AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Jeg er i en dårlig situasjon nå egentlig. Saken er den at jeg kom inn i hovedstaden, på UiO, og jeg søkte på hybler hos studentskipnaden allerede i januar. Fikk jeg svar fra dem? Nei. Jeg fikk kvittering på søknaden, men ellers har jeg ikke hørt et ord senere. Nå er jeg på privatmarkedet, og har funnet mange fine hybler. Har selvfølgelig tatt kontakt med utleiere, men flere har da skrevet "kom på en kopp kaffe på onsdag klokka 16 sånn at vi kan bli kjent også får vi tatt en visning :)" selv om jeg har skrevet til alle at jeg BOR i Trondheim. Det er svært vanskelig for meg som er 19 å komme meg til Oslo sånn helt uten videre, men det virker som alle utleiere krever det, og det er så slitsomt! Har noen erfaringer som kan deles? Er så stressa, for må flytte om 3 uker da studiene starter... Anonymous poster hash: 1162d...06b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Med hybel mener jeg bofellesskap Anonymous poster hash: 1162d...06b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Det er ganske vanlig at de som leier ut ønsker å møte en potensiell leietaker. Det kommer du nok ikke utenom. Kan du ikke ta en tur til Oslo og prøve å samle noen på et par dager? Det er jo ganske viktig for deg også at du får en grei utleier. Anonymous poster hash: b0778...140 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Du får sikkert tilbud fra samskipnaden. Anonymous poster hash: 15d29...4fa
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Med hybel mener jeg bofellesskap Anonymous poster hash: 1162d...06b Det kan hende at du slipper unna med å sende en venninne, men det er fortsatt viktig å møte de du skal bo sammen med for å kjenne på kjemien. For yngre folk kan du kanskje foreslå Skype e.l?Anonymous poster hash: b0778...140
Florence Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 Du bør for din egen del også få sett leiligheten før du skriver under på kontrakt, lite hyggelig å flytte inn i en muggbefengt leilighet. Kjenner du noen i Oslo som du stoler på? Hvis ja, så kan du eventuelt sende den personen og snakke med de som allerede bor der/utleier på Skype. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Du får sikkert tilbud fra samskipnaden. Anonymous poster hash: 15d29...4fa Tror du det? Jeg kjenner flere som har fått svar, men jeg er ikke en av dem... Takk til dere andre! Jeg har en innekatt, og er dessverre helt alene hjemme da moren min er i utlandet i noen uker. Derfor kan jeg være der i maks 1-2 dager, men får heldigvis ei venninne til å se til katten. Håper dette ordner seg for meg. Er kun 19 år, har en bitteliten bufferkonto og har aldri bodd alene lengre enn 1 uke... Anonymous poster hash: 1162d...06b
Ananas. Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Jeg er i en dårlig situasjon nå egentlig. Saken er den at jeg kom inn i hovedstaden, på UiO, og jeg søkte på hybler hos studentskipnaden allerede i januar. Fikk jeg svar fra dem? Nei. Jeg fikk kvittering på søknaden, men ellers har jeg ikke hørt et ord senere. Nå er jeg på privatmarkedet, og har funnet mange fine hybler. Har selvfølgelig tatt kontakt med utleiere, men flere har da skrevet "kom på en kopp kaffe på onsdag klokka 16 sånn at vi kan bli kjent også får vi tatt en visning :)" selv om jeg har skrevet til alle at jeg BOR i Trondheim. Det er svært vanskelig for meg som er 19 å komme meg til Oslo sånn helt uten videre, men det virker som alle utleiere krever det, og det er så slitsomt! Har noen erfaringer som kan deles? Er så stressa, for må flytte om 3 uker da studiene starter... Anonymous poster hash: 1162d...06b Da jeg skulle flytte på tvers av landet bestilte jeg en hotellovernatting og la alle visninger til to dager, fikk unna ganske mange. På den måten slappe jeg også unna de "verste" stedene og utleierne - det er en stor fordel å treffe dem og se selv hvordan det ser ut. Noen bruker bilder som er mange år gamle, andre har en "superkoselig" annonse, men klarer ikke engang å være hyggelig de ti minuttene man er der for å se, så det kan være veldig greit å prioritere å bruke litt tid og penger på visninger. De fleste som har mulighet til det er fleksible på tidspunkt hvis man sier "jeg er i byen de to dagene, og bor egentlig veldig langt unna, så det hadde vært fint om vi kunne ta det da". Men ikke vent for lenge, det blir fort opptatt! 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #9 Skrevet 21. juli 2015 Ser nå det blir viktig for meg å dra på visning ja. Er det noen andre her som ikke hadde hybel i orden før i siste liten? Jeg er så rådvill akkurat nå, og stressa Anonymous poster hash: 1162d...06b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #10 Skrevet 21. juli 2015 I Trondheim har de noe som kalles "Tak over hodet"-garanti. Ring studentsamskipnaden i Oslo og hør om de har noe tilsvarende. Å få hybel på det private markedet i Oslo nå er umulig. http://www.sio.no/wps/portal/!ut/p/c5/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gDfwNvJ0dTP0NXAyNDA38TU3cDKADKRwLlcQBHAwK6w0H2YaowQaiAyOM2388jPzdVvyA3wiDLxFERALAhRmw!/dl3/d3/L0lDU0lKSWdrbUEhIS9JRFJBQUlpQ2dBek15cXchLzRCRWo4bzBGbEdpdC1iWHBBRUEhLzdfME8wS0JBNU4xRTBNSDJWMzFQMDAwMDAwMDAvOlZnY0g0MTM1MDAxMA!!/?WCM_PORTLET=PC_7_0O0KBA5N1E0MH2V31P00000000000000_WCM&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/migration/sio/boliger/kontakt+oss+boliger Regner med at katten blir igjen hos mor. For du vil ikke få deg hybel i bofellesskap, eller via samskipnaden i det hele tatt, med dyr på slep. Anonymous poster hash: 5c580...c70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå