Gå til innhold

Diaré hos barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jenta vår er 5 mnd og har den siste uken slitt med diaré. Det ser ikke ut til å gi seg, og det blir sårt og vondt for henne. Allmenne formen er bra. Ingen tegn på feber eller ubehag. Den kan være litt slimete, vannig med spor av friskt blod.

Erfaringer rundt dette? Mamma og mormor mener det er tenner, men alt kan jo ikke skyldes på tenner mener jeg.

Anonymous poster hash: ff95b...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har dere begynnt med mat?

Anonymous poster hash: 302fe...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i all verden spør du på et FORUM i stedet for å ringe lege?

Enkelte er tette i hodet... Det er faktisk spørsmål om ditt barns helse

Anonymous poster hash: 9ad1a...e23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere begynnt med mat?

Anonymous poster hash: 302fe...5a8

Grøt. Og noen Smaksprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i all verden spør du på et FORUM i stedet for å ringe lege?

Enkelte er tette i hodet... Det er faktisk spørsmål om ditt barns helse

Legen kan ikke gjøre noe med diaré. Jeg spør etter erfaringer fra andre som har opplevd det samme. Sitter ikke på et forum hvis jeg tror det står om liv og død!!!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Diare med blod er en sak for lege å vurdere alvorlighetsgraden av.

Ta bilder av bæsjebleiene så du kan vise frem til legen. Barn blir fort uttørket og diare skal de ikke gå med over flere dagen uten å konsultere lege. Mamma og mormor, er de leger?

Anonymous poster hash: 21524...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hun begynt med mat det kan være melkeprodukter i? Min datter startet med diarre på omtrent samme tid og det viste seg at hun hadde laktoseintoleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hun begynt med mat det kan være melkeprodukter i? Min datter startet med diarre på omtrent samme tid og det viste seg at hun hadde laktoseintoleranse.

Hun får mme og har fått det lenge. Den H.A fra apoteket. Grøt har hun fått en stund og ikke reagert tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Diare med blod er en sak for lege å vurdere alvorlighetsgraden av.

Ta bilder av bæsjebleiene så du kan vise frem til legen. Barn blir fort uttørket og diare skal de ikke gå med over flere dagen uten å konsultere lege. Mamma og mormor, er de leger? Anonymous poster hash: 21524...b7c

Absolutt ikke. Legevakta vil ikke gjøre noe, og vi er på ferie. Så vi får ikke gjort noe nå :( hun spiser og sover normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får mme og har fått det lenge. Den H.A fra apoteket. Grøt har hun fått en stund og ikke reagert tidligere.

Hun kan jo ha fått en mage-tarm infeksjon av noe slag. Drikker hun nok, har våte bleier og ellers god allmenntilstand? Isåfall ville jeg ventet og sett an litt og samtidig kjørt ned på mengden grøt, og heller gitt fruktpurè el. Gjerne blåbærsaft og eple som binder magen.

Til stumpen kan jeg varmt anbefale å bruke potetmel. Strø på et lag på tørr stump og skift med hyppige mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt ikke. Legevakta vil ikke gjøre noe, og vi er på ferie. Så vi får ikke gjort noe nå :( hun spiser og sover normalt.Anonymous poster hash: ff95b...5ef

Hvorfor lager du en tråd, når du svarer på denne måten? <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_forvirra.gif' alt=':forvirra:'>

Anonymous poster hash: 21524...b7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun kan jo ha fått en mage-tarm infeksjon av noe slag. Drikker hun nok, har våte bleier og ellers god allmenntilstand? Isåfall ville jeg ventet og sett an litt og samtidig kjørt ned på mengden grøt, og heller gitt fruktpurè el. Gjerne blåbærsaft og eple som binder magen.

Til stumpen kan jeg varmt anbefale å bruke potetmel. Strø på et lag på tørr stump og skift med hyppige mellomrom.

Ja, ellers god tilstand. Spiser bra og har våte bleier. Blid og fornøyd :) takk for tips!! :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blod i avføring hos barn skal tas alvorlig. Hadde forlangt analyse av avføringsprøven

Anonymous poster hash: c73a9...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blod i avføring hos barn skal tas alvorlig. Hadde forlangt analyse av avføringsprøven

Friskt blod er stort sett små rifter, gjerne når barn har diare og blir såre i rumpa...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Friskt blod er stort sett små rifter, gjerne når barn har diare og blir såre i rumpa...

Blodig diaré i en uke kan også være EHEC. Jeg ville tatt en prøve for å utelukke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodig diaré i en uke kan også være EHEC. Jeg ville tatt en prøve for å utelukke det.

Det er mye det kan være, men i de fleste tilfeller er det kun rifter det er snakk om, så hvis legevakt og fastlege ønsker å se det an, er det vel greit å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Absolutt ikke. Legevakta vil ikke gjøre noe, og vi er på ferie. Så vi får ikke gjort noe nå :( hun spiser og sover normalt.

Seriøst!?

Du burde ta deg sammen og ta med barnet ditt til en lege. Legevakta tar syke barn på alvor. Ferie eller ikke, legevakt er det alltid i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seriøst!?Du burde ta deg sammen og ta med barnet ditt til en lege. Legevakta tar syke barn på alvor. Ferie eller ikke, legevakt er det alltid i nærheten. Anonymous poster hash: 9ad1a...e23

Jeg har allerede snakket med de, og de henviste til fastlegen. Vi fikk ikke komme dit med mindre allmenntilstanden er dårlig :(

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tass hadde blodig diaré da han var en måned gammel. Fastlegen sa det var vanlig og at det kunne ta én til to uker, og det samme sa legevakta (vi trodde selvfølgelig ikke på fastlegen og troppet opp på legevakta om kvelden...). Så lenge allmenntilstanden var god ville de bare la det gå sin gang, men vi måtte passe godt på så han ikke viste tegn til uttørking. Vi syntes dette var kjempeskummelt, og vi fant aldri ut årsaken. Varte ca én uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mye det kan være, men i de fleste tilfeller er det kun rifter det er snakk om, så hvis legevakt og fastlege ønsker å se det an, er det vel greit å gjøre det?

Fhi anbefaler bakteriologisk dyrkning av blodig diare på barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...