Gjest Echoalfa Skrevet 9. september 2004 #1 Skrevet 9. september 2004 Hei Dama mi dumpet meg etter nesten 3 års samboerskap. Årsaken til at hun dumpet meg var at hun ikke var så forelsket lengre, og trengte tid alene. Og jeg sitter å grubler over hva som skjedde. Kan noen jenter/damer hjelpe meg med et par spørsmål? Hun sa jeg var den ultimate bestevenn, hun var utrolig glad i meg og at jeg var kjek og søt. Det eneste som manglet var forelskelsen. Er det vanlig jenter/damer dumper samboeren bare fordi forelskelsen er inne i en bølgedal? Etter 3 år som bestevenner og samboere, hvordan klarer jenter/damer å kutte kontakten? Jeg føler hverdag et behov for å snakke med henne, men det virker ikke at det er gjensidig. Hun sa hun ville ha tid alene. Men etter 1 1/2 måned "fant" hun seg ny type. Kan jeg stole på at det ikke var derfor hun dumpet meg? Forvirret.... På forhånd takk
~Viva~ Skrevet 9. september 2004 #2 Skrevet 9. september 2004 Vanlig og vanlig, det er vel som det meste her i verden - individuelt. Men tror flertallet voksne jenter er klar over at forelskelse aldri vil være like mye tilstede hele veien av et langvarig forhold. Er man realistisk og virkelig glad i en man ønsker å dele hele livet med så godtar man at det kommer mindre intense perioder der hverdagen ikke består i å sveve på rosa skyer. Jeg er sammen med typen på femte året, og hadde aldri gått fra ham fordi jeg ikke følte meg forelsket hele tiden. En annen ting er at om det skulle bli slutt mellom oss uten at det var veldig vanskelige omstendigheter inne i bildet (som utroskap eller annet slags grovt svik) så ville jeg selvfølgelig ønsket å holde kontakten. Unntaket måtte være dersom det var han som gjorde det slutt og bare ville være venner. Eller kanskje hvis det var JEG som kun ønsket vennskap og han åpenbart ikke kunne greie seg med det. Da ville det vært vondt å pleie kontakten, i det minste i begynnelsen. Muligens er dette din eks' problem? Er hun redd for å snakke med deg fordi hun ikke vil såre deg mer? Slettes ikke sikkert, men om du har gjort det klart at du fortsatt elsker henne så er det heller ikke umulig. "Tid alene" er ofte en unnskyldning, eller noe man faktisk tror man ønsker seg men raskt finner ut at det var ikke det egentlige problemet. Du kan vel aldri være sikker på at det ikke var derfor hun gjorde det slutt, men om du går og glubler på det så vil du blir en smule sprø tilslutt.
Melissa Gioberti Skrevet 9. september 2004 #3 Skrevet 9. september 2004 Hei Dama mi dumpet meg etter nesten 3 års samboerskap. Årsaken til at hun dumpet meg var at hun ikke var så forelsket lengre, og trengte tid alene. Og jeg sitter å grubler over hva som skjedde. Kan noen jenter/damer hjelpe meg med et par spørsmål? Hun sa jeg var den ultimate bestevenn, hun var utrolig glad i meg og at jeg var kjek og søt. Det eneste som manglet var forelskelsen. Er det vanlig jenter/damer dumper samboeren bare fordi forelskelsen er inne i en bølgedal? Etter 3 år som bestevenner og samboere, hvordan klarer jenter/damer å kutte kontakten? Jeg føler hverdag et behov for å snakke med henne, men det virker ikke at det er gjensidig. Hun sa hun ville ha tid alene. Men etter 1 1/2 måned "fant" hun seg ny type. Kan jeg stole på at det ikke var derfor hun dumpet meg? Forvirret.... På forhånd takk Det er mange menn og kvinner som vil bryte ut av et forhold fordi de "ikke er forelsket mer". Det kan selvfølgeli gfalle på sin egen urimelighet i og med at de fleste (?) vet at forelskelse slik man kjenner den fra et nytt forhold ikke vil vedvare. Jenter "gjør ikke slikt". Jeg kan spørre deg om det samme: er det vanlig at menn gjør slikt? Min eks sa det samme som din: betyr det at menn er slik? Men du er vel forvirret og såret og føler for å klandre det annet kjønn litt...ikke annet å si enn at du ikke kan endre på hennes følelser. Hun vil ikke mer samme hva du synes. Kjærlighetssorg tar tid å komme over.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. september 2004 #4 Skrevet 9. september 2004 Er det vanlig jenter/damer dumper samboeren bare fordi forelskelsen er inne i en bølgedal? Umulig å si hva jenter/damer generelt gjør, da dette vil være veldig individuelt. For egen del - jeg ville aldri gått ut av et langvarig forhold bare fordi forholdet var inne i en kortvarig bølgedal. Men: Om bølgedalen hadde vart veldig lenge og jeg ikke så noen tegn til bedring, ville jeg ha vurdert forholdet. Vennskap og trygghet alene er ikke nok. Det må være noe mer. Etter 3 år som bestevenner og samboere' date=' hvordan klarer jenter/damer å kutte kontakten? Jeg føler hverdag et behov for å snakke med henne, men det virker ikke at det er gjensidig.[/quote'] Her reagerer vi utrolig ulikt. Selv har jeg alltid vært den som har gått, og jeg har følt behov for å fortsatt ha kontakt etterpå. De fleste eksene mine har jeg faktisk fortsatt kontakt med i dag. Én kuttet jeg imidlertid kontakten med da jeg så at han ikke kom seg videre, men fremdeles håpet på noe jeg visste (og hadde fortalt) at var uaktuelt. Kanskje har hun dårlig samvittighet for å ha dumpet deg, og skyver deg unna pga det. Eller kanskje hun prøver å beskytte deg. Det at hun ikke ønsker kontakt trenger ikke bety at hun ikke tenker på deg. Den som går har vært i prosessen lengre enn den som blir dumpet. Selv har jeg valgt å gå for å finne ut hva jeg virkelig ville, men da jeg først fikk denne avstanden, falt brikkene fort på plass. Det hadde bare vært vanskelig å se det når jeg stod midt oppi det. Det som virker som kort tid for deg, kan ha pågått i hodet hennes i lang tid. Hvorvidt du ble dumpet til fordel for en annen er det kun hun som kan svare deg på. Men det at hun fant en ny så raskt etterpå trenger slettes ikke bety at hun gjorde det. Noen trenger en rebound og noen liker rett og slett ikke å være alene. Være alene for å tenke, ja, men ikke dermed fortsette å være alene når en har funnet ut av det. Lykke til ps: Velkommen i hønsegården. Godt å se at du lytter til erfarne fjellfolk
Gjest Echoalfa Skrevet 10. september 2004 #5 Skrevet 10. september 2004 Det som gjør meg mest vondt er at 3 år plutselig ikke betyr noe lengre. I tre år har jeg ofret alt for henne og hun bestemmer seg for at vi ikke passer i lag. Alt var naturlig til siste dag, både med sexen og samtalene. Hun hadde sagt tidligere at hun følte noe mangelt, men jeg, naiv som jeg er, trodde ikke hun brukte det som grunn. Jeg trodde at samboere skulle være bestevenner, og glad i hverandre. Og at det var to solide grunnsteiner. Men det er flere her som ikke vil ha en bestevenn i kjæresten. Typen hun fant seg var en arbeidskollega, som hun sendte endel SMS med før hun "sa meg opp". Takk for gode tilbakemeldinger og svar.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 10. september 2004 #6 Skrevet 10. september 2004 Jeg trodde at samboere skulle være bestevenner' date=' og glad i hverandre. Og at det var to solide grunnsteiner. Men det er flere her som ikke vil ha en bestevenn i kjæresten. [/quote'] For all del, jeg vil gjerne ha en bestevenn i kjæresten. En bestevenn og en elsker. Hvis begge deler tilsynelatende funka bra, så skjønner jeg at du sitter tilbake med masse ubesvarte spørsmål. Men som du selv skriver, så er det nok litt naivt å ikke ta det på alvor når hun tidligere har sagt at hun føler noe mangler.
Anders26år Skrevet 10. september 2004 #7 Skrevet 10. september 2004 Jeg er ingen jente , MEN for meg virker dette ganske enkelt . Det at hun sier hun liker deg ennå på alle de måtene er nok bare noe hun sier for at du skal føle deg bra . Vedder på at hun er glad i deg men hadde hun følt som hun sa så hadde hun nok ikke gjort det slutt . At hun fant seg en type rett etterpå betyr kanskje at hun har vært forelsket i han en stund ? Kanskje det var derfor hun ikke føler sånn for deg mere ? Du høres ut som en bra fyr så du har sikkert ikke noe problemer med å finne deg en annen jente som er mye bedre enn henne . Anders
Melissa Gioberti Skrevet 10. september 2004 #8 Skrevet 10. september 2004 Det som gjør meg mest vondt er at 3 år plutselig ikke betyr noe lengre. I tre år har jeg ofret alt for henne og hun bestemmer seg for at vi ikke passer i lag. Alt var naturlig til siste dag, både med sexen og samtalene. Hun hadde sagt tidligere at hun følte noe mangelt, men jeg, naiv som jeg er, trodde ikke hun brukte det som grunn. Jeg trodde at samboere skulle være bestevenner, og glad i hverandre. Og at det var to solide grunnsteiner. Men det er flere her som ikke vil ha en bestevenn i kjæresten. Typen hun fant seg var en arbeidskollega, som hun sendte endel SMS med før hun "sa meg opp". Takk for gode tilbakemeldinger og svar. Det er trist og beklagelig at slikt skjer. Men det skjer jo! Det samme skjedde meg (bortsett fra ingen nye damer med i bildet). Jeg trodde også at en samboer skulle være ens beste venn også.. Det verste er at man får ingen logiske gode svar fra den som vil gå. Du har sikkert gjort ditt beste og kan ikke forstå hvorfor hun vil gå når du har "ofret alt" for henne. Ikke mye å gjøre med...men når dette er over vil du forhåpentligvis sitte igjen med ny innsikt. Og kanskje det faktisk ikke er så lurt å "ofre alt" for en annen- neste gang...Kan hende hun hadde det alt for godt hos deg? Da kan de kjede seg, dessverre. Eller bli forelsket i en annen.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #9 Skrevet 13. september 2021 Gjest Echoalfa skrev (På 9.9.2004 den 4.20): Hei Dama mi dumpet meg etter nesten 3 års samboerskap. Årsaken til at hun dumpet meg var at hun ikke var så forelsket lengre, og trengte tid alene. Og jeg sitter å grubler over hva som skjedde. Kan noen jenter/damer hjelpe meg med et par spørsmål? Hun sa jeg var den ultimate bestevenn, hun var utrolig glad i meg og at jeg var kjek og søt. Det eneste som manglet var forelskelsen. Er det vanlig jenter/damer dumper samboeren bare fordi forelskelsen er inne i en bølgedal? Etter 3 år som bestevenner og samboere, hvordan klarer jenter/damer å kutte kontakten? Jeg føler hverdag et behov for å snakke med henne, men det virker ikke at det er gjensidig. Hun sa hun ville ha tid alene. Men etter 1 1/2 måned "fant" hun seg ny type. Kan jeg stole på at det ikke var derfor hun dumpet meg? Forvirret.... På forhånd takk Er råd fra en mann til en annen mann. 1,5 mnd. er en rebound, og vil mest sannsynlig ikke vare. Fokuser på deg selv, tren, sosialiser deg, dyrk hobbyene dine. Ikke kontakt henne, følg henne på sosiale media osv. Gå din egen vei. Hun vil begynne å lure på hvorfor de ikke løper etter henne som 99% av andre menn. Du vil beholde selvrespekten din og ikke virke desperat etter hennes anerkjennelse. Hun dro fra deg. Om hun ønsket kontakt får hun ta initiativ. Da er det ditt valg om du tar henne tilbake. Hun får tid til å reflektere over valget sitt. Lykke til kompis! Anonymkode: e6049...37f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #10 Skrevet 13. september 2021 Gjest Echoalfa skrev (På 9.9.2004 den 4.20): Hun sa hun ville ha tid alene. Men etter 1 1/2 måned "fant" hun seg ny type. Kan jeg stole på at det ikke var derfor hun dumpet meg? Nei du kan neppe stole på at det er årsaken. Men med mindre du gjør det klart overfor henne at du har innfunnet deg med situasjonen, er neppe noe vits å spørre henne om den egentlige grunnen. Men på en annen side, du har ingenting å tape på å spørre rett ut (bortsett fra selvrespekten din) Anonymkode: 994de...144
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #11 Skrevet 13. september 2021 TS har kanskje kommet over det nå?😂 Anonymkode: 6bf75...391 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #12 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS har kanskje kommet over det nå?😂 Anonymkode: 6bf75...391 Haha. 2004, så det nå😅 Ja, ellers er det andre ting som er problemet. Det var bortkasta råd. Og jeg som var så fornøyd med meg selv. Anonymkode: e6049...37f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå