette selv?

Skrevet

jeg hadde både god stefar og stemor. 

Skrevet

Sånn generelt tror jeg det kan være noe i det. Mest sannsynlig fordi stefedre blander seg mindre inn i barna, dem har kanskje ikke så lett for å "vite best" slik som mange kvinner kan.

Selvsagt er det store variasjoner. 

• Liker 1
Gjest Vena Cava
Skrevet

Tror kanskje det, lettere å være stefar siden ingen forventer at stefar er primus motor i familien as, og han mer kan hvile på mors arbeid med å få alt til å gå rundt av husarbeid, matlaging, huske tannlegetimer, bytte ut for små joggesko, passe leggetider, drive grensesetting osv. Stemor synes ofte at en manns standard er for slapp, og plutselig sitter hun med hele jobben og en sur mann, sure barn og sur eks som føler hun blander seg for mye. Menn får oftere applaus for å engasjere seg litt, mens forventningene til en kvinne kan være skyhøye.

Enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...